کد خبر: ۵۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۲

فروشندگان کالاهای فاقد آدرس محل تولید در فارس جریمه می‌شوند

مدیرکل استاندارد فارس گفت: تولیدکنندگان کالاهای مشمول استاندارد اجباری مکلفند آدرس دقیق کارخانه‌ی سازنده را برروی محصول یا بسته‌بندی آن قید کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، «ابراهیم رهنما» از کشف شمار فراوانی کالای بدون آدرس محل تولید در مغازه‌های شهر شیراز خبر داد.

وی گفت: این کالاها عمدتاً شامل لوازم خانگی به‌ویژه سبزی خردکن، وسائل برقی، فیلتر هوا و چیپس سیب‌زمینی است که با توجه به اجباری بودن استاندارد آنها و تأثیر مستقیم بر روی سلامت و ایمنی شهروندان، تولیدکننده مکلف به درج مشخصات برروی کالاست.

مدیرکل استاندارد فارس افزود: درج نشان استاندارد و کد 11 رقمی استاندارد، نشانی دقیق سازنده و تاریخ تولید و انقضاء باید روی بسته‌بندی این محصولات درج شود و در غیر این‌صورت، علاوه بر توقیف کالا علیه فروشندگان اعلام جرم می‌شود.

رهنما در همین زمینه با هشدار به توزیع‌کنندگان کالا و فروشندگان از آنها خواست پیش از خرید کالا حتماً به آدرس دقیق سازنده‌ی آن توجه و از صحت آدرس کارخانه‌ی سازنده اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به خسارت جدی عرضه‌ی این کالاها به سلامت و ایمنی جامعه هم‌چنین ایجاد اخلال در نظام اقتصادی استان و کشور و تولیدکنندگان واقعی و دارای نام و نشان استاندارد خاطرنشان کرد: اغلب تولیدکنندگان این نوع کالاها برای فرار از شکایات مشتری و پیگیردهای قانونی هم‌چنین پرداخت نکردن حقوقی قانونی مانند بیمه و مالیات هم‌چنین نپرداختن حقوق کامل کارگران، از درج نشانی خودداری می‌کنند.

مدیرکل استاندارد فارس از مردم خواست که اگر چنین کالاهایی را مشاهده کردند، مراتب را به آن اداره‌کل اطلاع‌ دهند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان