کد خبر: ۶۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۳
در سال جاری رخ داد؛

اشتغال 1936 نفر توسط بسيج سازندگی فارس

1936 جوان جوياي كار در سطح استان فارس به صورت مستقيم به اشتغال پايدار مشغول شده اند.

مسئول بسيج سازندگي فارس گفت: بسيج سازندگي استان فارس با راه اندازي 1841 واحد توليدي اقتصاد مقاومتي در سال جاري توانسته 1936 نفر را به صورت مستقيم به اشتغال پايدار برساند.

به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی فارس؛ محمدجواد عسكري، مسئول بسيج سازندگي فارس در نشست مطبوعاتي كه صبح امروز، 8 آذرماه در محل اين سازمان در فارس برگزار شد، ضمن بيان گزارش كامل از اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتي و همچنين اهداف اين سازمان در شش ماه نخست سال جاري از طرح هاي افتتاح شده و در شرف افتتاح اين سازمان ارائه كرد.

مسئول بسيج سازندگي فارس اظهار كرد: اين سازمان در سال 93 توانسته 1841 واحد توليدي در زمينه هاي مختلف اقتصاد مقاومتي راه اندازي كند كه از اين مجموع در دامداري 245 واحد، مرغ بومي 280 واحد، ماكيان 94 واحد، زنبورداري 250 واحد، پرورش قارچ 140 واحد، زعفران 23 واحد، پرورش ماهي55واحد، كود ورمي كمپوست 26 واحد، صنايع دستي 521 واحد، صنايع تبديلي 26 واحد، گلخانه با 61 واحد، خوداشتغالي 120 واحد با اعتباري بالغ بر 225 ميليارد و 396 ميليون ريال در قالب وام هاي در قرض الحسنه و عقود اسلامي به متقاضيان پرداخت كند.

وي افزود: با توجه به راه اندازي اين واحد ها تعداد 1936 جوان جوياي كار در سطح استان به صورت مستقيم به اشتغال پايدار مشغول شده اند.

عسكري از راه اندازي ستاد عالي اقتصاد مقاومتي به رياست استاندارد و جانشيني معاون برنامه ريزي استان و دبيري سازمان بسيج سازندگي در سطح استان خبر داد، تصريح كرد: اين ستاد مشكل از ادارات جهاد كشاورزي جهت همكاري در مباحث توليدات كشاورزي و دامي در سطح استان، صنعت و معدن در مباحث توليد و صادرات محصولات، كار و امور اجتماعي در بحث اشتغال زايي طرح هاي اقتصادي و همچنين آموزش پروش و دانشگاه هاي سطح استان در برنامه هاي اردوهاي جهادي و هجرت است.

عسكري در ادامه از تشكيل شركت هاي مختلف براي صادرات محصولات و دعوت از سرمايه گذاران ايراني خارج از كشور و همچنين داخلي و ايجاد انجمن هاي مختلف اقتصادي در استان خبر داد و گفت: تاكنون با وجود جذابيت هاي خوبي كه در استان وجود دارد، توانسته ايم در اين عرصه موفقيت هاي به دست آورديم .

مسئول بسيج سازندگي فارس ادامه داد: تاكنون 68 گروه جهادي دانشجويي به مناطق محروم استان هاي فارس، كرمان و سيستان و بلوچستان جهت فعاليت در برنامه هاي عمراني و فرهنگي آموزشي به استعداد 3100 نفردانشجويي خواهر و برادر اعزام شده اند.

عسكري در پايان افزود: سازمان بسيج سازندگي با همكاري دانشگاه علوم پزشكي استان و هماهنگي سازمان بسيج جامعه پزشكي در 6 ماه نخست توانسته يك بيمارستان صحرايي در مناطق دور افتاده و محروم استان جهت ويزيت رايگان با همراهي 60 پزشك و بهيار راه اندازي كند.

نظرات بینندگان