کد خبر: ۵۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دو‌شنبه 10 شهریور

از ساخت موزه صلح در شیراز تا پروژه‌ای که کار دست همسایگانش داد

موضوع هیات رییسه شورای شهر شیراز که بدون تغییر باقی ماند، از جمله موضوعاتی است که تمام روزنامه‌ها به آن پرداخته‌اند.

به گزارش شیرازه؛ «افسانه» «هیات رییسه شورای شهر شیراز تکرار شد» را تیتر یک خود کرده است و شرح کامل جلسه دیروز را در دو نیم‌صفحه‌ی اول آورده است. وزیر امور خارجه فنلاند با شهردار شیراز دیدار کرده که حاصل این دیدار توافق بر سر ساخت موزه‌ی شیراز است که قرار است به دست مهندسان ایرانی و گروهی از معماران فنلاندی ساخته شود. این عنوان در کنار عکس امروز این روزنامه که به این دیدار مربوط می‌شود خودنمایی می‌کند. خبر دیگری که در نیمه پایین صفحه اول این روزنامه به چاپ رسیده به معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد مربوط می‌شود که امروز قرار است در تالار حافظ برگزار شود. «همایش ملی انجیر دیم در دانشگاه شیراز برگزار می شود» از جمله تیترهای داخلی این روزنامه است که به بررسی میزان تولید این محصول در کشور پرداخته و آورده: «57 درصد از سهم تولید این محصول به استهبان اختصاص دارد».

«عصرمردم» اما با تیتری کشوری کار امروز خود را شروع کرده و به نقل از روحانی تیتر زده: «نمی توانیم دروازه های دنیا را به روی نسل جوانمان ببندیم». عکس امروز هم به حرم مطهر شاهچراغ(ع) مربوط می‌شود. خبر ابقای هیات رییسه شورای شهر و همایش ملی انجیر که قرار است به میزبانی شیراز و استهبان برگزار شود از جمله اخباری است که در صفحه اول این روزنامه دیده می‌شود. اخبار داخلی امروز و حتی کاریکاتور امروز چندان چنگی به دل نمی‌زنند.

«خبرجنوب» «مشارکت فنلاندی ها برای ساخت موزه صلح در شیراز» را تیتر یک خود کرده که مربوط به سفر وزیر امور خارجه فنلاند به شیراز می‌شود. گزارشی به مناست روز شاهچراغ دیگر دستاورد این روزنامه است که در صفحه اول این روزنامه به چشم می‌خورد. صفجه گردشگری این روزنامه هم تمام و کمال به این موضوع و پیاده‌روی زائران اختصاص یافته است. تیتر دیگر این روزنامه «تاریخ چاپ فارس از تبریز و تهران پیشی گرفت» است. این روزنامه به سراغ چاپخانه‌های قدیمی شیراز و تاریخچه‌ی این صنعت در شیراز رفته که از حیث تاریخی پیشینه‌ی آن به قبل از شهرهای مدعی چون تبریز و تهران می‌رسد. چاپخانه‌ی روزنامه خبرجنوب هم به عنوان بزرگترین چاپخانه جنوب کشور عنوان شده است. «کشف باند بزرگ تهیه و توزیع حشیش جنوب کشور» هم که توسط نیروهای امنیتی سپاه فجر صورت گرفته از دیگر تیترهای امروز این روزنامه است. در جریان این عملیات نزدیک به 3000 کیلوگرم حشیش کشف و این باند منهدم شد.

«نیم‌نگاه» هم به سراغ صحبت‌های روحانی رفته و تیتر یک خود را از میان صحبت‌های وی انتخاب کرده است. عکسی هم از رییس‌جمهور که به اجلاس جهانی مساجد رفته در این صفحه به چشم می‌خورد. روحانی در این اجلاس گفته: «نمی توان مثل گذشته به جوانان قفل و بند زد». خبر مربوط به انهدام باند بزرگ تهیه و توزیع حشیش که توسط نیروهای امنیتی سپاه فجر منهدم شده هم از عناوین صفحه اول این روزنامه است. خبر مربوط به عدم تغییر هیات رییسه شورای شهر هم در پایین صفحه اول این روزنامه تیتر شده است.

نظرات بینندگان