کد خبر: ۸۴۱۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
آیت الله صفایی بوشهری مطرح کرد

ماجرای سخنرانی رئیس آژانس هسته ای روسیه درباره رهبر انقلاب/ امام خامنه ای را نایب امام زمان می دانیم

دهمین پاتوق مطالبه دانشجویی دانشگاه های شیراز با حضور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری برگزار شد.
به گزارش شیرازه به نقل از غریو، دهمین پاتوق مطالبه دانشجویی فعالین بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز با حضور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر برگزار شد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری از دانشجوی بسیجی به عنوان دانشجو به رنگ خدا نام برد و گفت: از اینکه خداوند توفیق داد در این جمع نورانی به قول حضرت آقا با قلب های پاک حضور داشته باشیم، سپاسگذار درگاه خداوند هستم.

وی با اشاره به هندسه نظام حکومتی اسلام بر مبنای مبانی فقه حکومتی بر مدار رهبریت و ولایت است، افزود: این ولایت است که واسطه فیض حضور تمامی عنایات خداوند به جامعه تحت پوشش ولایت و تمامی چالش های مختلف جامعه را با تدابیر الهی حل می‌کند و به سمت پیشرفت و کمال به شکل جامع هدایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه اظهار داشت: به همین دلیل است که همواره در متون فاخر دین عامل ولایت به عنوان منشا تمامی پیشرفت ها و نجابت بخش انسان به جامعه از باتلاق متعفن دنیا گرایی یاد شده، به همین دلیل در هرم تشکیلاتی نظام اسلامی در راس این هرم، ولایت است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه عامل رهبریت و حراست از مقام ولایت از اوجب واجبات است، بیان داشت: چون اساس نظام است، در کربلا که یک حلقه انسانی به دور حضرت اباعبدالله (ع) که نماز می خواندند تشکیل شد،یا در جنگ های صدر اسلام تعدادی حراست از جان پیامبر(ص) می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه اگر ولایت نباشد، مفهوم و مصادیق الصلاه را نمی توان پیدا کرد، تصریح کرد: در همه امور مانند زکات و حج را نمی‌توان مدیریت کرد به همین دلیل رکن اساسی نظام اسلامی ولایت است، به همین دلیل خداوند در قرآن خودش را ولی معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در بوشهر اظهار داشت: همیشه دشمنان و جبهه استکبار نهاد رهبریت را هدف می‌گیرند و تحت فشار قرار می‌دهند.

آیت الله صفایی بیان داشت: مجلس خبرنگان رهبری طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران امر تعیین نظارت ، پیگیری و حمایت را عهده دار است نه تنها تعیین و نظارت است بلکه مصوبات رهبری را پیگیری می کند و همچنین حمایت از رهبریت را عهده دار هستند.

وی با بیان اینکه سرمایه این نظام نفت و گاز نیست، بلکه شما عزیزان هستید، ادامه داد: مجلس خبرگان به گفته رهبری خیلی مهم است، نگاه‌ ما به مجلس خبرگان نگاه مقطعی است، مجلس امام طبق این اصول قانون اساسی کار خیلی فراتر از تعیین دارد حمایت از رهبریت بخشی از آن است، همچنین بحث نظارت بر امور منتصب به رهبری در همه ابعاد به عنوان اقتصاد مقاومتی را مجلس خبرگان باید پیگیری کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر 4 اصل تعیین، حمایت، پیگیری و نظارت را از امور مربوط به مجلس خبرگان دانست و اظهار کرد: اگر مجلس خبرگان قوی متشکل از انسان های فرهیخته دارای دانش واقعی و قوی در عرصه فقه حکومتی داشته باشیم، که بنده معتقد هستم در جهان اسلام اعلم در عرصه فقه حکومتی مقام معظم رهبری است، که بتوانند فضا و میدان حکومت را در خدمت رهبریت قرار دهند.

آیت الله صفایی با اشاره به صفات نمایندگان مجلس خبرگان گفت: نمایندگان مجلس خبرگان باید دارای زهد، تقوا و اخلاق سیاسی باشند تا بتوانند در کمیسیون های 6 گانه در مجلس خبرگان با جدیت تمام طرح، برنامه، پژوهش و تحقیق و ایجاد راهکار های نوین جهت رشد نظام در راستای اهداف و منویات مقام معظم رهبری ارائه کنند که به حتم نظام رشد و پیشرفت بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهادت می‌دهم اندیشه های مقام معظم رهبری سال ها از زمان جلوتر است، گفت:باید به همچین رهبری که هدیه خداوند به جهان بشریت است، افتخار کرد و باید از اندیشه های ایشان در راستای پیشرفت و ائتلای نظام بیش از این استفاده کنیم؛ مجلس خبرگان یک فرصت است.

