کد خبر: ۷۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

حال ناخوش جاده سلامت سروستان + تصاویر

جاده سلامت شهر سروستان که شش سال پیش و با هزینه چند صد میلیون تومانی توسط شهرداری احداث شد، این روزها به دلیل بی تفاوتی ها موجود، در حال نابودی است.
به گزارش شیرازه به نقل از سروستان ما، حدود شش سال پیش شهرداری سروستان با هدف ترویج ورزش پیاده روی اقدام به احداث جاده سلامت در دامنه ارتفاعات شمالی سروستان کرد که این کار مورد توجه و استقبال مردم و بویژه ورزشکاران قرار گرفت.

به گفته مسئولان وقت شهرداری، هزینه اجرای این پروژه فرهنگی - تفریحی که شامل احداث جاده خاکی، درختکاری و فضاسازی بیش از دو میلیارد ریال شد که بار مالی سنگینی بر دوش شهرداری سروستان گذاشت.

هر چند اجرای این پروژه، منتقدینی هم به دلیل عدم انتخاب صحیح  گونه درختان مورد استفاده در حاشیه این مسیر و غیر استاندارد بودن سطح جاده و ایجاد عوارض جسمی برای علاقمندان به ورزش پیاده روی داشت اما در عین حال، طی چند سال اخیر تقریبا 90 درصد از برنامه های پیاده روی در این قسمت انجام می گیرد.

در اواخر سال 91 به دلیل خشکسالی های پی در پی و به دنبال آن کاهش منابع آبی، شهردار وقت سروستان تصمیم به حذف درختان این جاده و جایگزین کردن درخت سرو در حاشیه جاده سلامت کرد و هزینه سنگین دیگری بابت این اقدام به شهرداری سروستان تحمیل شد.

به دنبال تغییرات جدید این مسیر ورزشی و در کنار آن اختلافات ملکی دانشگاه پیام نور با شهرداری در خصوص زمین های اطراف جاده سلامت که در نهایت به فنس کشی زمین های مورد اختلاف از سوی دانشگاه مذکور انجامید، جاده سلامت مورد بی مهری و بی توجهی مسئولین قرار گرفت.

خشک شدن بخش زیادی از فضای سبز جاده سلامت، تخریب سطح خاکی این مسیر و در نهایت سرقت ترانس برق آن در اواخر سال گذشته از جمله بلاهایی است که طی سه سال گذشته گریبانگیر این پروژه میلیونی شده است.

با این حال آنچه امروز مشاهده می شود نابودی تدریجی جاده و فضای سبز اطراف آن می باشد که مورد اعتراض مردم بوده و مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری سروستان، دلیل این وضعیت را قصور پیمانکار فعلی این پروژه را  می دانند.

گوشه هایی از وضعیت فعلی جاده سلامت سروستان از نگاه دوربین؛














نظرات بینندگان