کد خبر: ۷۸۱۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 28 مهر 94

تغییر 5 فرماندار و 17 بخشدار در کمتر از پنج ماه مانده به انتخابات چه پیامی دارد؟/ انتقال تکنولوژی کشت کلزا به فارس از سوی فرانسه

ترمز لنت های تقلبی در بازار فارس کشیده شد، بلیت نیم بها در جیب دانش آموزان و دانشجویان شیرازی از جمله عناوین امروز روزنامه ها است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد استاندار فارس در آستانه ورودش به استان گفته بود که مدیران غیر همسو با دولت جایی در استان ندارند. در همین راستا معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس از تغییر تعدادی از فرمانداران استان در آینده ای نزدیک خبر داده است. پژوهش با اعلام اینکه هم اکنون روند اداری صدور حکم این فرمانداران در وزارت کشور در جریان است گفته: «17 بخشدار جدید استان طی روزهای آینده معرفی می شوند». پژوهش اشاره ای هم به وضعیت فرمانداری شیراز کرده و گفته در روزهای آینده وضعیت عالیشوندی مشخص خواهد شد. این در حالی است که عالیشوندی چند هفته قبل گفته بود که حکم وی به عنوان فرماندار شیراز صادر شده است. این تغییرات از آنجا اهمیت می یابد که زمان زیادی تا انتخابات مجلس باقی نمانده و دولت در تلاش است تا کرسی های مجلس را به نفع خود تصاحب کند.

دیدار رهبر انقلاب با دست اندرکاران حج امسال به موضوع عکس امروز این روزنامه تبدیل شده است. «حادثه منا نباید فراموش شود» تیتری است که به نقل از رهبر انقلاب برای این عکس انتخاب شده است.

سالاد روزهای اخیر چهره جدیدی از سیاسیون را برای مردم نمایان کرد. در این میان رییس مجلس شورای اسلامی هم به چشم می خورد که با چرخشی عجیب از مواضع سابق خود بالاخص در موضوع برجام انتقاد های فراوانی را به جان خریده است. منتقدان وی بر این عقیده هستند که لاریجانی در تلاش برای حفظ کرسی ریاست مجلس با دولت همراه شده است. در تازه ترین صحبت های لاریجانی نیز همین موضوع به چشم می خورد چرا که وی با ادبیاتی همانند ادبیات رییس جمهور گفته: «برخی از خوشحالی مردم ناراحت اند» که تیتر یک امروز شده است. عصر مردم هم به شدت سعی در تقرب جستن به طیف حامی دولت دارد که این موضوع در موضع گیری های اخیر آن به چشم می خورد.

«تشییع شهید هزاره در شیراز» تیتری است که این روزنامه برای عکس امروز خود انتخاب کرده است. شهید هزاره از مدافعان حرم حضرت زینب است که در جبهه مقابله با داعشیان به شهادت رسیده است.

سالاد دیدار رهبر انقلاب با کارگزارن حج را به تیتر یک خود کشانده و به نقل از ایشان تیتر زده: «فاجعه بسیار تلخ و حیرت انگیز «منا» نباید فراموش شود». رهبر انقلاب همچنین فرموده اند: «پس از این حادثه باید صدای واحد اعتراض دنیای اسلام برمیخاست؛ اما متاسفانه به جز صدای جمهوری اسلامی ایران صدایی شنیده نشد».

مصوبات جلسه علنی دیروز شورای شهر از جمله مطالب داخلی این روزنامه است؛ از نیم بها شدن بلیط مترو برای دانش آموزان و دانشجویان گرفته تا هشدار یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر بازگشت معتادان و متکدیان به سطح معابر در سایه تعامل قوی دستگاه های مربوطه.

سالاد مصوبه دیروز شورای شهر تیتر یک امروز نیم نگاه شده است: «بلیت نیم بها در جیب دانش آموزان و دانشجویان شیرازی».

عکس امروز اما به دیدار تیم فجر شیراز با تیم پارسه اختصاص یافته است. «سربازان کلانتر از ستون های بلند پارسه هم پریدند» تیتری است که برای این عکس انتخاب شده است.

سالاد معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفته:« طرح های عمرانی نیمه تمام دولتی فارس به بخش خصوصی فروخته می شود» آنطور که سلحشور اشاره کرده 2760طرح عمرانی نیمه تمام در فارس وجود دارد که 60 طرح فقط مشمول واگذاری به بخش غیر دولتی بوده .هر چند این اقدام دولت مصوبه قانونی است اما اگر واگذاری این طرح ها بدون مطالعه و شناخت به فردی ناشناخته اما صاحب نفوذ فروخته شوند سرنوشتی مانند کارخانه آزمایش پیدا خواهد کرد که در دولت اصلاحات واگذار و در نهایت به تعطیلی کشیده شد.

«فرانسوی ها در فارس کلزا می کارند»، یک مقام مسئول در جهاد کشاورزی گفته:«برای دومین سال متوالی در راستای دومین همکاری بین استان فارس و کشور فرانسه کشت ارقام هبرید کلزا در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان فارس قرار گرفته است»رشیدی دلیل سرمایه گذاری با فرانسوی ها در نحوه کشت هبرید کلزا را انتقال دانش فنی و تکنولوژی این محصول می داند.

«ترمز لنت های تقلبی در بازار فارس کشیده شد»معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از تشکیل پرونده تخلف 2 میلیارد و 300 میلیونی برای فروشندگان متخلفی خبر داد که اقدام به فروش اقلام تقلبی شامل لنت ترمز، روغن موتور و سیم های برق کرده بودند»طبق اظهرات صداقت، این اقلام یا در کارگاه های زیر زمینی تولید شده و یا از چین به صورت غیر قانونی وارد بازار فارس و شیراز شده است.

«بیشترین شکایات مردم فارس مربوط به خرید چه کالاهایی است؟»رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان داشته:« در شش ماهه اول سال جاری در بخش مشارکت های مردمی از طریق ستاد خبری بازرسی و نظارت سازمان تعداد 5143 مورد گزارش از سوی مردم دریافت گردیده است که از این تعداد بیشترین گزارشات مربوط به میوه، لبنیات، مرغ، نوشابه، گاز مایع، خدمات(تعمیرکاران، دفاتر خدماتی و آرایشگران)و ... می باشد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴
0
این تغییرات به یک روند عادی تبدیل شده
دولت قبل هم همین طور بود فقط آنها که باهوشند می مانند
(تعریف هوش سرعت انطباق با محیط جدید)
بعضی با آمدن دولت جدید اعلام می کنند نه اهل برمکند ونه برادر فضل