کد خبر: ۸۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 5 بهمن 94

جمعیت فارس خمیده تر می شود/ شیراز شهری رها شده!/ انصراف 18 هزار نفر از حج عمره در کشور

سخنان رئیس سازمان حج و زیارت کشور در دیدار با خانواده های جانباختگان منا، اعزامی از استان فارس محور مشترک روزنامه های امروز فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد«جمعیت فارس خمیده تر می شود»، عنوان گزارش امروز سبحان است. در این گزارش آمده است:«طبق آخرین آمارها، استان فارس پس از استان های گیلان، تهران، اصفهان و مشهد به عنوان پنجمین استانی است که بیشترین تعداد سالمند را دارد» مدیر کل بهزیستی استان فارس با اشاره به اینکه بیش از 590 هزار نفر جمعیت استان را سالمندان با گروه سنی بیش از 60 سال تشکیل می دهد گفته:« مطالعات نشان می دهد که سهم سالمندی در آینده به دلیل موج جمعیت کنونی، بیشتر خواهد شد، مگر اینکه میزان باروری در بین زوج ها افزایش یابد.

 «40 سازمان مردم نهاد در شیراز مجوز فعالیت گرفتند»، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شیراز گفته:« با توجه به سیاست دولت تدبیر و امید در زمینه اهمیت دادن به فعالیت های حزبی و گروهی، در دو سال گذشته حدود 40 سازمان مردم نهاد(سمن) در این شهرستان مجوز فعالیت گرفتند.

سالاد«شیراز آماده میزبانی از 5 میلیون گردشگر نوروزی»، خبرجنوب به نقل از تسنیم نوشت: معاون فرماندار شیراز گفته: «به‌دلیل بارش برف در استان‌های شمالی کشور، امسال استان‌های جنوبی به‌ویژه استان فارس گردشگران بیشتری را نسبت به سال‌های گذشته جذب می‌کند و پیش‌بینی می‌شود امسال ۵ میلیون نفر به استان فارس سفر کنند» امیدوار بیان داشته: «با تمهیداتی که در جلسات متعدد با تمامی ارگان‌های مربوطه صورت گرفته است، امسال مسافرانی که از شیراز بازدید می‌کنند، مشکلی در زمینه اسکان و تردد بین شهری ندارند»

سالادروز گذشته اوحدی رییس سازمان حج و زیارت کشور با خانواده شهدای فاجعه منا استان فارس دیدار داشته است. در این جلسه که با حضور استاندار فارس برگزار شده روزنامه نیم نگاه از میان سخنان اوحدی و افشانی، این جمله استاندار فارس را انتخاب کرده است:«برای حل مشکل خانواده شهدا وارد خانه شان می شوم، نه برای رسانه ها»

«نیمی از فرش فروشان شیراز خواستار لغو پروانه هستند»،رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی شیراز گفته:«رکود اقتصادی و کسادی بازار در صنف فروشندگان فرش ماشینی و موکت شیراز سبب شده که 50 درصد اعضا در آرزوی ابطال پروانه کسب باشند، اما این اعضا به دلیل اینکه جنس خود را به صورت اقساطی به فروش رسانده و سرمایه آنها در دست مردم است نمی توانند پروانه کسب خود را باطل کنند»

سالاد«وکلای ایران پیگیر حقوق جانباختگان منا»، اوحدی رییس سازمان حج و زیارت کشور روز گذشته در دیدار با خانواده های جان باختگان فاجعه منا از استان فارس گفته:«قطع ارتباط سیاسی با عربستان به منزله عدم پیگیری حقوقی فاجعه منا نیست» اوحدی دفن شهدای منا در قبورهای دسته جمعی را شایعه دانسته است. اوحدی همچنین از انصراف 18 هزار نفر از حج عمره خبر داده است.


«20 پروژه ورزشی دهه فجر امسال در فارس افتتاح می شود»،« تولید روزانه 70 دستگاه پژو پارس در شیراز» از جمله عناوین امروز روزنامه های استان فارس است.

سالاد«شیراز شهر رها شده»، مدیر مسئول عصر مردم در سر مقاله امروز روزنامه به مشکلاتی نظیر بیکاری کارگران، رکود در بازار، وضعیت نامطلوب حاشیه نشینی در شیراز اشاره کرده که در آن پیامد هایی از جمله افزایش دزدی، قاچاق، طلاق را در پی دارد. نویسنده نیاز شدید امروز شیراز را اشتغال، امنیت روانی، امید و کاهش فاصله طبقاتی دانسته آورده است:«آیا بهتر نیست کسانی که امروز خود را نامزد انتخابات مجلس آینده کرده اند در این اندیشه باشند که برای اصلاح امور اداری، امور کشاورزی، امور خدمات، امور گردشگری و صنعت چه طرح و برنامه ای به مردم ارائه می کنند؟آیا صرف توزیع و بیان شعارها که معلوم نیست چگونه، چرا و در چه مکان و زمانی امکان تحقق آنهاست می توان باز هم مردم را امیدوار کرد که وضع اقتصادی درست می شود؟»

سالاد
نظرات بینندگان