کد خبر: ۶۱۱۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۰۶ مهر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 6 مهر

آیا انتخابات سال آینده در فارس با چالش مواجه می‌شود؟

تنوع اقلیمی و بیش از 400 اثر طبیعی فارس با دو سوم کل اروپا برابری می‌کند. فارس در گردشگری مذهبی و حلال می‌تواند مهم‌ترین مقصد پاک گردشگران باشد.

به گزارش شیرازه؛ «قطار گردشگری اروپایی‌ها در راه شیراز» را «افسانه» تیتر یک خود کرده است. قطار حامل گردشگران اروپایی از کشورهای روسیه، سوئیس، دانمارک، انگلستان، استرالیا، اسپانیا، سنگاپور و ترکیه در قالب دو گروه 78 نفره وارد ایران می شوند. این کاروان بناست فردا هفتم مهر از طریق مرز ریلی وارد شیراز شود. در صفحه اول این روزنامه، تصویری از مدیرکل ارشاد همراه با جمعی از فرهنگیان گرجستان با تیتر «پیوندهای فرهنگی ایران و گرجستان ناگستنی است» منتشر شده است. «چرا استانداری فارس معاونت گردشگری ندارد» عنوان گزارش افسانه از شورای شهر شیراز است که در آن، رئیس کمیسیون گردشگری گفته: «با وجود مساعدتی که استاندار محترم نسبت به نامه کمیسیون گردشگری نشان داده، هماهنگی‌های لازم در حوزه‌های مربوطه استانداری انجام نشده است».

«عصر مردم» اما «گردشگری مزیت برتر این استان است» را به نقل از استاندار فارس تیتر یک کرده. چقدر خوب بود به جای کلمه «این استان»، این روزنامه می‌نوشت «فارس». یادداشت امروز هم در همین حوزه نوشته شده؛ «باید بپذیریم که بخشی از هویت ما در میراث فرهنگی ما نهفته است و حراست از آن‌ها در واقع حراست از هویت ملی ماست. ما وقتی به دست خود پهلوی سهراب فرهنگ مان را می‌دریم و بیشتر از دیگران از تهاجم فرهنگی می‌نالیم باید باور کنیم که خودکرده را تدبیر نیست!» البته نویسنده نگفته است که چرا در شرایط کنونی، عمدتا کسانی که بیشتر از همه خود را مرید نشانه‌های باستانی می‌دانند، بیشتر از دیگران از نمادهای غربی در پوشش و سبک زندگی خود استفاده می‌کنند! با این وجود، قطعا برجسته‌سازی برخی شخصیت‌های باستانی‌ای که به صفت‌های نیکو شناحته می‌شوند، امری ضروری است. ماجرای پرداخت نشدن حق‌الزحمه عوامل اجرایی انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، هم چنان در برخی رسانه‌ها دیده می‌شود. عصر مردم به نقل از کیهان نوشته: «آگاهان بر این باورند چنانچه وزارت کشور علت [پرداختن نشدن این حق‌الزحمه‌ها] را بررسی و با متخلفان برخورد نکند برگزاری انتخابات در این استان در سال آینده با مشکل مواجه می‌شود».

«فارس به اندازه 67 درصد اروپا جاذبه طبیعی دارد!» را «خبر جنوب» در صفحه اول خود آورده است. رئیس انجمن راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی فارس در دیدار با امام جمعه شیراز گفته: «تنوع اقلیمی و بیش از 400 اثر طبیعی فارس با دو سوم کل اروپا برابری می‌کند. فارس در گردشگری مذهبی و حلال می‌تواند مهم‌ترین مقصد پاک گردشگران باشد». این روزنامه به سراغ محمدرضا رضایی نماینده جهرم در مجلس و نائب رئیس کمیسیون عمران رفته تا از او بشوند؛ «نعش دریاچه‌های فارس زیر کویری از نیترات» قرار دارد. او نسبت به وقواع فاجعه زیست محیطی در فارس هشدار داد و گفته: «فارس 10 دریاچه شامل بختگان، ارژن، پریشان، طشک، هیرم، هرم، برمشور و هفت برم دارد که متاسفانه تمامی این دریاچه‌های پر آب سابق به کویری پر از خاک و ذراتی همچون نیترات تبدیل شده و برخی از آن‌ها هم تبدیل به پیست موتورسواری و اتومبیل‌رانی برای مردم شده است». «شیرازی‌ها نان با چاشنی اکسید آهن می‌خورند!» دیگر تیتر این روزنامه است که در بخشی از آن آمده: «در جلوی هر نانوایی برای خنک کردن نان، نیمکت‌های مشبکی قرار داده شده که دچار زنگ زدگی است و آلودگی آن کاملا مشهود است».

تاکید آیت‌الله ایمانی بر رونق صنعت گردشگری به عنوان تنها راه ریشه‌کن کردن فقر و بیکاری تیتر یک «نیم‌نگاه» است. این روزنامه به سراغ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس رفته است. در بخشی از این مصاحبه اختصاصی آمده: «در صورتی که اهلیت متقاضی توسط دستگاه اجرایی مربوطه تائید شده و بانک نیز از بازپرداخت اعتبار پرداختی مطمئن شود، اعتبار مورد نیاز به هر میزان درخواستی در راستای ایجاد اشتغال در اختیار سرمایه‌گذار و کارآفرین قرار خواهد گرفت»
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳
0
با سلام خدمت تمامی مسئولین محترم استان و شهرستان ممسنی و سایت بسیار زحمت کش لطفا یک تذکر هم به بیمارستان ولیعصر نوراباد ممسنی بدهید که چرا از ماشین ها پول میگیرند اگر اینطوره پس ادارات دیگر و دانشگاه ازاد و پیام نور که اگر پول بگیرند ملیونر میشوند لطفا پیگیری کنید