کد خبر: ۶۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۳

صاحب خانه های بی خانه؛ افتتاح های نمایشی برای متقاضیان مسکن نمی شود

تیر ماه سال گذشته، دولت دهم در آخرین روزهای کاری خود پروژه مسکن مهر داراب و چند شهر دیگر استان فارس را افتتاح کرد اما این افتتاح تنها در صدا و سیما و خبرگزاری های وابسته به دولت انجام شد.

باور این خبر برای مردم داراب که هر روز ساختمان های مسکن مهر را می دیدند بسیار سخت بود. بی شک اعطای تسهیلات جهت ساخت خانه های ارزان قیمت و واگذاری آنها به اقشار کم درآمد توسط دولت های نهم و دهم اقدامی شایسته و درخور تقدیر بود اما عدم مدیریت صحیح پروژه ها و در مواردی عدم همکاری متقاضیات در تکمیل آورده های خود، مسکن مهر را تبدیل به معضلی جدی برای دولت کرده است.

به گزارش شیرازه به نقل از داراب آنلاین، مسکن مهر داراب نیز که لقب "بزرگترین مسکن مهر ویلایی کشور" را یدک می کشد با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند. انتخاب برخی پیمانکاران غیر متخصص، عدم همکاری مردم در تکمیل آورده، عدم همکاری برخی ادارات و بی توجهی مدیران استانی و کشوری موجب شده این پروژه علی رغم پیشرفت فیزیکی مناسب همچنان به مرحله تحویل نهایی به متقاضیان نرسیده است!

ثبت نام بیش از 1600متقاضی مسکن مهر داراب از سال 1386 آغاز شده و پس از طی مراحل واگذاری و آماده سازی اولیه زمین، پروژه در سال 1388 کلنگ زنی شده است. علی رغم گذشت چندین سال از آغاز به کار این پروژه عظیم متقاضیان همچنان اجاره نشین هستند.

در سال های اخیر سایت خبری تحلیلی داراب آنلاین بارها (اینجا)، (اینجا)، (اینجا)، (اینجا)، (اینجا) و... این موضوع را پیگیری کرده است اما فرمانداران پیشین و مسئولین راه و شهرسازی شهرستان و استان ضمن اعلام مشکلات و موانع اجرای به موقع پروژه، تاریخی را برای تحویل اعلام کرده اند.

http://darabonline.com/files/images/userfile/DSC_0219.2012052016060617.jpg

افتتاح های نمایشی مسکن مهر داراب در رسانه ها!

تیر ماه سال گذشته، دولت دهم در آخرین روزهای کاری خود پروژه مسکن مهر داراب و چند شهر دیگر استان فارس را افتتاح کرد اما این افتتاح تنها در صدا و سیما و خبرگزاری های وابسته به دولت انجام شد؛ چرا که باور این خبر برای مردم داراب که هر روز ساختمان های مسکن مهر را می دیدند بسیار سخت بود.

12 شهریور ماه سال 1393 بار دیگر خبر اتمام و افتتاح مسکن مهر داراب منتشر شد! این بار هوشنگ عشایری مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در مصاحبه با نمایندگی های استان فارس خبرگزاری های کشور گفت: 4 هزار واحد مسکن مهر امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در استان فارس به بهره برداری رسید .

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در این مصاحبه اعلام کرد : این واحدها در شهرستان های شیراز ، فسا ، داراب و مرودشت به متقاضیان تحویل شد.

متقاضیان: توان پرداخت اجاره خانه های سنگین را نداریم؛ مسئولین درد ما را نمی دانند

یکی از متقاضیان مسکن مهر داراب که سهم آورده خود را به طور کامل پرداخت کرده، به خبرنگار ما گفت: از سال ها پیش به امید صاحب خانه شدن و فرار از اجاره نشینی در این طرح دولت ثبت نام کردم اما مسئولین بی خیال هستند. تا کی ما باید اجاره نشین باشیم و هر سال اسباب کشی کنیم.

این متقاضی مسکن مهر داراب افزود: هر بار می گویند تا پایان امسال تحویل می شود اما این پایان سال هیچ وقت نرسیده است. ما حتی حاضریم مسکن را با وضعیت فعلی تحویل بگیریم و خودمان کامل کنیم چرا که از اجاره نشینی خسته شده ایم.

وی تاکید کرد: مسئولین می گویند برخی از متقاضیان سهم آورده خود را تکمیل نکرده اند. گناه من و بسیاری دیگر از متقاضیانی که سهم خود را پرداخت کرده ایم چیست؟ چرا ما باید به پای آنها بسوزیم؟ به نظر من اداره راه و شهرسازی باید کسانی که سهمشان را پرداخت نمی کنند از پروژه حذف و ساختمان را در اختیار متقاضی دیگری بگذارد.

امید است مسئولین شهرستان داراب، بخصوص فرماندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی، نماینده به عنوان وکیل مردم در مجلس و مدیر کل راه و شهرسازی فارس با تدبیر، امید مردم داراب را به این پروژه برگردانند.

نظرات بینندگان