کد خبر: ۶۳۷۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۱ آذر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه‌شنبه 11 آذر

نان در تنور گرانی؛ قیمت انواع نان در شیراز اعلام شد

بازار تلفن ثابت در شیراز این روزها سکه شده ولی شهروندان می‌گویند خط برای فروش پیدا نمی‌شود.
به گزارش شیرازه؛ تیتر یک امروز «عصر مردم» به «آغاز به کار دومین کنفرانس بین‌المللی سردبیران نشریات علمی کشورهای اسلامی در شیراز» اختصاص یافته است. این خبر مهم که می‌تواند در معرفی ظرفیت‌های علمی شیراز موثر واقع شود، کمتر در رسانه‌ها ضریب پیدا کرده. مدیرمسئول این روزنامه این بار از بیمارستان گفته است. او که به بیمارستان کوثر شیراز رفته، در خصوص اهمیت کار پزشکان نوشته: «اگر فرض کنیم فقیر و غنی دو بخش از یک اجتماع هستند، سرباز از هر دو دفاع می‌کند. کشاورز برای هر سه تولید محصول می‌کند، کارگر برای هر چهار در تلاش است و بیکار سربار هر پنج نفر است و طبیب هر شش نفر را مداوا می‌کند».

«باید ریشه اعتقادی تکفیری‌ها خشکانده شود»؛ این را آیت‌الله مکارم شیرازی گفته و «نیم‌نگاه» تیتر یک کرده است. یادداشت امروز نیز به «پاسخ نامطلوب برخی شرکت‌های خدماتی به اعتماد شهروندان» اختصاص یافته؛ «بی‌شک عنوان شرکت‌های خدماتی به گوش بسیاری از شهروندان رسیده است اما این‌که افراد جامعه تا چه میزان از عملکرد این شرکت‌ها رضایت دارند و یا این‌که چه کسانی بر کارکرد این شرکت‌ها و نیروهای آن‌ها نظارت می‌کنند سوالی است که جواب آن تا حدودی روشن است...»

روزنامه «افسانه» اما عکس و تیتر دوی صفحه اول خود را به گرانی نان اختصاص داده؛ «نانوایی‌های شیراز رکورد 100 درصدی زدند» در حالی که نان بنا بود فقط 30 درصد گران شود. اوضاع آن‌قدر نابسامان است که برخی از نانوایی‌ها حتی قیمت نان را به دو برابر و یا بیشتر افزایش داده‌اند. البته ای کاش افسانه که این گزارش را به نقل از ایسنا زده، خودش دست به کار می‌شد و مطلبی می‌نوشت در نقد رفتار غلط و مسئولیت‌گریز دولت و سخنگوی آن که بی‌برنامگی‌هایش باعث شده تا عملا هر نانوایی، هر چقدر که عشق‌اش کشیده، نانش را گران‌ کند. البته یک سوال مهم در این میان مطرح می‌شود؛ افسانه و نقد به دولت؟!

«خبر جنوب» هم مانند عصر مردم، تیتر یک خود را به کنفرانس بین‌المللی سردبیران نشریات علمی کشورهای اسلامی در شیراز اختصاص داده؛ «نقاط ضعف و قوت مجلات علمی – پژوهشی زیر ذره‌بین میهمانان دکتر مهراد». مهراد در این همایش گفته که کشورهای اسلامی بنگاه مشترک برای مقابله با سرقت ادبی تشکیل می‌دهند. «کمبود تلفن ثابت در شهری که قرار بود قطب الکترونیک باشد» عنوان گزارش دیگر این روزنامه است که در آن آمده خرید و فروش خط ثابت تلفن در شیراز یک میلیون تومان هم انجام می‌شود! در این گزارش آمده: «بازار تلفن ثابت در شیراز این روزها سکه شده ولی شهروندان می‌گویند خط برای فروش پیدا نمی‌شود. مدیرعامل شرکت مخابرات هم تاکید می‌کند که برای امسال دست کم نیاز است 12 هزار خط ثابت دیگر به متقاضیان واگذار شود». البته به نظر می‌رسد با خط و نشانی که استاندار فارس چند روز قبل برای این مسئول کشید، دیگر عمر مدیریتی او به تامین این 12 هزار خط ثابت نرسد! «نان در تنور گرانی» عنوان مصاحبه خبر جنوب با معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس است. صداقت گفته: در واحدهایی که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند یعنی نانوایی‌هایی که فقط یک نوع نان می‌پزند قیمت نان لواش با وزن چانه 200 گرم 200 تومان، نان تافتون با وزن چانه 420 گرم 400تومان، نان لواش جله‌پز با وزن چانه 240 گرم 250 تومان و نرخ نان ریزشی کیلیویی 715 تومان تعیین شده است که این قیمت‌‌ها تا پیش از این برای نان لواش 150 تومان، نان تافتون 300 تومان، نان لواش جله پز 180 تومان بود. در خصوص نرخ نان آزاد در مجتمع‌های تولید نان هم نرخ هر قرض نان لواش 300 تومان، هر قرص نان تافتون 550 تومان و نان لواش جله‌پز 350 تومان تعیین شده است. همچنین در تمامی نانوایی‌ها از این پس یک قرص نان بربری 600 تومان و سنگک هزار تومان عرضه می‌شود که این نرخ در گذشته به ترتیب 300 تومان و 500 تومان بوده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
فردوس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳
0
هردم ازاين باغ بري ميرسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳
0
دولت تدبیر!!!!!!!!!!!!!!
آزاده
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳
0
منظر باشید که : تازه تر از تازه تری میرسد !!!