کد خبر: ۵۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
واکنش قادری به اظهارات سخنگوی کمیسیون اصل90

این ادعای کوچکی نیست/ «افضلی فر» اطلاعاتش را در اختیار نمایندگان بگذارد

اگر این اطلاعات درست نیست دولت باید اطلاع رسانی کند تا ذهنیت ها درست شود چون این اطلاعات اگر درست باشد به سرمایه های اجتماعی و اعتماد مردم آسیب خواهد زد
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، جعفر قادری نماینده مردم شیراز درمجلس درمورد اظهارات "افضلی فر" سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، مبنی بر اینکه 80 درصد سرمایه بانک ها در دست 30 نفر است و کسی با آنها برخورد نمی کند و همچنین اظهارات اخیر بانک مرکزی گفت: اگر چنین اطلاعاتی درست باشد دولت باید سریعا واکنش نشان دهد و برخورد کند. آقای افضلی فر باید اطلاعاتی را که مطرح می کند در اختیار نمایندگان بگذارد تا لااقل اگر دولت اقدامی نمی کند مجلس از طریق تحقیق و تفحص ورود کند. یا اگر این اطلاعات درست نیست دولت باید اطلاع رسانی کند تا ذهنیت ها درست شود چون این اطلاعات اگر درست باشد به سرمایه های اجتماعی و اعتماد مردم آسیب خواهد زد و اگر غلط باشد باید با انتشار آن برخورد شود. این ادعای کوچکی نیست و دولت باید سریعا وضعیت را روشن کند.
 
آن طور که سایت تابناک نوشته است، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعاتی که به کمیسیون اصل نود رسیده است ممکن است نادرست باشد، گفت: اطلاعی در این باره ندارم اما به هر حال ادعای کوچکی نیست که به سادگی از کنار آن بتوان گذشت و باید تعیین تکلیف شود. اما من بعید می دانم چنین چیزی درست باشد.
 
قادری در توضیح این موضوع که اقدامات تنبیهی برای وصول مطالبات بانکی تاکنون به نتیجه ای نرسیده و اینکه آیا اقدامات تشویقی می تواند چاره کار باشد، گفت: تشویق و تنبیه باید در کنار هم انجام شود و هیچ یک از این راهکارها به تنهایی کارساز نخواهد بود.

چند وقت پیش سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اعلام کرد بر اساس اسنادی که در این کمیسیون موجود است حدود 30 نفر که نام برخی از این افراد در رسانه ها مطرح شده، بیش از 80 درصد معوقات بانکی را در اختیار دارند که باید تعیین تکلیف شوند..
نظرات بینندگان