کد خبر: ۷۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 20 تیر 94

طوفان های نمکی در کمین مردم چهار شهر فارس/ یک تجمع و یک استعفا

موضوع راهپیمایی روز قدس در شیراز در تمام روزنامه‌ها به طور ویژه‌ای بازتاب یافته است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد دو مطلب را در صفحه نخست خود تیتر کرده؛ تیتر یک و عکس امروز مربوط به مراسم روز قدس است: «روز قدس جلوه‌ای دیگر از همدلی ملی». این خبر به نقل از یکی ازخبرگزاری ها در صفحه 3 این روزنامه همراه با تصاویری از راهپیمایی شیراز کار شده است.

مطلب دیگری هم که در این صفحه کار شده «تمدید مهلت مذاکرات هسته ای تا دوشنبه» است که به بررسی اجمالی این موضوع پرداخته است.

جلسه ای برای بحران آب؛

سالاد

سالاد تیتر زده: «تمدید دوئل دیپلمات ها» و طی این مطلب به بررسی روند مذاکرات پرداخته است. مشروح این مطلب در نیمه پایینی صفحه کار شده است.

تصاویری از حضور با شکوه مردم فارس در راهپیمایی روز قدس امسال در قالب تصویر صفحه نخست و با تیتر «فارس فریاد حمایت از مظلومان جهان را سر داد» به چاپ رسیده است.

«پروژه های نیمه تمام» عنوان یادداشت امروز این روزنامه است که بررسی پروژه های بر زمین مانده کشور پرداخته و نوشته: «در شرایط فعلی امکان تامین اعتبار برای انجام پروژه های عمرانی تاریخ گذشته غیر ممکن است».

سالاد تیتر یک خود را از راهپیمایی روز قدس زده است: «همدلی و همزبانی مردم فارس در روز قدس». شرح این خبر همراه با تصاویری از این راهپیمایی در شیراز در صفحه 7 این روزنامه چاپ شده است.

«شایعه بمب گذاری در شهرستان لامرد صحت ندارد» را رییس دادگستری لامرد گفته و از برخورد قانونی با عاملان نشر این شایعه خبر داده است. این مطلب هم در صفحه نخست تیتر شده است.

خشک شدن کامل دریاچه بختگان هم در صفحه نخست و با «طوفان های نمکی در کمین مردم چهار شهر فارس» تیتر شده و مربوط به صحبت های مسئول این پارک ملی است که به بررسی وضع موجود و اسف بار این دریاچه و اثرات خشکی این دریاچه بر محیط زیست، پرداخته است. lمحمد جانی گفته است: «خشک شدن دریاچه 120 هزار هکتاری بختگان، سبب ایجاد طوفان های نمکی و ایجاد مشکلات پوستی، چشمی و ریوی برای مردم شهرستان های نی ریز، استهبان، خرامه و استهبان می شود»

آیت الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز به تغییر مداوم استانداران و فرمانداران در فارس انتقاد کرده و گفته: «عمر استانداران در فارس کمتر از 2 سال بوده است». این مطلب هم در کنار عکسی از وی در صفحه نخست کار شده است.

موضوع اعتراض پرستاران به طرح جدید پرداخت دستمزدشان در بیمارستان شهید رجایی هم در این صفحه و با «یک تجمع و یک استعفا» تیتر شده است. این اعتراض به استعفای دکتر "بلند پرواز" انجامیده است. این خبر همراه با متن استعفای دکتر بلند پرواز در صفحه 6 این روزنامه به چشم می خورد.

سالاد هم موضوع راهپیمایی روز قدس را تیتر کرده است: «تجلی حضوری دیگر در سومین حرم اهل بیت(ع)». صفحه 14 هم تمام و کمال به این موضوع اختصاص یافته است.

بیش از هفت صفحه داخلی موضوع آگهی ها را پوشش داده که در نوع خود بسیار کم نظیر است.

سالاد در نگاه اول تنها چیزی که در صفحه نخست این روزنامه دیده می شود آگهی است؛ اما اگر کمی دقت کنید می توانید تیتر یک این روزنامه را هم ببینید! صحبت های آیت الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز تیتر امروز این روزنامه شده: «فردی را به فارس بفرستید که این استان را به درستی بشناسد».

از جمله اخبار داخلی این روزنامه اما می توان به «حذف مجریان ذیصلاح، سوء برداشت از رای دیوان عدالت اداری است» اشاره کرد که مربوط به نشست خبری رییس سازمان نظام مهندسی فارس است و در سومین صفحه این روزنامه کار شده است.

صفحه پایانی این روزنامه هم به راهپیمایی روز قدس شیراز اختصاص یافته است.

نظرات بینندگان