کد خبر: ۶۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴
استاندار فارس:

صدرا از جهرم بزرگ‌تر خواهد شد و مشکلات آن بر دوش شیراز می افتد

بررسی مسائل و مشکلات شمالغرب کلانشهر شیراز بخش مهمی از دیدارهای نوروزی استاندار فارس با مدیران و کارمندان سازمان ها و ادارات را به خود اختصاص داده است.

به گزارش شیرازه؛ با این که چند روز بیشتر از آغاز سال 1394 نمی گذرد اما در همین زمان کوتاه سید محمد احمدی، استاندار فارس توجه ویژه ای نسبت به مسائل شمالغرب کلانشهر شیراز از خود نشان داده است.

عصر شیراز نوشت: شهر جدید صدرا در شمالغرب شیراز در حالی سال 1393 را پشت سر گذاشت که طبق آخرین برآوردها با بهره برداری از مجتمع های مسکن مهر، دیگر می توان گفت این شهر جدید جمعیتی بیش از صد هزار نفر را در خود جای داده است؛ مشکلات صدرا کم نیستند و افتتاح پی در پی پروژه های مسکن مهر در این شهر جدید نیز همواره بر مشکلات آن می افزاید، از طرف دیگر با گسترش محدوده شهری کلانشهر شیراز به سمت شمالغرب، کم کم این شهر جدید خود را در میان شیراز جای می دهد! در حقیقت امروز دیگر می توان گفت امورات جاری و مشکلات این شهر جدید با والد خود یعنی کلانشهر شیراز دارای ارتباط دوسویه شده است. به عنوان مثال با توجه به ارتفاع بیشتر شمالغرب شیراز نسبت به سایر نقاط شیراز و نبود سیستم استاندارد و بهداشتی جمع آوری و تصفیه فاضلاب در شهر جدید صدرا، اگر هر کدام از ساکنان این شهر جدید که حدود ۱۰۰ هزار نفر هستند تنها روزانه یک لیتر فاضلاب تولید کنند، این به معنای جاری شدن روزانه ۱۰۰ هزار لیتر فاضلاب با سرعت 200 متر بر ثانیه به سمت شیراز است.

شاید همین دلایل باعث شده است استاندار فارس توجه ویژه ای نسبت به مسائل شمالغرب کلانشهر شیراز از خود نشان بدهد. احمدی در دیدار با نوروزی با شهردار و مدیران شهرداری شیراز گفته است "شهرداری شیراز باید آماده‌ بر دوش کشیدن مشکلات شهر صدرا باشد زیرا تمام مشکلات شهر صدرا بر سر شیراز خواهد ریخت، با بهره‌برداری کامل از مسکن‌های مهر صدرا و استقرار جمعیت در آن شهر، صدرا از جهرم نیز بزرگ‌تر خواهد شد و مشکلات آن بر دوش شهر شیراز خواهد افتاد؛ از این‌رو به‌ جای این‌که شهر صدرا سرریز شهر شیراز را ساماندهی کند قضیه برعکس شده و شهرداری شیراز نخواهد توانست نفس راحتی بکشد و باید بار این شهر را نیز بر دوش خود تحمل کند.

استاندار فارس همچنین ضمن اشاره به ضرورت ساماندهی باغ‌شهرها در سطح منطقه 10 شهرداری شیراز اظهار داشته است: باید از این فرصت‌ها در ایجاد درآمد برای شهرداری استفاده کرد. " گفتنی است بیش از 4200 باغ‌شهر در شمالغرب شیراز وجود دارند.

احمدی  همچنین در اولین ساعات آغاز سال 1394 با حضور در شهر جدید صدرا در شمالغرب شیراز به بازدید از شیرخوارگاه حضرت ولی عصر (عج) پرداخت. 65 كودک بی سرپرست و بد سرپرست در شيرخوارگاه حضرت ولی عصر (عج) نگهداری می شوند. در این بازدید مديركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مديركل بهزيستی استان فارس وی را همراهی می نمودند.

از سوی دیگر استاندار فارس در یکی از ملاقات های نوروزی خود با حجت الاسلام تجرد امام جمعه سابق شمالغرب شیراز دیدار و گفت و گو داشته است. آبان 93، حجت الاسلام تجرد از ستاد نمازجمعه شهرک های شمالغرب شیراز تودیع و حجت الاسلام مرادی به عنوان امام جمعه شهرک های شمالغرب شیراز معرفی شد.

 

شواهد نشان می دهد بررسی مسائل و مشکلات شمالغرب کلانشهر شیراز بخش مهمی از دیدارهای نوروزی استاندار فارس با مدیران و کارمندان سازمان ها و ادارات را به خود اختصاص داده است.

نظرات بینندگان