کد خبر: ۶۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳

امام جمعه بوانات:‌ آقاي مديرکل! آيا با ساحت مقدس امام حسين هم شوخي!؟

امام جمعه بوانات : امروز مهمترين وظيفه زن طبق اصل آفرينش و خلقت الهي تربيت فرزند و زمينه سازي تعالي جامعه با خانه داريست.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از حرف رسا، نماز جمعه 25 مهر ماه شهر بوانات با امامت حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات و در حسینیه امام صادق (ع) این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام زارع در خطبه دوم نماز به روز مباهله اشاره کرد و اظهار داشت: مسأله مباهله را مي توان به عنوان نشانه روشني بر حقانيت و صدق پيامبر اکرم در مسأله دعوي رسالت مطرح کرد، زيرا ممکن نيست کسي که به ارتباط خود با پروردگار ايمان قطعي نداشته باشد وارد چنين ميداني گردد، يعني از مخالفان خود دعوت کند که بيائيد و با هم به درگاه خدا برويم و از خدا بخواهيم دروغگو را رسوا سازد. به طور مسلم ورود به چنين ميداني بسيار خطرناک است، زيرا اگر نفرين به اجابت نرسد و اثري از مجازات مخالفان ظاهر نشود، نتيجه جز رسوايي دعوت کننده نخواهد داشت و هيچ انسان عاقلي بدون اطمينان به نتيجه، قدم در اين ميدان نمي گذارد.

امام جمعه بوانات در جای دیگری از خطبه ها با تبریک  هفته سلامت بانوان به بانوان جامعه، مهمترین وظیفه بانوان را تربیت فرزندان سالم و نیکو عنوان کرد و افزود: توسعه آگاهي زنان و خانواده از نقش و مسئوليت هاي متعدد آنان در خانواده و اجتماع و همچنين نياز هاي سلامت زنان در مراحل مختلف زندگي اعم از کودکي، بلوغ، ازدواج، باروري، شيردهي، يائسگي و سالمندي مي باشد و امروز مهمترين وظيفه زن طبق اصل آفرينش و خلقت الهي تربيت فرزند و زمينه سازي تعالي جامعه با خانه داريست.

خطیب جمعه بوانات پر شدن خانه های سالمندان را نتیجه کم محبتی پدر و مادرها به بچه خصوصا در ایام کودکی ذکر کرد و گفت: اکنون باب شده بچه‌ها را ببرند مهدکودک و اين خطر است، کودک نیازمند محبت پدرو مادر است زيرا همين که پدر و مادر شدند و پدر و مادرها سالمند، آن‌ها را به خانه سالمندان مي‌برند چون مهر و عاطفه نچشيده اند.

حجت الاسلام زارع به شیراز بعنوان سومین حرم اهل بیت اشاره کرد و گفت: چند سالي است که استان ولايتمدار، شهيد پرور، ارادتمند به آستان اهلبيت(ع) توسط مقام معظم رهبري مفتخر به دريافت مدال سومين حرم اهلبيت(ع) در ايران شده است، اما بايد ديد آيا عملاً در اين مسير هستيم؟ آيا مسؤولان استان، خصوصاً مسؤولان فرهنگي حداقل گامي در اين عرصه برداشته اند؟

امام جمعه بوانات به جشنهای گذر هنر در شیراز اشاره و توهین به‌ ارزشهای اسلامی را در حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یک بی توجهی دانست و افزود: زشت تر شدن اين واقعه وقتي بود که طبق نقل مديرکل ارشاد در صف اول نشسته بود و جزء سخنرانان اختتاميه اين جشن هم بوده و به اين توهينها نگاه مي کرد و هيچ عکس العملي از خود نشان نداده است! جناب آقاي مديرکل! آيا با ساحت مقدس امام حسين هم شوخي؟

نویسنده :
عاشوریان
نظرات بینندگان