امام جمعه بوشهر، افزود: فراموش نمی‌کنم وقتی که قلب راکتور اتمی نیروگاه هسته ای بوشهر بارگذاری می‌شد، بنده با رئیس وقت سازمان انرژی هسته ای ایران و کریمنکوف طرف روسی قرارداد و رئیس آژانس هسته ای روسیه، در رابطه با نقش اسلام در توسعه علم و نگاه جهان استکبار به استکبار علمی، اندیشه انحصار، انحصار علمی و تبعیض توسعه علم بیان داشتم «علم در اسارت استکبار علمی جهان است، دانش هسته ای و هوافضا را محدود می‌کنند و رادیو دارهای بیوتکنولوژیک را محدود می‌کنند تمامی گذاره های شاخص های تولد های دانش بنیان استراتژیک را مصادره کردند و این ایران و مقام معظم رهبری است که با نهضت جنبش نرم افزاری آمده علم را از اسارت جهان نجات دهد .

آیت الله صفایی در ادامه گفت: طرف روسی 20 دقیقه در شان مقام معظم رهبری در عرصه آزادی علم و پرچم داری بیداری جهانی و نجات علم از اسارت جهان استکبار صحبت کردند ، باید به همچین رهبری افتخار کرد و شکرگذاری این رهبریت ، پیروی از مقام معظم رهبری با مودت و مجاهدت با جان و عمل است، ان شاءالله که خداوند به همه مسئولین زهد سیاسی، تقوای سیاسی عنایت کند.

آیت الله صفایی درجواب به سوالی مبنی بر نظارت بر رهبری، اظهار داشت: این نظارت یک نگاهی به حوزه رهبری و یک نگاه پیگیرانه به مصوبات رهبری و ابلاغیات رهبری به دولت است که آیا نهاد های مرتبط آن ابلاغیه را به خوبی انجام دادند یا خیر که براساس اصل قانون اساسی می‌توانند پیگیر باشند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه منتصب کردن عده ای از اعضای خبرگان به جریانات اصولگرا تاثیر منفی بر عملکرد خبرنگان ندارد، عرضه کرد: این برند و القاب متاسفانه بر روی افراد میآید، بنده معتقد ام بهترین عنوان برای یک انسان در عرصه کار ولایت مداری است، لذا کتابی با عنوان ولایت مداری تنها حجت سیاسی الهی در تطبیق تاریخ گذشته بر شرایط کنونی، نوشته ام.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه جلسه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کشف رهبری یعنی چه؟ آیا معنای کشف رهبری این است که آن کسی که به دل اعضای خبرگان بنشیند، اظهار داشت: فقه حکومتی نظام اسلامی دارای مترقی ترین اشکال اثبات قضایای سیاسی حکومتی است، بدین جهت از دیرباز در فقه اسلامی بحث ولایت مطرح شده و موازین گسترش یافته، کسانی که دارای فقاهت کافی در عرصه فقه حکومتی هستند و تبحر در مبانی، به خوبی متوجه اند که وظیفه خبرگان تنها تشخیص و تعیین نیست، بلکه با همان نگاه ژرف فقه حکومتی که باید داشته باشند، نگاه می‌کنند.

آیت الله صفایی در ادامه با بیان اینکه اعلم در عرصه فقه حکومتی کسی است که دارای ابعاد بسیاری مثل قدرت بالای استنباط در عرصه گذاره های سیاسی و حکومتی،باشد اضافه کرد: همچنین موضوع شناسی فوق العاده، تشخیص مصلحت ها و تبدیل احکام اولیه به ثانویه، تطبیق موضوعات کلی بر موارد جزئی، قدرت اجرای آن گذاره ها برجغرافیای عناصر و موجود، آینده نگری بسیار بالا برای بستر سازی ایجاد موضوع، یک کار بسیار بزرگی است.

وی در ادامه گفت: وقتی انسان اعلم را چه در عرصه طرح، برنامه، مدیریت، استحکام بخشی و پیش افزایی یک نظام یک فقیه جامع شرایط این چنین را پیدا کرد ، به این میگویند کشف کردن.

