کد خبر: ۷۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۴

روح اقتصاد مقاومتی در کالبد شهرستان خرامه دمیده شد + عکس

حمایت های سپاه از برنامه های اقتصادی مردمی همچنان ادامه خواهد داشت و امیدواریم که سایر نهادهای دولتی مرتبط نیز قدم در این راه گذاشته تا هرچه سریعتر باری از مشکلات اقتصادی مردم کاسته شود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از صدای خرامه، شهرام افشاریان فرمانده سپاه ناحیه خرامه با اشاره به خشکسالی های مکرر سال های گذشته و تاثیر مستقیم بر اقتصاد خانواده ها اظهار داشت: اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی، گام های موثری در حل مشکلات خانواده ها داشته است.

وی در ادامه به تاثیرات فرهنگی این برنامه ها اشاره کرد و ادامه داد: نقش اقتصاد مقاومتی در خانواده ها به شایستگی قابل مشاهده است به نحوی که با احیای این پروژه های اقتصادی مخصوصا در روستاها، تحویل داوطلبانه ماهواره بیش از پیش دیده می شود.

افشاریان بیان داشت: حمایت های سپاه از برنامه های اقتصادی مردمی همچنان ادامه خواهد داشت و امیدواریم که سایر نهادهای دولتی مرتبط نیز قدم در این راه گذاشته تا هرچه سریعتر باری از مشکلات اقتصادی مردم کاسته شود.

مصطفی کشاورز مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه خرامه گفت: بسیج سازندگی سپاه ناحیه خرامه در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی با اعطای تسهیلات پروژه‌هایی پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل، پرورش گیاهان دارویی، پرورش ماهی کپور، پرورش مرغ بومی و بلدرچین، راه‌اندازی دستگاه جوجه‌کشی و پرورش دام سبک و سنگین توانسته است یک اشتغال‌زایی 75 نفری را ایجاد کند.

وی به برنامه‌های بسیج سازندگی سپاه ناحیه خرامه در سال جاری اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی این ناحیه در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی برنامه‌هایی را برای اشتغال‌زایی عموم مردم که به شهر مهاجرت کرده‌اند در نظر گرفته و شرایطی را با هدف بازگشت به روستاها و رونق اقتصادی ایجاد می‌کند.

کشاورز با بیان این نکته که در سال گذشته 7 میلیارد و 370 میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در این شهرستان پرداخت‌ شده است خاطرنشان کرد: افرادی که آمادگی ایجاد کارگاه‌ها و حرفه و شغل، متناسب با ظرفیت روستاها دارند می توانند جهت دریافت تسهیلات 70 تا 300 میلیون ریالی به دفتر بسیج سازندگی واقع در سپاه ناحیه خرامه مراجعه نمایند.

گزارش زیر به بررسی و تشریح تعدادی از پروژه های اقتصاد مقاومتی در شهرستان خرامه پرداخته است: حسین قائدی یکی از دریافت کنندگان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در روستای خیرآباد است که پس از خشکسالی های مکرر و تعطیل شدن کشاورزی، به پرورش کبک و بلدرچین روی آورده است؛ او می گوید: اگرچه هنوز یکسال از آغاز این کار نگذشته اما تاکنون بیش از ده میلیون تومان سودآوری برای دو خانواده داشته ایم.

مرضیه رحمانی با دریافت تسهیلات 10 میلیون تومانی، یک کارگاه خیاطی راه انداخته و 8 نفر را مشغول به کار کرده است؛ این کارفرما می گوید: کسانی که در این مجموعه فعالیت می کنند در حال دریافت حقوقی بین 400 تا 600 هزار تومان هستند.

کرامت عباسی در پشت بام خانه خود یک تولیدی قارچ راه انداخته است؛ او می گوید: به خاطر منحصر به فرد بودن این طرح، تاکنون بیش از 500 نفر از این مجموعه بازدید کردند که منجر به ایجاد کارگاه های زیادی شده است.

نظرات بینندگان