کد خبر: ۵۰۲۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۲

امام جمعه اهل سنت شیراز: منش مقام معظم رهبری در مورد وحدت زبانزد اهل سنت است

آنان که از خارج وارد استان فارس می‌شوند پی نمی‌برند که چه کسی شیعه و کدام فرد سنی است که این هر دو با یکدیگر مراوده و معامله و عقد ازدواج دارند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حاج شیخ عبدالواحد خواجوی روز گذشته در دیدار با اعضای جامعه روحانیت شیراز اظهار داشت: میهمانانی که از کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورهای اسلامی برای درمان یا ملاقات با بستگان به شیراز سفر می‌کنند زمانی که مسجد با عظمت اهل‌سنت را می‌بینند که به برکت انقلاب اسلامی و حمایت‌های مراجع و روحانیت معزز و مسئولان این استان احداث شده است، پی به تبلیغات دروغین شبکه‌های ماهواره‌ای می‌برند.

وی افزود: مسافران خارجی از این وحدت و زندگی شیعه و سنی در کنار یکدیگر و امنیتی که بر کشور حاکم است انگشت حیرت به دهان می‌گیرند.

خواجوی ادامه داد: ما اعتقاد داریم لطفی که نماینده ولی فقیه در فارس، مراجع عالیقدر و روحانیت بزرگوار و سایر مسئولان این استان به برادران اهل سنت دارند، گاه بیش از آن چیزی است که در حق برادران شیعه روا می‌دارند.

وی اضافه کرد: آنان که از خارج وارد استان فارس می‌شوند پی نمی‌برند که چه کسی شیعه و کدام فرد سنی است که این هر دو با یکدیگر مراوده و معامله و عقد ازدواج دارند.

خواجوی تصریح کرد: ما اهل سنت اگر در تشهد نماز خود بر اهل‌بیت پیامبر(ص) درود نفرستیم نماز خود را قبول شده نمی‌دانیم و در تمام خطبه‌ها باید ذکر خیر اهل بیت صورت گیرد.

هر کس بغض اهل بیت دارد دشمن رسول خدا است

وی بیان کرد: آن که بغض اهل‌بیت را در دل خود دارد به طور قطع دشمن رسول خدا است و آن کس که محبت رسول خدا را در دل دارد به طور قطع اهل‌بیت را گرامی می‌دارد.

امام جماعت مسجد رسول اعظم(ص) شیراز ابراز داشت: پیامبر خود در حدیثی سفارش به حب اهل‌بیت کردند و ما اهل‌بیت پیامبر(ص) را اسوه و الگوی خود می‌دانیم.

خواجوی افزود: ما از گروه‌های تکفیری بیزار هستیم و آنان را جزو مسلمانان نمی‌دانیم که شیعه و سنی اگر بر خلاف فرموده خداوند عزوجل، رسول‌الله(ص) و منادیان وحدت قدم بردارند از دایره اسلام خارج شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف شیعه و سنی، خوشحالی استکبار و اسرائیل را در پی دارد و این وظیفه ما است که برای حفظ اسلام دست در دست یکدیگر بگذاریم.

امام جماعت مسجد رسول اعظم در ادامه با اشاره به آیه شریفه «وَ اذکُرُوا نِعمتَ‌اللهِ علیکم اِذ کُنتُم أَعداءَ فَألَّفَ بَینَ قُلُوبِکُم فأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ اِخواناً» گفت: خداوند متعال خود نخستین منادی وحدت است و حضرت ختمی مرتبت پس از آن که در مدینه حکومت اسلامی تشکیل داد، وحدت بین انصار و مهاجرین را پیگیری کرد.

منش مقام معظم رهبری در مورد وحدت زبانزد اهل سنت است

خواجوی افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب، منادی وحدت در جمهوری اسلامی و سایر بلاد اسلام بوده‌اند و نعمت انقلاب اسلامی باعث شد که مسلمانان بیش از گذشته یکدیگر را شناخته و در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند.

وی تصریح کرد: منش مقام معظم رهبری در مورد وحدت زبانزد اهل سنت است چنانکه افرادی که از کشورهای دیگر به ایران سفر می‌کنند از این مسئله متعجب می‌شوند.

امام جمعه اهل سنت شیراز در پایان بیان کرد: خداوند را به سبب این نعمت وحدت شکر می‌گذاریم و این امنیت را با چنگ و دندان و حتی به بهای بذل جان خود حفظ می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲
1
سنی و شیعه تا ابد در زیر پرچم رهبری با هم می مانند و با هم برادرانه برخورد می کنند.فریب امریکا نخورید و با هم بد نشین