آیت الله صفایی اظهار داشت: موازین مجلس خبرگان با موازین فقه حکومتی و موازین شناخت در عرصه اعلمیت برای شناخت اعلم به عرصه اداره امور، یک موازین بسیار قوی و استانداری است که باید نگاه کنند و مطمئن شوند وقتی با این نگاه آمدند، مبانی فقه حکومتی را در وجود مبارک یک فرد ملاحظه کردند به او ارائه پیشنهاد می‌کنند.

وی در پاسخ به بخشی دیگر از سوالی مبنی بر اینکه مرجعیت آیا باید به تایید امام زمان برسد، بیان کرد: در معارف فقهی اسلامی یک حوزه تحصیل داریم که علوم پایه بسیاری دارد ادبیات عرب به شکل بسیار قوی هیچ فقیهی نمی‌توان پیدا کنید که در عرصه ادبیات عرب ضعیف باشد،آیت الله بروجردی ادبیات عرب را به حالت شعر میخواندند، در منطق در فلسفه و کلام در علم اصول به عنوان منطق استنباط، در فهم قران شآن نزول و استنباط احکام، متون فاخر، علم رجال تبحر وسیع باید داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه این بحث گفت: این شخص بعد از سپری کردن این پرسه تحصیل که بین 16 تا 20 سال است به پله آخر که باید وارد اقیانوس منابع اسلامی قران روایات، عقل و اجماع شود، بعد از آن به عرصه توقع ورود پیدا می‌کند، که اگر از آن داشته ها ویافته ها، اقتدار پیدا شده باشدکه بتواند وارد بر منابع شود به استخراج احکام کند، قدرت استنباط پیدا کرده است این توانایی را پیدا کرد می‌شود مجتهد .

آیت الله صفایی با بیان اینکه خود مرجعیت داری یک لوازمی است، اظهار کرد: آیت الله بروجردی و آیت الله بهجت و بسیاری از افراد داری زهد بالا پا به عرصه مجتهدیت نمی گذارند، حضرت آقا تا به حال هم پا به مرجعیت نگذاشته و تنها یک رسانه آموزشی دارد.

وی یکی از شاخصه های مرجعیت را توان مدیریت فقهی حوزه استفتاست دانست و بیان کرد: گاهی استفتائات نظری است و گاهی اجرایی، وقتی کسی این اقتدار را داشت و اگر روال را درست پیدا کرده باشد و مدیریت حوزه فقاهت را بداند مرجعیت پیدا می‌کند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه امام زمان کسی را مرجع نمی‌کند،بیان داشت: وقتی شخص تحصیل کرد آقا امام زمان مثل همه افراد دیگر که حمایت میکند اما این که فردی را مرجع کند خیر، باید زحمت کشید وقتی مرجع شد از باب قائده لطف مرجع واقعی شده است، وقتی مرجع واقعی شد نمی گذارد اشتباهات کلان کندکه نظام شیعه به هم بریزد.

آیت الله صفایی در پاسخ به سوال دیگری از مبنی بر اینکه اگر در برهه ای از زمان مردم ولی فقیه خود را نخواستند نه اینکه مشروعیت خود را از دست داده باشد مردم به این نتیجه رسیدند که ولی فقیه نداشته باشند، وظیفه ولی فقیه چیست، گفت: حضرت آقا در سخنرانی بسیار دقیقی گفته اند اگر این مسئله مجلس خبرگان بر روی آن تصمیم گیری می‌کند، برخی مواقع است دشمن با تهاجم نرم فعالیت می‌کند و دگردیسی ذهنی ایجاد می‌کند، این بزرگان هستند که تابع تاثیرات تاثرات تهاجم نرم واقع نمی‌شوند آنها بصیر هستند، اگر جامعه اشتباه می‌کند، آن ها را هوشیار و اگر واقع است تصمیمی مطابق واقع می‌گیرند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شخصیت هاشمی در سال68 زمان انتخاب شدن امام خامنه ای و موقع فتنه 88 را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: تاریخ اسلام تحولات زیادی را به خود دیده است طلحه و زبیر دیده است و از طرفی قمر بنی هاشم دیده که نماد ولایت مداری هستند و طلحه و زبیر به عنوان نماد جدایی از ولایت هستند این برای ما درس است که نکند فردی راهی برود که مقابل رهبریت باشد، اگر فردی در مقابل رهبریت قرار گیرد یا در مسیری برود که خلاف رهبریت است و زاویه داشته باشد آغاز کفران نعمت و سقوط در انحراف است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر درجواب به سوال دیگری مبنی بر اینکه در سال 88 چه مسئولیتی داشته است، افزود: در سال 87 از طرف مقام معظم رهبری نماینده ایشان منتخب شدم و همه مطالب را در کتاب ولایت مداری تنها حجت سیاسی الهی موجود است.

