کد خبر: ۷۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 7 خرداد 94

خرج شدن اعتبارات طرح پزشک خانواده در سی و پنجمین روز ناپدید شدن پزشک اهوازی

صحبت‌های رهبر انقلاب در دیدار با نماینده‌های مجلس در تمام روزنامه‌ها بازتاب یافته است و هرکدام از روزنامه‌ها از زاویه‌ای به آن پرداخته‌اند.
خرج شدن اعتبارات طرح پزشک خانواده در سی و پنجمین روز ناپدید شدن پزشک شیرازی

به گزارش شیرازه؛ سالاد امروز را تقدیم شما خوانندگان محترم می‌کنیم:

خرج شدن اعتبارات طرح پزشک خانواده در سی و پنجمین روز ناپدید شدن پزشک شیرازی امروز مطالب استانی را به صفحات داخلی برده و در عوض تیتر «ممنوعیت استفاده از گوشت بوفالو در سوسیس و کالباس» را در صفحه اول خود تیتر کرده است! حال آنکه اخبار استانی زیادی وجود داشته که اهمیت آن به مراتب برای یک روزنامه شیرازی بیشتر از این چنین تیترهایی است.

تیتر امروز این روزنامه از میان صحبت‌های رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس انتخاب شده است: «کمبود منابع، نباید بهانه کار نکردن شود». از میان تمام محورهای مهم صحبت رهبری چرا به چنین مطلبی به عنوان تیتر پرداخته شده سوالی است که باید سردبیر این روزنامه به آن پاسخ دهد.

خرج شدن اعتبارات طرح پزشک خانواده در سی و پنجمین روز ناپدید شدن پزشک شیرازی در نگاه اول، عکس صفحه نخست این روزنامه خودنمایی می‌کند. این عکس مربوط به بیمارستان اعصاب و روان «جنت» است که به علت عقب‌نشینی‌هایی که داشته برای ارایه خدمات به جانبازان اعصاب و روان دچار مشکل شده است. به گفته نسابه با اتمام ساختمان جدید این بیمارستان می‌توانیم جانبازان استان‌های همجوار را نیز تحت پوشش قرار دهیم. این موضوع در صفحه نخست با «قهرمانان دیروز، عزلت نشینان امروز» تیتر شده است.

تیتر دیگر این صفحه به موضوع ریزگردها اختصاص یافته است: «ریزگردهای کشور های عربی در ریه های مردم ما». رئیسی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه خشکسالی عراق دلیل اصلی افزایش ریزگردهاست گفته: «تنها راه مقابله با ریزگرد ها همکاری کشورهای همسایه است».

«اعتبارات طرح پزشک خانواده خرج بدهی های دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد؟!» تیتر جنجالی این روزنامه است که به بررسی این طرح و نارضایتی مردم و پزشکان استان پرداخته است. نویسنده با اشاره به نامه قادری به دکتر ایمانیه درمورد این طرح نوشته: «طرحی که با شکست آن اعتباراتی که از ابتدا تا کنون برای اجرای این طرح به استان فارس تعلق گرفته بر باد می دهد». حال باید منتظر باشیم که مسئولان برای این طرحی که به نظر بسیاری از کارشناسان با شکست مواجه شده چه تدبیری می‌اندیشند.

35 روز قبل یک پزشک شیرازی در شهر اهواز ناپدید شد و علی رغم پیگیری‌های گسترده نیروی انتظامی خوزستان و فارس هنوز خبری از وی نشده است. رییس پلیس آگاهی خوزستان این خبر را داده که با تیتر «35 روز گذشت و از پزشک ناپدید شده هیچ خبری نشد» در صفحه نخست تیتر شده است.

دو خبر در صفحه گردشگری به شرکت هواپیمایی آسمان اختصاص یافته است؛ اول خبر اضافه شدن 7 فروند هواپیمای ایرباس جدید به خطوط هوایی این شرکت و دوم نام گذاری یکی از هواپیماهای این شرکت به نام «شیراز» که این مطلب با تیتر ««شیراز» در آسمان جنوب به پرواز درآمد» کار شده است.

خرج شدن اعتبارات طرح پزشک خانواده در سی و پنجمین روز ناپدید شدن پزشک شیرازی این روزها تمام تلاش خود را در حمایت از دولت به کار بسته است. از میان تمام صحبت‌های رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس تیتر یک خود را به «تعامل با دولت لازم و مظهر واقعی همدلی و همزبانی است» اختصاص داده است. ضمن اینکه صحبت‌های روحانی در جلسه‌ی هیئت دولت بالای صفحه تیتر شده است: «توسعه اقتصاد خلاق، گامی بزرگ در راستای اقتصاد مقاومتی است».

از میان اخبار داخلی اما تنها به یک خبر می‌پردازیم؛ سفر وزیر راه که به لامرد رفته و در همایش چشم انداز توسعه راه و شهرسازی جنوب فارس شرکت کرده با تیتر «بسته پیشنهادی وزیر به سرمایه‌گذاران» در صدر اخبار داخلی به چشم می‌خورد. در این همایش آخوندی به سرمایه‌گذاران پیشنهاد سرمایه‌گذاری در زمینه آزادراه و... داده است.

و در پایان حاشیه نشینی در قلب شهر؛

خرج شدن اعتبارات طرح پزشک خانواده در سی و پنجمین روز ناپدید شدن پزشک شیرازی

خرج شدن اعتبارات طرح پزشک خانواده در سی و پنجمین روز ناپدید شدن پزشک شیرازی هم در حمایت از دولت سنگ تمام گذاشته و با تیتری از میان تاکیدات دیدار رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس کار خود را آغاز کرده: «برخورد محترمانه با وزرا».

یادداشت امروز اما از میان تمام موضوعات و اتفاقات روز استان به موضوع ذهن‌های آشفته پرداخته است. در گوشه‌ای از این یادداشت آمده: «هیچ دونفری را نمی توان یافت که در خلال حرف هایشان با یکدیگر بتوانند بر روی یک موضوع تمرکز کنند».

«دعوت کشورهای حاشیه خلیج فارس از دکتر خدادوست» تیتر داخلی این روزنامه است. اردبیلی‌ها هم برای خدا دوست فرش قرمز پهن کرده اند و با 35 هکتار زمین به استقبال وی رفته‌اند. این درحالی است که بیمارستان خدادوست در شیراز به علت کمبود جا با مشکلاتی مواجه شده است. زمینی هم که برای بیمارستان دوم وی اختصاص داده شده در تملک شهرداری است که به گفته ی حقدل در آینده می تواند باعث مشکلاتی شود. البته شورای شهر قول مساعدت داده تا تمام توان خود را برای حل این مشکلات به کار ببندد. امیدواریم با حمایت درست و به موقع شاهد از دست دادن موقعیت‌های این چنینی نباشیم.

نظرات بینندگان