کد خبر: ۶۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
توصیه های تامل برانگیز وزیر دادگستری به مردم آباده چه بود؟

مشکلات با اراده و همت مردم و نگاه به درون حل می شود

تورم به عنوان موضوعی کاملا آزار دهنده مردم را تحت فشار گذاشته و سالیانی است که تحت فشار این مشکل هستیم و باید با جدیت برای آن چاره اندیشی کنیم حل این مشکلات با اراده و همت ما و مردم و نگاه به درون انجام پذیر است.
به گزارش شیرازه به نقل از آباده نما، وزیر دادگستری در شورای اداری شهرستان آباده در سخنانی، دولت و بخصوص کارگزاران درون دولت و رییس جمهور را به اجرای دستورات دینی و تقویت و اعتلا و عزت اسلام پایبند و متعهد دانست و گفت: از راهنمایی و ارشادات و تذکرات مراجع معظم تقلید و علمای بزرگوار عمیقا استفاده می کنیم و آن را نعمت بزرگی از جانب خداوند می دانیم و شکرگذاریم.

 مهمترین مسئله امروز حل مشکلات اقتصادی با نگاه به درون

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، مهمترین مسئله موجود را حل مشکلات اقتصادی کشور و رفع کمبودها، نواقص و بیکاری برشمرد و با اشاره به وضعیت نامطلوب سطح درآمدها و نابرابریهای درآمدی گفت: تورم به عنوان موضوعی کاملا آزار دهنده مردم را تحت فشار گذاشته و سالیانی است که تحت فشار این مشکل هستیم و باید با جدیت برای آن چاره اندیشی کنیم حل این مشکلات با اراده و همت ما و مردم و نگاه به درون انجام پذیر است و دولت معقتد است است تحول باید از درون شکل بگیرد.

وزیر دادگستری ایمان و همدلی و دیانت ملت ایران را یک خزانه بی انتها بر شمرد و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص همدلی و هم زبانی، سرمایه اصلی را ملت و گنج بی پایان را نیز فرهنگ دینی غنی مردم که ریشه در اسلام حقیقی و اهلبیت (علیهم السلام) دارد عنوان کرد و گفت: دیانت عقلانی و عالمانه، آگاهانه و بر مبنای عدالت و رفتار انسانی گنج بی پایان ماست که احساس اقتدار و از راهنمایی و ارشادات و تذکرات مراجع معظم تقلید و علمای بزرگوار عمیقا استفاده می کنیم و آن را نعمت بزرگی از جانب خداوند می دانیم و شکرگذاریم.

بعضی با خوداجتهادی و تفسیرهای فردی و یا گروهی از وظایف قانونی خود طفره می روند

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود و با تاکید بر اینکه دولت دلسوزی بزرگان دینی و دلسوزان نظام را مغتنم و سرمایه ای برای کشور و دولت می داند گفت: دولت معتقد است همه باید نسبت به اجرای دستورات دینی مقید و ملتزم باشند و در ترویج دین به عنوان یک مسلمان و وظیفه عمومی، اسلامی، عقلی و اجتماعی به اصلاح امور و امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم و این را وظیفه خود می دانیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی همچنین گفت: مساله مهم، نحوه عملکرد دستگاه های دولتی و حکومتی است که باید نسبت به تعهدات، ماموریتها و وظایف قانونی خودمان وفادار بوده و همه کوشش خود را برای انجام این وظایف به کار بگیریم و مبنای عمل همه دستگاه ها باید تکالیف قانونی و تصریحات قانونی باشد نه برداشت و قضاوت و استنباط مدیران و ماموران دولتی از دستورات دینی و قوانین چه نسبت به مسایل شرعی و چه قانونی، این دغدغه و نگرانی از گذشته بوده که بعضی با خوداجتهادی و تفسیرهای فردی و یا گروهی از وظایف قانونی خود طفره می روند یا دستوارت شرعی و قانونی را آنچنان که خود می فهمند تفسیر می کنند انجام می دهند.

سفر وزیر دادگستری به آباده

*مردم باید از مسئولین بخواهند کار را به جلو ببرند و مسئولین هم البته باید همت کنند

وی شفاف سازی در همه فعالیت های کشور را سیاست دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: ما همه داشته هایمان را شفاف با مردم درمیان می گذاریم و  وعده دروغ و بی فرجام نمی دهیم تا خدایی ناکرده مروج  فرهنگ بی صداقتی باشیم.

 

وزیر دادگستری شهرستان آباده را جزء حوزه های برخوردار نام برد و ییادآور شد: در شهرستان آباده ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی وجود دارد ولی خود مردم باید همت کنند و آن ها را شکوفا کنند و نباید منتظر نشست تا دیگران برایشان کاری انجام دهند.

 

وی با بیان یک بیت شعر، مصرع"تو خود حجاب خودی از میان برخیز" را مضمون سخنانش قرار داد و خطاب به مردم آباده گفت: باید از ظرفیت های وافر آباده بهترین استفاده شود و سنگ هایی که خودمان جلوی پای خودمان انداخته ایم را برداریم؛ متاسفانه کسی که بخواهد در بخش تولید ورود کند، انقدر سنگ جلو پایش می ریزیم که وی را پشیمان می کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی ادامه داد: بحمدالله بسیاری از زیرساخت ها در شهرستان آباده مهیا ست و انرژی محرک پیشرفت را مردم خود آباده  باید صرف کنند و دولت تنها هموار کننده مسیر است.

وزیر دادگستری کشور در پایان یکی از کم کاری های مردم را مطالبه گر نبودن دانست و تصریح کرد: مردم باید از مسئولین بخواهند کار را به جلو ببرند و مسئولین هم البته باید همت کنند و اینگونه پیشرفت حاصل خواهد شد.

 

انتهای پیام/


نظرات بینندگان