آیت الله صفایی با بیان اینکه شکر نعمت ولایت با تمام وجود حمایت است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در تاریخ اسلام یکی از شخصیت های کم نظیر و بی بدیل است به واقع باید جامعه ایران و جهان اسلام افتخار کند که در زمانی به سر می‌برد که همچین شخصیتی در نهایت اقتدار فقهی و اوج اخلاق سیاسی و زهد حکومتی و تقوای عملکردی به عنوان رهبریت به سر می‌برد، مقام معظم رهبری شایسته تمامی حمایت از خوبان است شما اگر سید حسن نصرالله را ببینید وقتی خدمت مقام معظم رهبری میرسد چه میکند قدر رهبری را خواهید دانست.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حب شما به شخص مقام معظم رهبری باعث می‌شود که در آینده عملکرد شما نسبت به عملکرد مقام معظم رهبری تاثیر گذار باشد، بیان کرد: علاقه بنده به مقام معظم رهبری منشا از معرفت است، بنده مقام معظم رهبری را فردی از تبار حضرت اباعبدالله حسین(ع) با تمام شاخصه های بالای رهبریت میدانم و محبت و دوستداری مقام معظم رهبری از مصادیق مودت فی القربی است.

آیت الله صفایی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون وظیفه خبرگان در جلوگیری از شبهاتی پیرامون مسائل زندگی شخصی مقام معظم رهبری، بیان داشت: یکی از وظایف خبرگان در حوزه حمایت است خبرگان رهبری در عرصه های اجتماعی شبهاتی و شایعاتی است دفاع کنند چون این عزیزان بودند که وظیفه سنگین رهبری را به وی محول کردند باید از این حریم دفاع کنند بر دیگران هم واجب است اما براین عزیزان بیش از همه واجب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مقام معظم رهبری به معنای دقیق کلمه هر کاری را که انجام داده است صحیح ترین کار در شرایط خودش بوده است واین یکی از امور مثبته تاریخی ولایت مقام معظم رهبری ایست تمام این مدیریت حضرت آقا بالاترین نمره است و اگر می شد بالاتراز این نمره داد، می‌دادیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پاسخ به این سوال آیا باید مقام معظم رهبری را نائب امام زمان دانست، گفت: بعد از غیبت امام زمان (عج) هر کس که ولی فقیه می‌شود در اجرایات امور خود آقا امام زمان گفته است این ها حجت ما در زمین هستند، بنابراین ما نیز مقام معظم رهبری را نائب امام زمان میدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مجلس خبرگان بر اساس قانون داخلی اداره می‌شود، چه کسی باید روی خود خبرگان نظارت کند، اظهار داشت: این شبهاتی که از دیر باز پیرامون این مسئله مطرح کردند نشات گرفته از افرادی بودند که اندیشه های دگر اندیشانه داشتند.

آیت الله صفایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر نظارت بر مجلس خبرگان، افزود: نظارت بر مجلس خبرگان بر عهده کمیسیون چهارم که وظیفه آیین نامه داخلی و نظارت داخلی را بر عهده دارد، است این کمیسیون بر امور داخلی خود مجلس خبرگان نظارت ویژه دارند، اما در مواقعی که فردی از فضای کار فاصله می‌گیرد کمیسیون تذکرات لازم را میدهد اگر اثر نکرد هیئت رئیسه تصمیم گیری مقتضی می‌کند.

کانداید مجلس خبرگان در پایان سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عملکرد شما برای جلوگیری از ایجاد فتنه اکبر و سپر بلای رهبری شدن چیست، اظهار کرد: من یک کلام همیشه گفتم جانم فدای رهبر.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
0
درود و صلوات بر تو مرد خدا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
0
آيت اله صفايي ساده و صميمي با كمترين تبليغات
اما اونها كه تبليغات پر حجم را امري ناشايست تلقي مي كنند متاسفانه با شدت و حدت دارند در سطح شهر و استان تبليغ مي كنند
راستي رطب خورده منع رطب چون كند!؟