کد خبر: ۵۸۸۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

اقدام جهادی تبلیغی به سبک امام جمعه ارسنجان؛ روستاگردی در ماه رمضان

همین که مردم محروم این روستاها که از خشکسالی رنج می برند، تقاضای حضور روحانی در محل خود را دارند و به آباد کردن مساجد اهتمام دارند نشانه دیانت آن هاست
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، امام جمعه ارسنجان، در طول ماه مبارک رمضان امسال و در اقدامی جالب، به هنگام نماز ظهر و عصر، بدون اعلام قبلی به مساجد سطح شهر و روستاهای واقع در حد شرعی مسافت حضور یافته و پس از اقامه نماز جماعت، دقایقی را برای سخنرانی می نمود که مورد استقبال نمازگزاران این مساجد قرار گرفت.

حجة الاسلام و المسلمین احمدی که همه ساله در ماه رمضان نمازهای جماعت ظهر و عصر و سخنرانی خود در مسجد جامع ارسنجان اقامه می کرد، امسال با عزیمت به هریک از این روستاها، وضعیت مساجد را از نظر ساختمان، داشتن امام جماعت و میزان حضور مردم با توجه به جمعیت هر محله و روستا بررسی نمود. مساجد محمدی، آقا میرزا احمد، صاحب الزمان(عج)، بلال، امام خمینی شهرک و امام حسین(ع)، 6 مسجد شهر بودند که در روزهای ابتدایی ماه رمضان امسال شاهد حضور امام جمعه ارسنجان بودند. مساجد روستاهای خبریز، علی آباد، بکهدان، حسین آباد، قلاتخوار، دهک، جمال آباد، کمال آباد، صالح آباد، شرق آباد، رفیع آباد، رحمت آباد، زیادآباد و مهریان نیز از روستاهای واقع در حد مسافت شرعی بودند که هر روز در یکی از آن ها، نماز جماعت ظهر و عصر توسط امام جمعه ارسنجان اقامه شد.

امام جمعه ارسنجان در این خصوص به ارسن نیوز گفت: « برنامه حضور بنده در روستاها تازگی ندارد و به عنوان مثال در ماه محرم هرسال به برخی روستاها سرمی زدم که البته کوتاه بود. ماه رمضان هر سال باتوجه به اینکه ظهر و عصر در مسجد جامع ارسنجان اقامه نماز و سخنرانی داشتم، فرصت رفتن به روستاه نبود اما امسال از یک روحانی برای اقامه نماز ظهر و عصر و سخنرانی در مسجد جامع دعوت کردم و به این جهت خودم فرصت یافتم تا در دیگر مساجد شهر و روستاها توفیق حضور داشته باشم و ابتدا در مساجد شهر و در روزهای بعد در مساجد روستاهای واقع در حد مسافت شرعی یعنی زیر 21 کیلومتر که حدود 15 روستا می شد اقامه نماز و سخنرانی کوتاه کردم.که به نظر بنده برنامه ی خوبی بود که در ماه رمضان به روستاها سرکشی کنم چون امام جمعه متعلق به همه شهرستان است و به اندازه توانم در مناطق مختلف آن حضور میابم که نوعی انجام وظیفه می باشد. و سعادت حضور در میان نمازگزاران و روزه داران عزیز روستاهای ارسنجان برای بنده مایه مسرّت و خوشحالی بود.

 

س: ظاهراً حضور شما در مساجد دیگر شهر و روستاها بدون اعلام قبلی بوده است. دلیل این تصمیم شما چه بوده؟

ج: درست است. بنده دوست داشتم بدون اعلام قبلی در روستاها حضور یابم و نخواستم این کار جنبه تشریفاتی داشته باشد تا خالصانه تر و خودمانی تر باشد و هر تعدادی که به نماز می آمدند با اراده خودشان بوده در حالی که اگر از قبل اطلاع می دادم شاید باعث می شد افرادی در زحمت و تکلّف بیافتند و شیرینی آن برای بنده کم می شد.

 

س:در این مدت که به این روستاها سرزدید میزان حضور مردم در نمازهای جماعت و وضعیت مساجد روستاها را چگونه دیدید؟

ج:الحمدلله مردم شهرستان ارسنجان از ریشه مذبی قدیمی و با اصالت برخوردارند. گرچه تهاجم فرهنگی دشمن و تبلیغات سوء آن ها تأثیراتی داشته ولی الحمدلله حضور مردم، چه مردم شهر و چه مردم روستاهای ارسنجان، در مراسم و برنامه های مذهبی پررنگ است. ولی متأسفانه وضعیت ساختمانی برخی مساجد روستاها مناسب نیست و توقع مردم از مسوولین شهرستان و استان، مساعدت بیشتر در تعمیر و تکمیل و احداث مساجد است. البته همّت خود اهالی روستاها بسیار خوب بوده است و این نشانه مقید بودن آن هاست به طوری که در برخی روستاها مساحت مساجد نسبت به جمعیت خیلی زیاد است. همین که مردم محروم این روستاها که از خشکسالی رنج می برند، تقاضای حضور روحانی در محل خود را دارند و به آباد کردن مساجد اهتمام دارند نشانه دیانت آن هاست.

 

س:آیا در آینده به روستاهایی هم که خارج از حد مسافت شرعی بودند خواهید رفت؟

ج:ان شاالله اگر زنده باشم سعی می کنم توفیق عزیمت به آن روستاها را نیز داشته باشم و در مناسبت های مختلف در میان اهالی عزیز آن ها حضور یابم.

(روستای بکهدان)

 

 

 

 

(روستای حسین آباد)

 

 

 

 

(روستای قلاتخوار)

 

(روستای دهک علی آباد)

 

 

 

 

 

 

 

(بازدید از خانه عالم در دست احداث مسجد روستای دهک)

(روستای جمال آباد)

 

 

 

 

 

(روستای کمال آباد)

 

 

 

 

(دیدار و عیادت از پدر و مادر شهید رمضان محمدی)


 

 

 

 

(روستای صالح آباد)

 

(دیدار با خانواده سردار شهید احمد خادمی)

 

 

(روستای شرق آباد)

 

 

 

 

(روستای نارک)

 

 

(روستای رحمت آباد)

 

 


 

 

 

 

 

 

(روستای زیادآباد)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(روستای مهریان)

 

(دیدار با خانواده طلبهی شهید عبالصمد کاووسی)

 

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
برادر
United States of America
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
0
خدا قوت .دیگر مسولان یاد بگیرند و اطلاع رسانی نمایند.تا بصورت فرهنگ دراید
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
0
خدا قوت به ايشان بدهد متاسفانه ائمه جمعه برخلاف سابق از مردم دور شده اند كه بايد فكري شود البته اي كاش امام جمعه ارسنجان نيز منزل خود را از قم به ارسنجان بياورد با مردم زندگي كنند
قشقایی زاده
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
0
بسیار ارزنده بوده خداوند به ایشان توفیق بدهد .
جوانان نیاز دارند به این روحیه جهادی و پاک و بی تکلف ایشان مشخص است خیلی بی ریا کار می کنند انشالله توفیق داشته باشم خدمتشان برسم