کد خبر: ۷۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۴
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس:

بیش از 12 تُن مواد مخدر در فارس امحا می‌شود

ابراهیمی گفت: برای راه‌اندازی «کمیته صیانت از بهبودیافتگان» در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تلاش می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، محمدرضا ابراهیمی در پنجمین همایش شمیم پاکی با بیان اینکه اوج کار ما در سالروز مبارزه با مواد مخدر امحای بیش از 12 تن مواد مخدر در فارس است، گفت: حوزه مواد مخدر از تهدیدهای اصلی علیه جوامع انسانی است که توسط کشورهای بزرگ استعماری مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت‌های مختلف برای مبارزه با مواد مخدر مبارزه کرده‌اند؛ افزود: با کشف بیش از هشت هزار تُن مواد مخدر از ابتدای انقلاب تاکنون از طرف سازمان ملل به‌عنوان پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر معرفی شده‌ایم و تقدیم بیش از 3800 شهید و 12000 جانباز در این راه جدیت دستگاه‌های مختلف در مبارزه با مواد مخدر را نشان می‌دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس اضافه کرد: البته دولت به‌تنهایی نمی‌تواند حوزه مواد مخدر را کنترل کند و همه باید برای اجتماعی شدن تلاش کنند. مواد مخدر تهدیدی بزرگ است و وظیفه همگان است که در این حوزه ورود پیدا کنند.

ابراهیمی با اشاره به تغییر مواد مخدر از سنتی به صنعتی، بیان کرد: در فارس با رنگین‌کمانی از مواد مخدر صنعتی مواجه هستیم که اعتیاد را به سمت خشونت کشیده‌اند. بیش از 40 درصد قتل‌های عمد، 55 درصد طلاق‌ها و 65 درصد همسر آزاری و کودک‌آزاری‌ها براثر سو مصرف مواد صنعتی است.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی «کمیته صیانت از بهبودیافتگان» در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر تلاش می‌کنیم، گفت: دولت حمایت از بهبودیافتگان، NA و سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه درمان و پیشگیری از اعتیاد را وظیفه خود می‌داند.

نظرات بینندگان