کد خبر: ۶۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

روایت توسل دانشجوی شیرازی به شهید گمنام کواری؛ شهدایی که «محالات» را «ممکن» می‌‌کنند

دانشجوی شیرازی می گوید با شنیدن خبر شناسایی شهید گمنام دانشگاه بابل به وسیله آزمایش ژنتیک، حالم دگرگون شد، او اهل فارس بود و..

به گزارش شیرازه به نقل از بهارکوار، پس از انتشار خبر تشخیص هویت شهید علی بخش غلامی شهید گمنامی که 5 سال پیش در دانشگاه بابل به خاک سپرده شده بود، خانم ابراهیمی از دانشجویان دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس در شیراز در تشریح ماجرای توسل به این شهید گمنام اظهار داشت: من از اهالی شیراز هستم و پس از زحمات زیاد در دانشگاه بابل قبول شدم، هم خوشحال بودم هم ناراحت چرا که دختر کوچک خانواده و به عبارتی دردانه پدر و مادر بودم و مسافت شیراز تا بابل برای من بسیار طولانی بود.

وی در ادامه افزود: به دلیل دوری بابل از شهر ما شیراز، برای انتقال از دانشگاه بابل به شیراز با کارشناسان مشورت کردم و با نظر آنان تصمیم گرفتم درخواستم انتقالی ام را بصورت کتبی ارائه دهم، با وجود اینکه احتمال اینکه با این درخواست موافقت شود، کم بود چرا که دانشگاه بابل دانشگاه درجه 3 و دانشگاه شیراز دانشگاه درجه 1 بود و انتقال از دانشگاه درجه 3 به دانشگاه درجه یک از محالات بود. ضمن اینکه در صورت هم رده بودن، حداقل یک ترم باید در دانشگاه مبدا تحصیل کرد و دو ترم در دانشگاه مقصد مهمان بود تا شاید پس از آن با انتقالی موافقت شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: از همین رو در دانشگاه بابل ثبت نام کردم، در خوابگاه مستقر شدم و به خودم دلداری دادم که یک ترم به سرعت می گذرد.

این دانشجوی شیرازی ادامه داد: پس از استقرار در خوابگاه بابل، برای عرض ادب به مزار شهید گمنامی که در محوطه دانشکده علوم پزشکی این شهر دفن بود رفتم و ساعتی را با او درد دل کردم و از او خواستم مشکل مرا حل کند.

وی تصریح کرد: در کمال ناباوری بلافاصله پس از آن توسل، به ما اطلاع دادند که با انتقالی من موافقت شده است، من حل این موضوع را از کرامت آن شهید گمنام می دانم.

ابراهیمی بااشاره به شناسایی این شهید گمنام به وسیله آزمایش ژنتیک گفت: با شنیدن این خبر که آن شهید گمنام به وسیله آزمایش ژنتیک شناسایی شده و از اهالی فارس بوده حالم دگرگون شد، با خودم گفتم شاید چون خودش قصد برگشت به آغوش گرم خانواده چشم انتطارش را داشته، به خانواده من نیز برای رهایی از چشم انتظاری کمک کرده است.

نکته جالب توجه دیگری که پس از حضور این دختر دانشجو در مراسم بزرگداشت این شهید مشخص شد این بود که پدربزرگ این دختر با پدر شهید غلامی در کارخانه قند کوار همکار بوده و پدرش نیز با شهید غلامی دوست بوده است.


شهید علی بخش غلامی
نظرات بینندگان