کد خبر: ۵۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۵ تير ۱۳۹۳
استاندار فارس:

مدیران موانع پیش روی سرمایه گذاران را بردارند/ شخصا دنبال سرمایه گذار هستم

خوشبختانه نرخ رشد اقتصادی کشور از منفی 6.8 به نزدیک صفر رسیده است که پیشرفت خوبی محسوب می شود
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، سید محمد احمدی این سخنان را عصر شنبه در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور شماری از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، معاونین و مدیران کل استانداری و دستگاه های اجرایی در استانداری فارس برگزار شد، بیان کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که سخنان وی در دیدار مسوولان سازمان تبلیغات استان در برخی رسانه ها به درستی انعکاس نیافته است، گفت: به اشتباه این موضوع نقل شده بود که کل اعتبارات فرهنگی به حوزه های علمیه اختصاص می یابد و حال آن که حوزه های علمیه یکی از 63 نهاد غیردولتی هستند که از اعتبارات فرهنگی کشور استفاده می کنند.


** مدیران موانع فراروی سرمایه گذاران را از میان بردارند

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه با بیان این که شخصا دنبال سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در استان هستم تاکید کرد: مدیران نباید اجازه دفع سرمایه گذاران را بدهند بلکه باید موانع فراروی آنها را از میان بردارند.

مقام ارشد دولت در استان فارس با اشاره به فعالیت بازرسان ویژه استانداری در این مجموعه و ادارات کل استان گفت: بنا بر برخی گزارش ها، برخی معاونت های ادارات کل به مسوولیت های خود در موضوع سرمایه گذاری عمل نمی کنند و چنانچه این وضعیت ادامه پیدا کند در امر سرمایه گذاری در استان هیچ کاری از پیش نخواهیم برد.

وی با انتقاد از این که برخی اشتغالزایی را منحصر به ساخت کارخانه می دانند و با ایجاد مجتمع تجاری و ساخت هتل مخالف هستند، گفت: به عنوان نمونه یک رستوران در شهر شیراز 270 نیرو دارد و حال آن که پالایشگاه پارسیان در جنوب فارس 220 نیرو.

استاندار فارس گفت: یک هتل دست کم 600 تا 700 نفر را شاغل می کند و از این رو، مخالفت عده ای با سرمایه گذاری برای ساخت هتل قابل توجیه نیست.

احمدی افزود: از مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و سایر مجموعه های مرتبط با امر سرمایه گذاری می خواهم که بر روند اعطای مجوز به سرمایه گذاران و نحوه عملکرد مجموعه در قبال آنها نظارت کنند و حتی ا گر لازم است خود مراحل اداری این نامه را پی گیری کنند تا کار به نتیجه برسد.

مقام عالی دولت در استان فارس با اشاره به کارت زرد مجلس شورای اسلامی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه رعایت نشدن حجاب توسط برخی بانوان در جامعه، تصریح کرد: چند نفر را می توان به خاطر پدیده زشت بدحجابی در جامعه دستگیر کرد؟ و حال آن که اگر در حوزه اقتصادی به درستی کار کنیم تا جامعه از نظر درآمد و اقتصادی مشکلی نداشته باشد باید انتظار داشت که ارتکاب جرایم در جامعه به حداقل برسد.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نشست مشترک هیات دولت با استانداران سراسر کشور در هفته گذشته گفت: در این جلسه افزایش اختیارات استانداران به منظور تمرکز زدایی و چابک سازی مدیریت اجرایی کشور به صورت کلی مورد تایید قرار گرفت.

وی با بیان این که رییس جمهوری بر تلاش هرچه بیشتر دولت برای کاهش تورم و خروج کشور از رکود تأکید دارند، افزود: خوشبختانه نرخ رشد اقتصادی کشور از منفی 6.8 به نزدیک صفر رسیده است که پیشرفت خوبی محسوب می شود و تورم نقطه به نقطه نیز به حدود 14 درصد کاهش یافته است.

نماینده عالی دولت در استان فارس بیان داشت: امیدواریم مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 به نتیجه مثبتی برسد و ضمن حفظ حقوق مردم، فضای مناسب تری در زمینه اقتصادی فراهم شود.

استاندار فارس در ادامه با بیان این که خشکسالی از جمله مهم ترین مشکلات استان به شمار می رود که نیازمند اختصاص درصد بالاتری از اعتبارات است، گفت: امیدواریم با همکاری نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه های اجرایی بتوانیم به نیازهای اساسی مردم به شکل مطلوبی رسیدگی کنیم.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس درباره مصوبات چهارمین نشست این شورا نیز گفت: در این جلسه اختصاص مبلغ اعتبارات مندرج در قانون بودجه سال 93 کل کشور در خصوص دو درصد نفت و گاز بر اساس فصول و برنامه های مختلف بین شهرستان های استان توزیع و تصویب شد.

معاون برنامه ریزی واشتغال استانداری فارس نیز در این جلسه با اشاره به مصوبه هیات وزیران در راستای طراحی سند چشم انداز استان ها در برنامه ششم توسعه بر مشارکت دستگاه های اجرایی در این راستا تاکید کرد.

ساسان تاجگردون با یادآوری سازوکار طراحی شده برای پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی با مشارکت بسیج سازندگی گفت: یک شورای راهبردی متشکل از برخی مدیران استانی هر ماه یک بار در راستای تحقق این سیاست ها تشکیل و گزارش ها و دستاوردهای این جلسات به شورای برنامه ریزی استان ارایه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در سخنانی در این جلسه بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های بومی استان در اجرای طرح های عمرانی دستگاه های اجرایی در سطح استان تاکید کرد.

خلیل رضاییان اظهار کرد: در شرایطی هستیم که 800 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد که اتمام آنها با وضعیت کنونی اعتبارات نیازمند یک بازه زمانی 25 تا 30 ساله است.
نظرات بینندگان