کد خبر: ۷۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 15 مرداد 94

اعتراض خبرنگاران به رفتارهای سوال برانگیز روابط عمومی دانشگاه شیراز/ نمره منفی استانداری فارس به دستگاه های اجرایی/ درخواست برای بازگشت دستگاه های بازی غیراستاندارد به پارک ها!

جلسه دانشگاه شیراز برای تقدیر از خبرنگاران که بسیار هم پرحاشیه برگزار شد، موضوعی است که در همه روزنامه های فارس تیتر شده است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد رییس دانشگاه شیراز در نشست خبری خود که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده با اشاره به مذاکرات هسته ای ابراز امیدواری کرده با اجرای توافق موانع پیش روی دانشگاه ها مانند تبادلات علمی، شرکت در نشست های بین المللی و...، برطرف شود. ارشاد با بیان این که در حال حاضر با شش کشور در حال نوشتن تفاهم نامه همکاری هستیم گفته مقدمات انعقاد تفاهم با دانشگاه های آمریکا در دست اقدام است. این مطلب تیتر یک این روزنامه شده است: «تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های آمریکا».

«کشف مکاتبات تاریخی تجار بازار وکیل» تیتری است که برای عکس امروز انتخاب شده است. بنا به این گزارش طی مستند نگاری اخیری که در تیمچه احمدی بازار وکیل صورت گرفته، تعداد قابل توجهی اسناد، مدارک، مکاتبات و نامه های تجار بازار کشف شده است.

طی چند روز اخیر خبر امحای تعداد زیادی از محصولات غیرمجاز سینمایی که با حضور برخی از چهره های سینمایی و هنری برگزار شد در رسانه ها بازتاب یافت. یادداشت امروز هم این موضوع را دستمایه خود قرار داده و به بررسی این موضوع پرداخته است. «صنف غیر حرفه ای ها» عنوانی است که برای یادداشت انتخاب شده است. در بخشی از این یادداشت آمده: «صنف غیرحرفه ای ها نبض بازار را در دست دارند و حرفه ای ها از آنها عقب مانده اند».

سالاد جلسه کمیته قضایی و انتظامی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد و با مصوبه ای به یاری بافت پیرامون حرم رفته است. مراکز کاهش آسیب اعتیاد که به مراکز «DIC» شهرت دارند بنا به این مصوبه باید از مکان فعلی خود یعنی بافت اطراف حرم منتقل شوند. القاصی مهر در حاشیه غبارروبی از حرم سید علاءالدین حسین(ع) این خبر را داده و سبحان هم آن را به تیتر یک خود کشانده است: «مراکز «دی آی سی» باید ظرف یک ماه از اطراف حرمین منتقل شوند». عکس امروز این روزنامه هم به مناطق اطراف حرم و همین مراکز مربوط می شود.

نشست خبری رییس دانشگاه شیراز از جنبه ای متفاوت در این روزنامه بازتاب داده شده؛ نویسنده این خبر به صحبت یکی از اعضای روابط عمومی بانک مرکزی با موضوع رسانه و دانشگاه! اشاره کرده و گفته در این نشست برای این سخنرانی وقت بود اما برای پرسش و پاسخ خبرنگاران وقتی تعیین نشده بود. مورد دیگر تقدیر از خبرنگاران بوده که در این مورد هم این روزنامه گلایه کرده و به روابط عمومی دانشگاه هم انتقاد کرده است. این مطلب با تیتر «اعتراض خبرنگاران به رفتارهای سلیقگی و سوال برانگیز روابط عمومی دانشگاه شیراز» به چاپ رسیده است.

سالاد

روزنامه خبرجنوب در آخرین شماره این هفته، با یک تصویر پر از کلنگ به استقبال اخبار و حوادث روز رفته است. این عکس برای گفتگو علی سلحشوری معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس انتخاب شده. سلحشوری گفته: برای اتمام پروژه های نیمه تمام فارس که طی 5 سال اخیر کلنگ خورده 3200 میلیارد تومان اعتبار معادل 10 سال بودجه عمرانی استان نیاز است. صحبت های این مسئول در استانداری فارس می تواند بیان گوشه ای از واقعیات دردناک پروژه های نیمه تمام باشد اما معلوم نیست چرا هیج مسئولی آماری از اشتغال و سرمایه گذاری جدید نمی دهد و عمدتا به سیاه نمایی از گذشته پرداخته می شود.

استاندار فارس هم سهم بسزایی در صفحه نخست روزنامه خبرجنوب دارد. دیدار محمدعلی افشانی با هیئت رئیسه دانشگاه شیراز با عنوان «اگر شور و نشاط دانشجو گرفته شود به اسنانی معترض و افسرده تبدیل خواهد شد» تیتر شده است. مدیر ارشد دولت در فارس در دیدار گفته دستگاه های اجرایی که سفارش های پژوهشی خود را به مراکز دانشگاهی خارج از استان ارائه دهند نمره منفی می گیرند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو انتخابات امسال می گوید: «باید اجازه دهیم مردم خود انتخاب کنند و آن ها را محدود نکنیم چرا که آن ها بهترین فرد را انتخاب می کنند». در حسن انتخاب مردم تردیدی وجود ندارد، اما این که آقای استاندار نگران محدود شدن مردم است جای تامل دارد. به نظر می رسد سخنان افشانی نسخه بومی شده سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی است که گفته بود: «در دوره قبل دولت و شورای نگهبان و نیروهای امنیتی می‌خواستند از انتخاب درست جلوگیری کنند».

«ارابه های مرگ در شهربازی های شیراز» عنوان یک تیتر داخلی این روزنامه است. در این گزارش به تعطیلی برخی دستگاه های بازی غیراستاندارد پارک های بزرگ شیراز پرداخته که اخیرا به شدت خبرساز شده است. مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس گفته «دستگاه های بازی تا مجوز استاندارد از شرکت های همکار این اداره را دریافت نکنند اجازه فعالیت به آن ها داده نمی شود». این در حالی است که چند روز پیش یکی از اعضای شورای شهرشیراز خواستار برگشت این وسایل بازی غیراستاندارد به مدار بازی بود!

سالاد

سالاد تیتر زده: «تهران، کانون مذاکرات مهم منطقه ای و جهانی». این تیتر به بهانه حضور وزیر امور خارجه سوریه در تهران زده شده و عکسی هم از دیدار ظریف و ولید المعلم به چاپ رسیده است.

نشست خبری رییس دانشگاه شیراز هم با تیتر «در پی ایجاد بستر مناسب برای برپایی همایش ها و مناظره ها در فضای دانشگاه هستیم» به نقل از ارشاد، در صدر اخبار داخلی این روزنامه کار شده است.

نمایی متفاوت از خانه چهار برادر شهید؛

سالاد
نظرات بینندگان