کد خبر: ۷۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 27 مرداد 94

بیمارستانی که 704 بیمار روی دستش مانده است! / جدایی سه «ب» مسئله ساز شده/ دردی که با بیماران به شیراز می آید

بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع «مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام» محور مشترک روزنامه های امروز است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد  «درختان فارس ثبت ملی می شوند»، پاک نژاد کارشناس ثبت آثار تاریخی در گفت و گو با روزنامه ی خبر جنوب بیان داشته:«مجموعه چنارهای خورجان و درخت چنار مظفر آباد در شهرستان خرمبید، همچنین سروهای قبرستان کهنه کوار، پرونده های ارسالی فارس برای ثبت در فهرست ملی هستند» هر چند که ثبت یک اثر تاریخی در فارس نشان از قدمت این استان دارد اما باید مسئولان میراث فرهنگی و محیط زیست استان به این نکته توجه کنند که ثبت این مجموعه های استان در فهرست آثار تاریخی ملی شروع تازه ای در حراست و حافظت از اماکن تاریخی است.

تیتر«بیمارستانی که 704 بیمار روی دستش مانده است!»، از جمله عناوینی است که در صفحه استانی «خبر جنوب» به چشم می خورد. مدیر بیمارستان شهید دستغیب گفته است: «بخش هموفیلی بیمارستان شهید آیت الله دستغیب حدود 704 بیمار با انواع اختلالات خونریزی دهنده از کل استان فارس را تحت پوشش دارد که به طور میانگین روزانه 20 بیمار به آن مراجعه و از خدمات استفاده می کنند» آنطور که مدیر بیمارستان شهید دستغیب گفته است، بروز افسردگی، عدم استخدام افراد مبتلا به هموفیلی، آزاد بودن هزینه هایی برای مهاجران افغان از مشکلات بیماران این بیمارستان است.

«عدم اطلاع رسانی به موقع پیرامون برخی اخبار تبعات امنیتی به همراه دارد»، رئیس کل دادگستری استان فارس در بازدید از روزنامه ی خبر جنوب با اشاره به اینکه اگر اطلاع رسانی به موقع و رسمی باشد می تواند در پیشگیری موثر واقع شود گفته است:« عدم اطلاع رسانی به موقع پیرامون برخی اخبار تبعات امنیتی به همراه دارد البته در برخی موارد دستگاه قضایی و برخی مقامات در انتشار اخبار با محدودیت و ممنوعیت قانونی مواجه هستند» القاصی رئیس کل دادگستری بیان داشته:« بحث رعایت حیثیت و حقوق شهروندی افراد ایجاب می کند که دستگاه قضایی از اطلاع رسانی پیرامون برخی اخبار حوادث خودداری کند اما زمانی که خبری در سایت و فضای مجازی منتشر و به یک مطالبه عمومی تبدیل می شود باید اطلاع رسانی دقیقی در این خصوص انجام شود»

«سه دانشجوی دانشگاه شیراز در کشور نمونه شدند»، معاون روابط عمومی دانشگاه شیراز در گفتگویی با خبر جنوب ضمن اعلام این خبر اظهار داشته :« حامد تقوایی دانشجوی مقطع دکترای رشته مهندسی شیمی، احمد رجبی دانشجوی مقطع دکترای مدیریت و سیده فاطمه زبرجد دانشجوی مقطع کارشناسی رشته حقوق حقوق امروز با حضور معاون اول ریاست جمهوری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نهاد ریاست جمهوری تقدیر می شوند»

سالاد تیتر یک و عکس صفحه نخست خود را به دیدار رهبر انقلاب با علما و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) اختصاص داده است: «نفوذ و اختلاف، اساس نقشه دشمن».

