کد خبر: ۸۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۵
فرمانده سپاه فجر:

دشمن از دو مقوله نفوذ در درون و محدود کردن در بیرون استفاده می کند/شهدای مدافع حرم، ایرانیان را در جهان اسلام سربلند کردند

سردار غلامحسین غیب‌پرور فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) گفت: دشمنان ما آگاه هستند و می داند که ما به هر متجاوزی که در ۴۰ کیلومتری مرز قرار گیرد و قصد حمله داشته باشد با شدت مقابله خواهیم کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون، سردار غلامحسین غیب‌پرور فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، در مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم سرهنگ پاسدار محسن ماندنی ضمن تبربک و تهنیت به خانواده شهید ماندنی اظهار داشت: شهدا جان دادند تا اسلام بماند؛ با گذری به وصیت نامه شهدا، می بینید تمامی آنها به اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام  و دستورات آنان تاکید دارند. پیام شهدا همان پیام امام حسین (ع) بوده است که با یزید بیعت نکرد و بعد از گذشت 1400سال آمدند تا پیام ایستادگی وظلم ستیزی ودشمن شناسی را باردیگر سر دهند.

سردار غیب‌ پرورگفت: جوانانی که امروز در راه اسلام و اعتقادات دینی ایستاده اند و گوهر ارزشمند جان خود را در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) نثار می کنند، جوانانی هستند که شاید وجود مقدس امام راحل(ره) را درک نکرده باشند؛ اما با تبعیت از مقام معظم رهبری در راه دفاع از اسلام تلاش می‌کنند.در کشوری که دعای خانواده شهید وجود دارد هیچ‌کس نمی‌تواند به موقعیت این کشور صدمه وارد کند.

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) ادامه داد: شهدا به دنبال نام و نان و زمین ومال و اموال و ذخائر دنیوی و اسم و رسم نبودند آنها جان خود را دادند تا اسلام بماند وادامه دادن راه شهدا هزینه دارد. امروز حیات اسلام در انقلاب اسلامی است. ما امروز کشورهای اسلامی زیادی رادر سرتاسر دنیا می بینیم ما اسلام از این جنس نمی خواهیم ما به دنبال اسلام ناب محمدی هستیم و این اسلام در انقلاب اسلامی ما متجلی است. آمریکا هم اسلام علی را می شناسد وهم اسلام معاویه را.اسلام علی همان اسلام ایستادگی ومقاومت وهمان اسلام ناب است.

 این یادگار دفاع مقدس در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: آمریکا به اسلام اردن و عربستان و لیبی و مصر کاری ندارد آنها به اسلامی کار دارند که تحت ولایت فقیه است. به این کار دارند به این ولایت فقیهی کار دارند که هشت سال جنگ را اداره کرد؛ اگر امام (ره) نبود شهدا به دنبال جنگ نمی رفتند.آمریکا دست بردار ما وجمهوری اسلامی نیست . ما دشمنی با آمریکا رافراموش نخواهیم کرد و آمریکا دشمن درجه یک ما هست وخواهد بود.

سردار غیب‌پرور تصریح کرد: پس از دوران دفاع مقدس نیز تمام کسانی که در عرصه‌های دفاع از اسلام گام برداشته‌اند از حضرت فاطمه (س) پیروی کرده‌اند که شهدای  مدافع حرم از آن جمله‌اند.

وی بیان داشت: شهیدان در برهه کنونی انقلاب مروج سبک زندگی با گفتمان زندگی و مرگ خوب هستند ؛این گفتمان عالم را به عنوان محضر خدا تفسیر و ترجمه می کند و مرز جغرافیایی نمی شناسد.گفتمان زندگی و مرگ خوب ناظر بر  عاشق بودن شهدا است. شهدا در این گفتمان جلوه دهنده جهاد، قوام بخش دیانت و ولایت هستند. این گفتمان مانند شهیدان مدافع حرم شهید آفرین است. ندای بشری این شهدا را به صالح بودن فراخوانی می کند. امروز شهدای مدافع حرم پرچمدار انسانیت و اسلامیت هستند و معتقد بودند بیداری اسلامی که به نام خدا آغاز شده است، یعنی مبارزه با تحجر و دگم اندیشی و تأسی به گفتمان توحید کلمه است.

