کد خبر: ۶۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۰۵ آذر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 5 آذر

«لباس تاناکورا» با چاشنی میکروب‌های اروپایی بر تن شیرازی‌ها!

زمانی که برگشتم سر تعداد تخم مرغ‌ها با هم درگیر شدیم. او مدعی بود که چرا بیشتر تخم مرغ نخریده‌ام. من هم عصبانی شده و با چاقو به او حمله کرده و ضربه‌ای به گردنش زدم!

به گزارش شیرازه؛ «عرق ریزان بهار نارنج شیراز برای ثبت ملی» عنوان گزارشی است که در صفحه اول «خبر جنوب» امروز منتشر شده. رئیس اتحادیه عرقیات، آبلیمو و ترشیجات شیراز گفته که سرانجام ثبت ملی عرق بهار نارنج و آبلیموی شیراز هنوز مشخص نیست. حمید پور آصف اظهار داشته: در فارس و شیراز حدود 80 نوع عرقیات تولید می‌شود که تعداد آن یک رکورد در کشور به شمار می‌رود. وی البته گفته که اگرچه عزم جدی‌ای برای ثبت فالوده شیرازی با قدمت 150 ساله وجود داشت اما برای ثبت عرقیات که سابقه‌ای دو هزار رساله دارد، حمایت چندانی صورت نمی‌گیرد. این روزنامه هم‌چنین از «جنایت در شیراز بر سر چند تخم مرغ!» خبر داده. قاتل در این خصوص گفته: «شب حادثه برای خرید تخم مرغ از منزل خارج شدم. زمانی که برگشتم سر تعداد تخم مرغ‌ها با هم درگیر شدیم. او مدعی بود که چرا بیشتر تخم مرغ نخریده‌ام. من هم عصبانی شده و با چاقو به او حمله کرده و ضربه‌ای به گردنش زدم»! خبر جنوب در گزارشی دیگر به دردسرهای پیامک‌های تبلیغاتی برای مردم پرداخته است. نکته جالب این‌که مدیرعامل مخابرات در این خصوص حاضر به گفتگو با این روزنامه نشده است: «هرچند این پیامک‌‌ها روی اعصاب خیلی‌ها راه می‌رود ولی بازار داغی را برای شرکت‌های تبلیغاتی و از همه مهم‌تر مخابرات ایجاد کرده است. مدیرعامل مخابرات استان فارس حاضر به گفتگو و توضیح در این باره نمی‌شود و ...». آمار ازدواج و طلاق هم که دیروز یکی از معاونین سازمان ورزش و جوانان استان اعلام کرده بود، در صفحه اول خبرجنوب دیده می‌شود.

«نتوانستند و نخواهند توانست در مساله هسته‌ای ایران را به زانو درآورند»؛ این تیتر یک «عصر مردم» است که از میان سخنان دیروز مقام معظم رهبری انتخاب شده است. «هشدار؛ 3 ازدواج – یک طلاق» گزارشی از این روزنامه است که در بخشی از آن آمده: «اگرچه معاون وزیر در نشست اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس که در استانداری برگزار گردید از روی میل خود از خبرنگاران خواست که آمار مطرح شده در حوزه ازدواج و طلاق را در رسانه‌ها منتشر نکنند اما حقیقت آن است که تا کی باید چشمانمان را بر واقعیت ببندیم و مردم را نامحرم بپنداریم؟!»

«افسانه» این جمله را از میان سخنان رهبری تیتر یک کرده است: «تکفیری‌ها بیداری اسلامی را به خشونت خانگی تبدیل کردند». حکم دو مفسد اقتصادی در محاکم قضایی فارس قطعی شد، افزایش طلاق و کاهش ازدواج در فارس و راه‌اندازی 400 کارگاه تولیدی در شهرک شهید دستغیب شیراز از جمله عناوین صفحه اول این روزنامه هستند.

«تاناکوراهایی که در گوشه و کنار شهر به جیب‌های خالی مردم چشمک می‌زنند!» یکی از عناوین صفحه اول «نیم‌نگاه» امروز است. این گزارش به فروش لباس‌های دست دومی که از اروپا وارد ایران می‌شود و می‌شود آن‌‌ها را در شیراز هم دید، پرداخته است؛ لباس‌هایی که به تاناکورا مشهور شده‌‌اند. یک پزشک در خصوص موارد بهداشتی این لباس‌های دست دومی به نیم‌نگاه گفته است: «شاید لباس‌های تاناکورا بعد از جوشاندن، شستن و اتو کردن مشکل جدی پزشکی نداشته باشد ولی هیچ‌گاه نمی‌توان توصیه به پوشیدن آن‌ها کرد زیرا بسیاری از میکروب‌ها حتی بعد از شستن هم از بین نمی‌روند و تا زمان زیادی دوام می‌آورند.»

نظرات بینندگان