کد خبر: ۷۶۴۹۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه/ بخش دوم

از نزدیک اثر پیام «آقا» را در رویکرد جوانان برخی کشورهای اروپایی دیدم

دستغیب با تاکید بر اینکه از روز اول مجلس نهم تلاشم بر حفظ وحدت و وفاق مجمع نمایندگان فارس بود، گفت: در این دوره واقعا بنایی به ورود به هیئت رئیسه نداشتم و حتی در فراکسیون هم کاندیدا نشدم که دوستان به جبر رأی دادند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، مدتی پیش سید احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به دفتر شیرازه آمد. قسمت اول صحبت های آقای دستغیب بیشتر حول محور مذاکرات هسته ای بود. بخش دوم صحبت های این نماینده مجلس در جمع اعضای هیئت تحریریه شیرازه شامل نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان کشورهای غربی، ترکیب هیئت رئیسه مجلس، انتخابات پیش رو، ترکیب فراکسیون های مجلس، طرح توسعه حرم و ... است که به صورت زیر منتشر می شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا گفت: من به عینه و از نزدیک در مجمع جهانی بین‌المجالس اثر پیام حضرت آقا را در رویکرد جوانان مجالس برخی از کشورها به ویژه جوانان آمریکای لاتین و برخی کشورهای اروپایی در اتحادیه بین المللی بین المجالس مشاهده کردم.

دکتر سید احمدرضا دستغیب با بیان اینکه اگر آقا به جوانان پیام می دهند مطمئن باشید آن ها مرجع خود را پیدا می کنند، اظهار کرد: پیام در زمانی صادر می شود که در دنیا نسل جدیدی دارد شکل می گیرد که زیر بار حرف زور نمی رود؛ نسلی که در مواجهه با جنگ سرد و رویارویی با اتحاد جماهیر شوروی و در معرض بمباران تبلیغاتی لیبرال‌ها و سرمایه‌داری که کمونیسم را به عنوان یک خطر جدی مطرح کردند، قرار داشته است.

از نزدیک اثر پیام «آقا» را در رویکرد جوانان برخی کشورهای اروپایی دیدم/ جوانی از نظر دولت روحانی 55 سال بود/ مستقل می آیم اما خود را زیر بیرق اصولگرایی می دانم/ رویکرد توسعه فارس را قبول ندارم/ اعضای شورای شهر صالح‌تر از مشاورین پایتخت‌ نشین هستند

رئیس شورای اجرایی جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه جهانی بین‌المجالس (IPU) بیان کرد: در پیش‌زمینه ذهن جوانان اروپا و آمریکای شمالی همیشه این بوده است که دنیا تحت تسلط یک دشمن به نام کمونیسم قرار می‌گیرد و پس از فروپاشی شوری، نظام سرمایه‌داری و لیبرالیسم‌ها دچار یک بحران هویت شدند و چون دیگر شوروی به عنوان یک خطر وجود نداشت، نمی‌توانستد با یک نفی بیرونی خود را تعریف کنند بنابراین برای رفع این بحران هویتی اسلام را به عنوان خطر معرفی کردند تا بتوانند خودشان را تعریف کنند.

دستغیب به ایجاد گروه‌های تروریستی تکفیری اشاره و اظهار کرد: در راستای ایجاد اسلام‌هراسی، گروه‌های امثال القاعده و داعش را به وجود آوردند و تبلیغ می‌کنند که اسلام مخالف آزادی، زندگی و حیات است.

وی با تصریح اینکه جوانان نسل جدید دنیا دیگر وحشت هیتلر و شوروی را ندارند، گفت: جوانان دنیا درمورد اسلام با آراء مختلف مواجه می‌شوند که از یک طرف مواضع و سیاست‌های دوگانه آمریکایی‌ها و غربی‌ها را می‌بینند و از طرف دیگر با توجه به قلم شیوای رهبر انقلاب اسلامی به کلام ایشان و مواضع ایران اسلامی متمایل می‌شوند.

عضو كميته حقوق بشر و مطالبات ملي پدیده مهاجرت را یکی دیگر از عوامل شکل‌گیری نسل جدید در دنیا عنوان و اظهار کرد: نسل جدیدی از مهاجران از جمله لاتین‌زبانان‌ در آمریکا و ترک‌زبانان در اروپا کم‌کم وارد سیستم‌ تصمیم‌گیری این کشورها می‌شوند که روح حقیقت‌یاب در آن‌ها زنده است و باید از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کرد.

دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تاسف از این واقعیت تلخ که مجمع نمایندگان فارس در یک دوره‌ای وحدت و همراهی لازم را نداشتند، گفت: در گذشته برخی جلسات مجمع دلنگرانی‌هایی را ایجاد کرد و برخی دوستان که اختلافاتی داشتند جلسه را از رسمیت انداختند اما الحمدلله دوباره وحدت اتفاق افتاده و همه در کنار هم هستند، گرچه اختلاف سلیقه‌هایی نیز وجود دارد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه در سال پایانی کار نمایندگان همراهی خوبی بین آنان ایجاد شده باشد، تصریح کرد: برخی مواقع اختلاف سلیقه وجود دارد که باید به دنبال راهکار مناسب گشت.

از نزدیک اثر پیام «آقا» را در رویکرد جوانان برخی کشورهای اروپایی دیدم/ جوانی از نظر دولت روحانی 55 سال بود/ مستقل می آیم اما خود را زیر بیرق اصولگرایی می دانم/ رویکرد توسعه فارس را قبول ندارم/ اعضای شورای شهر صالح‌تر از مشاورین پایتخت‌ نشین هستند

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه بین برخی نمایندگان شهرستان‌های فارس نوعی شیرازهراسی وجود دارد و تا سخنی می‌گوییم اعتراض می‌کنند که شما همه‌چیز را می‌خواهید به شیراز ببرید، گفت: به همین دلیل کاندیدای ریاست مجمع نمی‌شویم البته برخی استان‌ها با تدبیر این مشکل را حل کردند و هرسال یک نماینده یک منطقه رئیس مجمع نمایندگان می‌شود.

دستغیب با تاکید بر اینکه از روز اول مجلس نهم تلاشم بر حفظ وحدت و وفاق مجمع نمایندگان فارس بود، گفت: در این دوره واقعا بنایی به ورود به هیئت رئیسه نداشتم و حتی در فراکسیون هم کاندیدا نشدم که دوستان به جبر رأی دادند.

وی درخصوص ترکیب هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه الزاما فراکسیونی عمل نشد، خاطرنشان کرد: در برخی قسمت‌ها فاصله آراء خیلی زیاد نیست و با 6 رای ترکیب هیئت رئیسه می‌توانست تغییر کند که استان فارس هم ظرفیت خوبی در اینجا دارد و باید بیشتر از آن استفاده کنیم.

رئيس فراكسيون جوانان مجلس در ادامه سخنان خود طرح مشاورین جوان که در دولت احمدی‌نژاد اجرا شد را بسیار مفید دانست و افزود: به این طرح انتقاداتی وارد شد که من این انتقادات را قبول ندارم چراکه مشاورین جوان طرح خوبی بود اما بد فهمیده شد و برخی جاها هم دچار اشکال شد؛ در اوائل اجرای طرح، تکلیف کار معلوم بود و باید کادرسازی می‌شد.

دستغیب توضیح داد: در طرح مشاورین جوان که در دولت قبل اجرا شد، جوانان در کنار مدیران قرار می‌گرفتند و برای پذیرش مسئولیت آماده می‌شدند به عبارتی نسل جدید چون تجربه مدیریتی ندارد و آزمون و خطا نکرده؛ اگر پست بگیرد ممکن است تصمیم غلط بگیرد اما اگر یک صندلی آن‌طرف‌تر در کنار مدیران نشست، تجربه کسب می‌کند و بعدا که مسئولیت گرفت سریع‌تر و با خطای کمتری تصمیم‌گیری می‌کند.

وی با تصریح اینکه انسان در موضع، رفتار و بیان خود خالی از اشتباه نیست، گفت: هرچه تجربه افزایش یابد نسبتا میزان اشتباه کاهش می‌یابد به‌طوری که اگر تجربه شخص 40ساله در کنار انرژی جوان 20ساله قرار بگیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

رئيس فراكسيون جوانان مجلس با بیان اینکه اکنون بسیاری از مشاوران جوان در سمت‌های مدیریتی موفق عمل کرده‌اند، تصریح کرد: از اینکه اکنون برای مدیریت آینده کشور کادرسازی نمی‌شود نگرانی داریم چراکه بالاخره خواه ناخواه نسل جدید وارد صحنه می‌شوند و باید تجربیات به نحوی به آنان منتقل شود.

