کد خبر: ۷۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 25 مهر 94

پایان ضرب الاجل استاندار به مدیران ضعیف/ تشکیل 200 پرونده حقوقی و کیفری برای تعاونی های شیراز/ سکانداران جدید نظام مهندسی فارس شناخته شدند

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی از جمله محورهای مشترک امروز روزنامه های استان فارس است.
به گزارش شیرازه؛

سالادپایان ضرب الاجل استاندار به مدیران ضعیف/تشکیل 200 پرونده حقوقی و کیفری برای تعاونی های شیراز/ سکانداران جدید نظام مهندسی فارس شناخته شدند«اعتبارات سوخته» عنوان تیتر گزارشی است از پایان ضرب الاجل استاندار برای جلوگیری از بازگشت 100 میلیارد تومان اعتبارات جذب نشده فارس. استاندار فارس در جلسه شورای برنامه ریزی گفته بود:«100 میلیارد تومان از اعتبارات استان همچنان توسط برخی دستگاه های اجرایی هزینه نشده است» افشانی به تخصیص 100 درصدی اعتبرات شش ماهه سفر رییس جمهور به فارس اشاره کرده و بیان داشته:«در حالی که 200 میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رییس جمهور به فارس ابلاغ شده و باید صرفا پروژه های مذکور می شد اما عملا می بینیم این اعتبار هم در خزانه مانده است» اما اولین جلسه شورای برنامه ریزی استان، پس از تعیین ضرب العجل استاندار، امروز 25 مهرماه برگزر می شود. به گفته تاجگردون رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس اقداماتی در این زمینه انجام شده که در جلسه امروز، دستگاه ها ارائه می دهند.

سالاد«جنتی: برجام را تمام شده تلقی کنیم» تیتر یک روزنامه امروز عصر مردم است. امام جمعه موقت تهران در خطبه های دیروز نماز جمعه تهران گفته:«باید برجام را تمام شده تلقی کنیم و بدانیم که اگر خیر یا شر، کم یا زیاد و خوب یا بد بوده است دیگر باید آن را تمام شده تلقی کنیم و پیگیر حقوق‌مان در برجام باشیم»

«استاندار فارس وعده داد: پرداخت 100 درصدی اعتبارات دولتی مترو شیراز در سال های 94 و 95» افشانی در بازدید خود از پروژه قطار شهری شیراز بیان داشته:« در سفر اردیبهشت ماه سال جاری هیات دولت به استان فارس مصوب گردیده است که اعتبارات قطار شهری شیراز در سال 94 و95 به صورت %100 واگذار گردد.»

سالاد «سکانداران جدید نظام مهندسی فارس شناخته شدند»، انتخابات نظام مهندسی فارس با یک هفته تاخیربرگزار شد. در این انتخابات 90 نفر به رقابت پرداختند که 15 نفر رتبه های نخست به هیات مدیره نظام مهندسی راه یافتند. «رشته عمران:( حسین پور اسدی، فرج الله رجبی، محمد حسین دادخواه، مهرداد خواجه پور،غلامرضا نامورچی و محسن کوهگرد)، رشته معماری:( طاهره نصر،اسماعیل احمدی و عبدالوهاب زنگه)، رشته مکانیک:(سامان ارجمند)، رشته برق:( علی رفیعی و رضا خورشیدی)، رشته ترافیک:( مجتبی زوربخش)، رشته شهرسازی (علی سلطانی) و رشته نقشه برداری(اکبر احمدی).گفتنی است برخی که با هزینه های گزاف  رپرتاژ آگهی  به صفحه نخست روزنامه ها داده بودند می دانستند که رای نخواهند آورد اما حداقل این موضوع را پیش درآمدی برای انتخابات مجلس قرار داده بودند.

«تشکیل 200 پرونده حقوقی و کیفری برای تعاونی های شیراز»، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با اعلام این خبر گفته:«در دستگاه قضایی بخشی از دعاوی حقوقی و کیفری مربوط به تعاونی ها است که در شهرستان شیراز حدود 200 پرونده در خصوص دعاوی تعاونی ها در حال رسیدگی است. ارقام پرونده های در حال رسیدگی بخش تعاون نسبت به آمار کلی چشمگیر نمی باشد اما به لحاظ دشواری و پیچیدگی پرونده های بخش تعاون، به حساسیت بیشتری در رسیدگی به این دعاوی نیاز است»

خود گویی و خود خندی! در صفحه ورزشی شماره امروز روزنامه خبر جنوب روابط عمومی و رسانه هیات ورزش های همگانی فارس آگهی تبریکی به رئیس هیات ورزش های همگانی فارس  به خاطر دریافت تندیس مدیر نمونه  جشنواره مهر خدمت و رئیس هیات ورزش های همگانی شیراز به خاطر دریافت تندیس کارمند نمونه  جشنواره مهر خدمت به چاپ رسانده است.

سالاد «نماینده جهرم در مجلس: فارس صدر نشین بیکاری در کشور است»تیتر یک امروز نیم نگاه است. رضایی گفته:«با وجود سهم بالایی که فارس در پرداخت مالیات دارد، این استان رتبه بالای بیکاری را در کشور به یدک می کشد» نماینده جهرم بیان داشته:«در سال های اخیر سعی کرده ایم با کمک نمایندگان این استان برخورداری فارس از زیر ساخت هایی مانند بزرگراه، راه آهن، پتروشیمی، و نیروگاه ها را افزایش دهیم تا بتوانیم جهشی در بخش اشتغال داشته باشیم»وی با توجه به کمبود بودجه های دولتی به اهمیت ورود بخش خصوصی در این زمینه ها اشاره کرده و اظهار داشته:« با وسعت بسیار کشور، اگر بخش های خصوصی داخلی و خارجی وارد این پروژه های عمرانی نشوند کار با تاخیر انجام می شود که کارهای عمرانی را با مشکل مواجه می کند و امروز بخش خصوصی باید به کمک دولت بشتابد و سود و صرفه خود را نیز ببرد»

«معاون تبلیغات اسلامی فارس: هیئت ها از خرافات و اوهام در ایام محرم جلوگیری کنند»، «میدان توپخانه شیراز احیا می شود»، همایش شیر خوارگان حسینی در شیراز برگزار می شود»،«آیت الله ایمانی: اگر با برجام مخالفتی دارید باید با ادبیات صحیح و شایسته موارد را تذکر دهید» از جمله عناوین امروز نیم نگاه است.

سالاد تیتر یک امروز خود را به همایش بین المللی شیرخوارگان حسینی اختصاص داده و با تیتر«بانگ گریه های شیر خوارگان حسینی، ندای لبیک به راه سید و سالار شهیدان(ع)» و تصویر از یک نوزادن چند ماهه در صفحه نخست به چاپ رسانده است.

«جان دوباره خودروسازان پس از برجام»، گزارشی از بازار ورود قطعات خودرو با برداشته شدن تحریم ها است که به نقل از یک سایت خبری به چاپ رسیده است. در این گزارش آمده است:« به جز قرار دادهای تازه خودروسازان،ورود قطعات از هفته آینده تسهیل می شود؛در نتیجه می توان امیدوار بود که تولیدات جدید خودروسازان با قطعات جدید بر کیفیت کار آنها خواهد افزود»

نظرات بینندگان