وی خاطرنشان ساخت:  ما باید قدردان شهدای مدافع حرم باشیم، چرا که همانگونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند اگر اینها مبارزه نمیکردند، این دشمن می‌آمد داخل کشور؛اگر جلویش گرفته نمیشد، ما باید اینجا در داخل کشور با اینها میجنگیدیم.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه شهدای مدافع حرم در راستای دفاع از مرزهای اعتقادی، خدایی شدند، گفت: شهدا مایه عزت ایران اسلامی هستند، شهدای مدافع حرم، ایرانیان را در جهان اسلام سربلند کردند و آسودگی خاطر ملت شریف ایران در داخل مرزهای سرزمینی خود، مرهون جانفشانیهای این عزیزان در خارج از مرزهاست.شهیدان بیانگر زنده بودن طنین صدای سالار شهیدان امام حسین(ع) هستند که فرمودند کجاست یاری کننده ای که مرا یاری کند؟ این عزیزان اثبات کردند طنین دلربای آن حضرت در جهان طنین انداز است و لبیک گویان اجازه زمین ماندن این پرچم را نمی دهند.

سردار غیب پرور اظهار داشت: شهدای مدافع حرم مدافع عقیده و اعتقاد هستند و از مرزهای دینی ما دفاع می‌کنند؛ چرا که دشمنان ما سعی می‌کنند وجهه دین را خدشه‌دار کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) با بیان اینکه دفاع یک امر طبیعی است اما این شهدا طی این مدت از ارزش های دیگران دفاع کردند. مردم ما در امر دفاع آن قدر پیش رفتند که هم دفاع از خود و هم دفاع از مظلومان را آموختند. برای شهدای گرانقدری امروز بزرگداشت و هم پیمانی برگزار می شود که پایشان را در بلندترین نقطه برای دفاع از مظلومان گذاشتند. سردار غیب‌پرور خطاب به مادران شهید عنوان کرد: شما مادران شرافتمند و همسران بزرگوار آنها علمدار این محفل پرعزت هستید.



وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای والامقام مراتب علمی و فرهنگی را پشت سر گذاشته ‌بودند، افزود: هم‌اکنون اقتدار و عظمتی که در کشورمان رقم خورده است و فضای سالم و امن تربیتی و علمی در جامعه حاکم شده در جامعه در سایه خون شهدای والامقام محقق شده است.


سردار غیب‌پرور همچنین دید شهدا را متفاوت با دید عموم مردم دانست و گفت: سبب بروز ابتکارات، خوداتکایی و قدرت نظامی ایران از خون شهیدان است و عزت و سربلندی کشور  و ملت هم از این بابت است.

وی دشمن را به گرگ درنده شبیه کرده و عنوان کرد: دشمن برای تحت تاثیر قراردادن جمهوری اسلامی ایران از دو مقوله نفوذ در درون و محدود کردن در بیرون استفاده می کند.

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) سپاه افزود: دشمنان ما آگاه هستند و می داند که ما به هر متجاوزی که در ۴۰ کیلومتری مرز قرار گیرد و قصد حمله داشته باشد با شدت مقابله خواهیم کرد.


وی در پایان گفت: خانواده‌های معظم شهدا افتخاری بزرگ برای ملت ایران بوده و بدون هیچ چشم‌داشتی فرزند خود را در راه انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند که ما باید قدردان این عزیزان باشیم. وی در آخر از رشادتها ودلاور مدریهاوخاطرات شهید مدافع حرم سرهنگ پاسدار محسن ماندنی نکاتی رابیان نمودند.

نظرات بینندگان