دستغیب ضمن بیان اینکه مدل دولت روحانی با دولت احمدی‌نژاد بسیار تفاوت دارد و خود آقای روحانی در بسیاری از پست‌های گوناگون مسئولیت داشته است، در انتقاد نسبت به عدم بکارگیری جوانان در مسئولیت‌ها به مزاح گفت: ما در تعریف جوانی با دولت توافق نداشتیم و جوانی از نظر دولت روحانی 55 سال بود و این دولت به دهه 20 برگشته است که هرکس می‌خواهد وزیر باشد باید شیخوخیت داشته باشد!

وی با تصریح این که جوانان بودند که در ستاد انتخاباتی روحانی شور ایجاد کردند و به آن رونق دادند، اظهار تاسف کرد که نیروهای جوان به ویژه در فارس از دولت روحانی هیچ سهمی نبردند.

از نزدیک اثر پیام «آقا» را در رویکرد جوانان برخی کشورهای اروپایی دیدم/ جوانی از نظر دولت روحانی 55 سال بود/ مستقل می آیم اما خود را زیر بیرق اصولگرایی می دانم/ رویکرد توسعه فارس را قبول ندارم/ اعضای شورای شهر صالح‌تر از مشاورین پایتخت‌ نشین هستند

نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در مجلس جدید تعداد جوانان افزایش خواهد یافت، یادآور شد: در مجلس هشتم فاصله سنی من به عنوان جوان‌ترین نماینده با نماینده جوان بعدی 4 سال بود اما در مجلس نهم اختلاف سنی برای تعیین جوان‌ترین نماینده به ماه و روز بود و همانگونه که در عرصه بین‌المللی تعداد جوانان مجالس کشورها افزایش یافته در ایران هم شاهد افزایش حضور جوانان در مجلس هستیم.

نماينده دوره هشتم و نهم مردم شیراز در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه وی برای ورود به انتخابات مجلس دهم گفت: باید ببینیم مردم چه برنامه‌ای دارند، من مانند دو دور قبل مستقل وارد می‌شوم اما در صورت انتخاب شدن مانند مجلس هشتم و نهم بدون هیچ تعارفی پس از ورود به مجلس به فراکسیون اصولگرایان می‌پیوندم و خود را زیر بیرق اصولگرایی می‌دانم و با این تابلو کار می‌کنم.

دستغیب در پاسخ به این سوال که اگر فراکسیون اصولگرایان در اقلیت بودند بازهم عضو این فراکسیون خواهید شد، گفت: من از تصمیم خود برنمی‌گردم هرچند اصولگرایان در اقلیت باشند زیرا به چیزهایی اعتقاد داریم که نمی‌توانیم از آن‌ها دست برداریم و تعاریف ما مشخص است اگرچه در تعریف اصولگرایی با برخی از دوستان اختلاف نظر دارم.

وی با تصریح اینکه اصولگرایی تعریف مشخصی دارد، تصریح کرد: تعریف ما از اصولگرایی با برخی آقایانی که ادعای قیمومیت اصولگرایی را دارند، فرق می‌کند زیرا ما معتقدیم با توجه به معانی و مفاهیمی که از فرمایشات حضرت آقا فهمیده می‌شود، اصولگرایی یک تعریف وسیع و عام دارد که دامنه وسیع و بخش قابل توجهی از جامعه را دربر می‌گیرد و به این معنا نیست که اصولگرایی در انحصار یک گروه و جریان خاصی باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وجود نگاه تقلیل‌گرایانه و تنگ‌نظرانه در جریان اصولگرایی استان فارس گفت: با این وجود دخالتی در کار آقایان نخواهم داشت چراکه مطمئنم با ورود نسل جدید به صحنه، نسل کنونی کنار می‌رود ولی تاوانش را مردم پس خواهند داد.

دستغیب با بیان اینکه نباید در اصولگرایی یک دسته، حزب یا جریان را مبنا قرار داد، تاکید کرد: اصول و مبانی مشخص است و ما باید به اصول وفادار باشیم نه افراد، اما متاسفانه این فهم در استان فارس مقداری غلط‌انداز شده که «هرکه با مانیست، برماست» اما باید توجه کرد که قرار نیست ما به یک جریان، افراد یا گروه وفادار باشیم بلکه باید به اصول وفادار باشیم و وفاداری به اصول مشکلات را حل خواهد کرد.