خبر جلسه علنی دیروز شورای شهر از جمله اخباری است که در صفحات داخلی به آن پرداخته شده است. ابراز نگرانی یکی از اعضای شورای شهر در مورد وضعیت آبهای زیر زمینی فارس که منجر به بروز پدیده فروچاله در استان شده تیتری است که برای این خبر انتخاب شده است: «فروچالگی، زیر پای شیراز را خالی می کند».

سالاد رهبر انقلاب در دیدار با علما و میهمانان مجمع جهانی اهل بیت(ع) فرموده اند: «اجازه نفوذ و حضور آمریکایی ها در ایران را نمی دهیم» که تیتر یک امروز این روزنامه شده است.

اولین نشست خبری مدیر کل اداره ورزش و جوانان فارس که به بهانه روز خبرنگار برگزار شده در جایگاه عکس صفحه نخست این روزنامه کار شده است. کامیاب در این نشست خبری گفته: «ورزش فارس را با 350 پروژه نیمه تمام تحویل گرفته ام».

کاریکاتور امروز هم مربوط به گفته های کامیاب و وعده هایش است؛

سالاد

سالاد مدتی است که استراحت همراهان بیمارانی که در بیمارستان شهید فقیهی بستری می شوند سوژه خبرنگاران و روزنامه ها شده است. همراهانی که مجبورند از فضای سبز وسط بولوار زند برای استراحت استفاده کنند. این موضوع مدتی است که به سوژه ای برای خبرنگاران تبدیل شده است. این روزنامه هم با گزارشی به سراغ این معضل رفته و آن را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده است: «دردی که با بیماران به شیراز می آید». مجمع خیرین تامین سلامت استان از آغاز احداث مکانی برای همراهان بیمار این بیمارستان خبر داده است. البته بافت شهری اطراف این بیمارستان، نبود پارکینگ مناسب برای خودرو همراهان و ترافیک سرسام آور خیابان زند را هم باید به لیست معضلات این بیمارستان اضافه کنیم که می بایست فکری اساسی برای آن صورت بگیرد.

گزارشی هم از وضعیت ورزشگاه میانروز شیراز که 20 سالی از مراسم کلنگ زنی آن میگذرد در صفحه 13 این روزنامه به چاپ رسیده است و با «میانرود، پروژه ای که 8 مدیر وعده اش را دادند» تیتر شده است. بررسی وضعیت این پروژه و خبر خوش مدیر کل ورزش و جوانان فارس مبنی بر افتتاح ورزشگاه تا سال آینده از جمله محور های این گزارش است.

وضعیت بازار خودرو که این روزها دست خودرو سازان را به سمت مشتریان دراز کرده است هم موضوع گزارش دیگری است که در صفحه پایانی به چاپ رسیده است. صحبت با فعالان این بازار و بررسی شرایط حاکم بر این بازار در این گزارش دیده می شود. تیتری که برای این گزارش انتخاب شده «کج دهنی مردم به خودروسازان» است که در کنار کاریکاتوری با همین مضمون به چاپ رسیده است؛

سالاد

سالاد صحبت های رهبر انقلاب در دیدار با علما و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) را در صفحه نخست خود چاپ کرده و به نقل از رهبر انقلاب تیتر زده: «اجازه نفوذ آمریکایی ها در ایران را نمی دهیم».

عکس امروز به قبرستان دارالسلام شیراز مربوط است که از آن به عنوان سومین قبرستان تاریخی جهان یاد می شود. قرار است در قالب طرحی 5 ساله «ساماندهی سومین قبرستان تاریخی جهان» صورت بگیرد که تیتر این مطلب شده است.

بررسی اوضاع و احوال طرح تحول نظام سلامت با استناد به گفته های وزیر بهداشت در این خصوص را می توانید در یادداشت امروز این روزنامه بخوانید. در بخشی از این مطلب که با «سه «ب» و سلامت» تیتر شده آمده: «جدایی سه «ب» یا همان بهداشت و بیمارستان و بیمه از هم برای بهداشت و درمان ایران مسئله ساز شده است».

نظرات بینندگان