کد خبر: ۷۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 23 تیر 94

مسئولان به تکالیف قانونی خود در حوزه منابع آبی درست عمل نکردند/ چرا قانون حجاب و عفاف در حصار غفلت ها مانده است؟!

موضوع استعفای نمایندگان فارس در اعتراض به انتخاب استاندار و حواشی آن، امروز هم در روزنامه‌ها به طور ویژه پوشش داده‌ شده است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد «نگاه ها به نقطه پایانی ماراتن هسته ای گره خورده است» را تیتر یک خود کرده اما مطلبی در ارتباط با این تیتر در روزنامه وجود ندارد.

عکس امروز هم از بالکن هتل کوبورگ انتخاب و به نقل از ظریف تیتر شده: «نیازی به پیچیده کردن موضوع نیست».

با گذر از اخبار داخلی این روزنامه که همگی به تقل از خبرگزاری های مختلف کار شده به کاریکاتور بدون شرح این روزنامه می رسیم؛

سالاد

سالاد نیمی از صفحه اول خود را به بازدید معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس از این روزنامه اختصاص داده و «تشکیل اتحادیه چاپخانه داران فارس در شهریور ماه» تیتر کرده است.

صحبت های وزیر کشور در خصوص استاندار پیشنهادی هم در این صفحه تیتر شده است: «گزینه های پیشنهادی نمایندگان را برای استانداری فارس صاحب صلاحیت ندانستیم». این مطلب که در صدر اخبار داخلی این روزنامه کار شده به بررسی کامل اتفاقات اخیری پرداخته که در موضوع انتخاب استاندار اتفاق افتاده است.

مدیر عامل مخابرات استان هم از «مشترکان تلفن های ثابت و همراه در فارس 100 میلیارد تومان به مخابرات بدهکارند» خبر داده است که از جمله تیترهای این روزنامه است.

سومین نشست شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی در حالی برگزار شده که به گفته القاصی مهر: «مسئولان به تکالیف قانونی خود در حوزه منابع آبی درست عمل نکردند». این مطلب در صفحه 7 این روزنامه به چاپ رسیده است.

صفحه فرهنگ و هنر این روزنامه اما میزبان مطلبی با عنوان «یک تراژدی تمام عیار در همه سینماهای شیراز» شده که به بررسی وضعیت سینماهای متروک و در حال تخریب شیراز پرداخته است.

دو موضوع هم در صفحه گردشگری این روزنامه به چشم می خورد؛ تیتر اول مربوط به «بوی ماهی های مرده حوض سعدی زیر مشام گردشگران!» است که بررسی این حوضچه و علل خشک شدن این حوضچه پرداخته است.

تیتر دوم اما مربوط به «سنگ نبشته 1700 ساله فارس در میان انبوه زباله ها!» است که با تصویری از این اثر تاریخی در زباله ها به چاپ رسیده است.

سالاد از دست رد وزیر کشور به سینه نمایندگان فارس تیتر زده: «گزینه های مجمع نمایندگان صلاحیت استانداری ندارند».

تصویر امروز این روزنامه مربوط به ظریف است که با تیتر «سلام ایران به دوران پسا تحریم» به چاپ رسیده است.

«اقتصاد و اشتغال» عنوان یادداشت امروز و مربوط به بررسی وضعیت اشتغال در استان و علل و عوامل بیکاری در استان است.

سالاد مطالبه آیت الله ایمانی در مجمع عالی بسیج اقشار استان را تیتر یک کرده است: «انسانی عاقل و با تدبیر باید استاندار فارس شود». مشروح این خبر هم در صدر اخبار داخلی این روزنامه کار شده است.

تصویر صفحه نخست این روزنامه به گزارشی با موضوع حجاب مربوط است که با «چرا قانون حجاب و عفاف در حصار غفلت ها مانده است؟!» تیتر شده است. نویسنده برای نوشتن این گزارش به سراغ حجت الاسلام حدائق رفته و با وی در این رابطه به گفتگو نشسته است. حدائق با اعلام این خبر که 98 درصد طلاق ها به دلیل بی دینی زوجین است گفته: «برنامه های فرهنگی حجاب، تنها یک مسکن برای درد بی حجابی در جامعه است».

سالاد برخلاف روند روزهای گذشته تمام مطالب صفحه نخست خود را به موضوعات استانی اختصاص داده است! تیتر یک امروز این روزنامه از میان صحبت های آیت الله ایمانی در مجمع عالی بسیج انتخاب شده است: «فارس در عرصه مدیریتی به مجموعه‌ای قوی‌تر از آنچه هست نیازمند است».

عکسی بزرگ از دستغیب و مصاحبه اش با یکی از خبرگزاری ها هم در صفحه نخست چاپ شده است. وی که در مورد اتفاقات اخیر با خبرگزاری فارس به گفتگو نشسته در مورد اقدامات وزیر کشور گفته: «وزیر کشور حتی اسم گزینه پیشنهادی استانداری فارس را به نمایندگان نمی‌داد».

وزیر کشور هم ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری جشن هسته ای گفته محمد علی افشانی گزینه پیشنهادی برای استانداری فارس است. این مطلب هم در صفخه نخست به چشم می خورد.

از میان اخبار داخلی این روزنامه اما می توان به «بیانیه حمایت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از استعفای نمایندگان فارس در مجلس» اشاره کرد.

نظرات بینندگان