نائب رئيس كميسيون تدوين آيين نامه مجلس شوراي اسلامي از نحوه برگزاری انتخابات در ایران انتقاد و اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند اگر انتخابات استانی شود من اول می‌شوم درصورتی که استانی شدن انتخابات به نفع من نیست چون کاندیداها ملزم می‌شوند در یک لیست قرار بگیرند و این محدودیت ایجاد می‌کند اما حسن ائتلافی شدن انتخابات این است که یا همه اعضای ائتلاف با هم رأی می‌آورند یا هیچکدام به مجلس راه پیدا نمی‌کنند.

دستغیب با انتقاد از نحوه تشکیل ائتلافات کنونی گفت: مشکل اساسی من با ائتلاف این است که اشخاص دیگری تصمیم می‌گیرند چه کسانی در کنار هم و در یک لیست قرار بگیرند و مانند این است که عروس و دامادی یکدیگر را ندیده و باهم صحبت نکرده باشند اما بخواهند درکنار هم زندگی کنند.

وی با بیان اینکه ائتلاف یعنی یک نفر یاران خود را پیدا کند، تصریح کرد: اگر از ابتدا یک اصولی مشخص باشد و همه به آن اصول به عنوان یک سازوکار پایبند باشند و از قبل هم اعضایی که می‌خواهند ائتلاف تشکیل دهند باهم صحبت کنند که ببینند می‌توانند درکنار هم کار کنند، در این صورت من نیز به طور مستقل وارد صحنه انتخابات نمی‌شوم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ساختن پتروشیمی وقتی خوارک و آب ندارد را عجیب دانست و گفت: در کتاب‌های درسی می‌خواندیم که کشورهای توسعه یافته صنایع مادر را به ما نمی‌دهند اما بعد دیدیم همه صنایع مادر را به ما داده اند و می‌گویند ما به خودکفایی رسیدیم درحالی که ما به خودکفایی نرسیده‌ایم و آن‌ها پتروشیمی و فولاد که آلودگی محیط زیستی زیادی دارند را به ما داده‌اند.

از نزدیک اثر پیام «آقا» را در رویکرد جوانان برخی کشورهای اروپایی دیدم/ جوانی از نظر دولت روحانی 55 سال بود/ مستقل می آیم اما خود را زیر بیرق اصولگرایی می دانم/ رویکرد توسعه فارس را قبول ندارم/ اعضای شورای شهر صالح‌تر از مشاورین پایتخت‌ نشین هستند

دکتر سید احمدرضا دستغیب با بیان اینکه اغلب کارخانه‌ها و پتروشیمی‌ها در کنار شهرهای بزرگ احداث شده است، گفت: توسعه پالایشگاه شیراز برای این شهر یک فاجعه درست می‌کند و آلودگی ناشی از این صنایع موجب افزایش بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان می‌شود.

وی با بیان اینکه افکار عمومی به غلط به این سمت رفته است که در گذشته فارس استان کشاورزی بوده است و اکنون باید صنعتی شود، گفت: ما در فهم ایجاد اشتغال با سایر مسئولین استان تفاوت نظر داریم؛ چه اصراری وجود دارد که حتما صنعتی شویم؛ من معتقدم باید در کنار صنعت روی حوزه‌های خدماتی، گردشگری و زیارت نیز سرمایه‌گذاری کنیم.

رئيس كميته فرهنگ و گردشگري مجلس خاطرنشان کرد: در دولت گذشته رایزنی کردیم که اجلاس سران کشورهای عدم تعهد در شیراز برگزار شود و با توجه به ظرفیت، امنیت و امکانات شیراز، این شهر مرکز همایش‌های بین‌المللی شود که دولت احمدی‌نژاد نیز پس از بررسی و مطالعه با آن موافقت و 500میلیارد تومان برای این منظور اختصاص دادند اما برخی از مسئولین استان نامه نوشتند مبنی بر اینکه هزینه‌ای که می‌خواهد صرف ساخت تالار شود را برای ساخت پتروشیمی اختصاص دهید و نتیجه این شد که پول را به ما ندادند و پتروشیمی‌ها هم که هنوز روی زمین مانده است اما اصفهانی‌ها که روزی غبطه فرودگاه شهید دستغیب را می‌خوردند 400میلیارد تومان پول را گرفتند و علاوه بر ساخت تالارهای بین‌المللی، راه‌ها و جاده‌ها و سایر امکانات را نیز ایجاد کردند.

دستغیب با بیان اینکه در زمینه توسعه مطالعه و تدریس داشته‌ام و رویکرد توسعه استان فارس را قبول ندارم، گفت: یک تعبیر از اقتصاد مقاومتی بازگشت به خود است و یکی از کارهایی که در فارس باید انجام دهیم این است که به توانایی و ظرفیت زیادی که در فارس وجود دارد، بازگشت داشته باشیم که یکی از این ظرفیت‌ها وجود سه امامزاداه واجب‌التعظیم در این شهر مقدس است.

این مقام مسئول با بیان اینکه حرم مطهر شاهچراغ(ع) فارغ از مسائل معنوی، بعد اقتصادی برای شهر دارد، تصریح کرد: در شیراز کمتر از 10 هتل پنج ستاره وجود دارد در حالی که مشهد 120 هتل 4یا 5 ستاره دارد و اکنون اقدام خوب دیگری که انجام داده‌اند این است که شهرداری مشهد به هریک از 30 استان به منظور ساخت هتل، زمین داده است که ساخت هر هتل حدود 800نفر اشتغال‌زایی دارد.

به گفته وی، شیراز ظرفیت فراوانی برای گردشگری زیارتی دارد ضمن اینکه کارهای خدماتی سریع‌تر به نتیجه می‌رسد، عوارض و تعمیرات هم ندارد.

نائب رئيس فراكسيون گردشگري با بیان اینکه در شیراز درخصوص توریست درمانی عملکرد خوبی را شاهد نبوده‌ایم، گفت: در حوزه گردشگری سلامت باید نظارت‌ها بیشتر شود زیرا مشاهده شده که به اسم دکترهای درجه یک توریست‌ها را از کشورهای حاشیه خلیج فارس جذب می‌کنند اما متاسفانه بعدا مشخص می‌شود که دکتر دیگری عمل را انجام داده و این یک فاجعه است که موجب اعتراض توریست می‌شود.

دستغیب از ساخت یک بیمارستان تخصصی و مجهز در جوار بارگاه مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: بنا نداریم خارج از محدوده حرم فعالیت اقتصادی داشته باشیم و حتی اموال خارج از آستان را به مزایده گذاشته‌ایم تا فقط در محدوده حرم فعالیت کنیم.

وی درخصوص موقوفات حرم مطهر شاهچراغ(ع) هم تصریح کرد: اکثر موقوفات مربوط به حرم به سال 725 هجری قمری برمی‌گردد که میرزا عنایت‌الله دستغیب زمین و اموال بسیاری را وقف کرده است و در سال 1225هجری قمری هم میرزا هدایت‌الله دستغیب موقوفات دیگری داشته است.

دستغیب ضمن انتقاد از اینکه فرودگاه شهید دستغیب شیراز سالانه فقط 12میلیون تومان به اوقاف می‌دهد درحالی که 75 میلیون اجاره بهای یک تابلو تبلیغاتی این فرودگاه است، گفت: کل میمند موقوفه حرم است اما درخصوص اجاره‌بها سخت‌گیری نمی‌شود و اصل بر این است که فرد بپذیرد که زمین و خانه وی موقوفه است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه رسانه‌های فارس باید رویکرد اقتصادی داشته و به توسعه هم توجه کنند، گفت: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی تعداد رسانه‌ها است اما این سوال مطرح می‌شود که چرا شیراز بیشترین تعداد رسانه با مخاطبین زیادی دارد اما توسعه یافته نیست؟!

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه با ساخت برج دوقلو در باغ فرزانه مخالفت کردم، گفت: با سیستم شهرسازی کنونی مخالف هستم و اکنون شهر را بی‌در و پیکر می‌دانم زیرا معلوم نیست ساخت و سازها بر اساس چه ضابطه‌ای است.

دستغیب با انتقاد از اینکه شیراز را کسی از بالا نگاه نمی‌کند از ساخت مجتمع‌های تجاری در اطراف شهر استقبال و درعین حال اظهار کرد: احداث در نقاط ترافیکی، نداشتن پارکینگ و امکانات از ایرادات جدی برخی مجمتع‌ها است.

وی با بیان اینکه شیراز درست دیده نمی‌شود و رشد آن متوازن نیست، گفت: ساخت برخی روگذرها و پل‌ها جای تقدیر دارد اما برخی هم کارشناسی شده نبوده و نتیجه آن وجود ترافیک قبل و بعد از پل است.

عضو فراکسیون جوانان مجلس با تصریح اینکه مشاور تهران‌نشین نمی‌تواند برای شیراز تصمیم‌گیری صحیحی داشته باشد، اظهار کرد: مشاوری که فقط یک قرارداد می‌بندد و می‌رود به درد ما نمی‌خورد؛ من اعضای شورا را صالح‌تر از مشاورین پایتخت‌نشین می‌دانم زیرا اینجا زندگی کرده و مشکلات را لمس می‌کنند.

دستغیب با بیان اینکه نظر مشاور وحی منزل نیست، گفت: اعضای شورای شهر برای یک بار هم که شده به مشاورین اعتماد نکنند و صلاحیت آن‌ها در بحث‌های مختلف را زیرسوال ببرند و فضای جدیدتری را به وجود آورند که در آن هر پروژه به صورت جزیی دیده نشود زیرا اداره شیراز نیازمند یک نگاه کلان است.

وی این سوال را مطرح کرد که چرا با وجود سیستم‌های دیگر از جمله مونوریل و داشتن ظرفیتی مثل رودخانه خشک، چه اصراری وجود دارد که حتما خطوط دیگر مترو را تکمیل و بتن و ‌میلگردها را در خاک دفن کنیم؟!

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از گره‌های ترافیکی خارج از طرح ترافیک است، گفت: رشد شیراز متوازن نبوده بلکه به صورت طولی رشد کرده و شهر دیگر ظرفیت توسعه از سمت صدرا و گلستان را ندارد.

دستغیب اظهار کرد: ضرورتی ندارد که یک مدیر حتما یا سیاستمدار باشد یا اقتصاد دان بکله مدیر باید هنر سایبرنتیک داشته باشد یعنی بتواند اطلاعات را به عملیات تبدیل کند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص جانمایی ادارات خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و نهادهایی که نوع کار و خدمات آن‌ها با سومین حرم اهل‌بیت(ع) مرتبط می‌باشد مانند سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهتر است در بین‌الحرمین استقرار یابند اما درخصوص ادارات دولتی مدلی که در اصفهان اجرا شده خوب است و باید ساختمان‌های اداری بسیاری که در سطح شهر وجود دارد به فروش برسد و همه در یک پردیس جمع شوند تا مردم بتوانند به راحتی کارهای مختلف خود را در یک مکان انجام دهند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
0
سلام هرچند که درج نمی کنید ولی این آقایادش هست دور اول تحت حمایت حزب اعتماد وارد مجلس شد وبعدها به احمدی نژادگرایش پیدا کرد والان مستقل فرداروز دیگر هم خدا کریم است .
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
0
خدا قوت به مرد جوان مجلس و نماینده افتخارآمیز شیرازی ها
در پاسخ به شهروند عزیز باید گفت: اصل ولایی بودن دکتر دستغیب است که ایشان همواره مطیع بوده و همچنان با قوت راه را ادامه می دهد.
باید آمد حرم شاهچراغ(ع) و گوشه ای از تحول ها را دید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
0
واقعا از ظرفیت حضرت شاه چراغ در توسعه و رونق گردشگری در شیراز استفاده نمیشه.

الان در اصفهان(جنب فرودگاه) یک امزاده تاسیس شده به نام شاه کرم! که خودشون ادعا میکنند که این امامزاده فرزند امام رضا هستند (اما سند معتبری برای این ادعا وجود ندارد)
وسعت این امامزاده چند برابر حضرت شاهچراغ هست و حسابی دارند براش تبلیغ میکنند که جا بیوفته و ...
saba
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
0
اگر دوست عزیزمان کمی به عقب تر برگرند و به شعار انتخاباتی دکتر دستغیب توجه کنند متوجه خواهند شد که ایشان هر دو دوره مستقل شرکت کردند."هم چنان با مردم ،فراتر از جناح های سیاسی"
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
0
مگر حضرت آقا از دولت هایی که برخاسته از آرا مردم هست همواره حمایت نکردند و نمی کنند؟ پس کسانی که مدعی پیروی از ولایت هستند باید از دولت ها(البته تا جایی که به فرمایش حضرت آقا چک سفید امضا به کسی نمی دهم)حمایت کنند.پس اگر ایشان از دولت قبل و دولت فعلی حمایت می کنند نشان از ولایت پذیریست.
شیرازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
0
مهم ولایت مداری و مردم داری شخص دکتر دستغیب هست. کارنامه عملکرد ایشان را در چهار چوب وظایف یک نماینده همان قانونگذاری و نظارت موثر بوده و خوب است.