کد خبر: ۸۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
نقشه راه انقلابی‌گری در نگاه نخبگان و فعالان سیاسی؛1-

لنکرانی: نگاه انقلابی‌گری در 53 سال باعث زایش انقلابی و جلوگیری از نفوذ، استحاله و اضمحلال شده است/ توجه به نقشه راه انقلابی‌گری در سپهر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی

لنکرانی گفت: نگاه انقلابی‌گری باعث شده که با وجود همه نفوذ و تلاش‌هایی که دشمن به صورت‌های مختلف برای استحاله و اضمحلال این انقلاب انجام داده است، اما انقلاب اسلامی به حرکت بالنده و همراه با رویش خود ادامه دهد.
کامران باقری لنکرانی در گفتگو با شیرازه، با بررسی فحوای انقلابی گری در فرمایشات روز گذشته امام خامنه‌ای تصریح کرد: با نگاهی به انقلابهای سه سده اخیر می‌بینیم که این انقلاب‌ها پس از گذشت دو دهه رویکرد و صفت انقلابی خود را از دست می‌دهند و به سرنوشت تلخ این انقلابها پی می‌بریم.

لنکرانی: نگاه انقلابی‌گری در 53 سال باعث زایش انقلابی و جلوگیری از نفوذ، استحاله و اضمحلال شده است/ توجه به نقشه راه انقلابی‌گری در سپهر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی

وی گفت: انقلاب ایران یک استثنا است که علی رغم گذشت 53 سال از نطفه شروع انقلاب در سال 42 این صفت انقلابی گری خود را حفظ کرده است؛ اینکه در جریان این حرکتی که امام راحل آن را معماری کرده و فرمودند «انتظار فرج از نیمه خرداد کشم» به ادای حق و انتظار فرج توجه می‌کنند، نشان از صفت انقلابی گری و تأثیرگذاری و زنده بودن این انقلاب دارد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با تصریح بر گذشت 53 سال از نهضت خونین 15 خرداد به عنوان پایه شکل گیری انقلاب اسلامی و زایش و حفظ نشاط انقلابی اظهار کرد: نگاه انقلابی‌گری باعث شده که با وجود همه نفوذ و تلاش‌هایی که دشمن به صورت‌های مختلف برای استحاله و اضمحلال این انقلاب انجام داده است، اما انقلاب اسلامی به حرکت بالنده و همراه با رویش خود ادامه دهد و به عنوان الگوی انقلابی و نقش آفرین حرکت‌ها و انقلاب‌های جهانی مطرح می‌شود.

به اعتقاد لنکرانی؛ هرچند برخی تحلیل‌ها بر این مدعی است که راه عبور از مشکلات دست کشیدن از نگاه و صفت انقلابی گری است، اما 53 سال تجربه انقلابی گری و عبور از گذرهای سخت نشان داده است که هرگاه از خصوصیات انقلابی گری خودمان دست کشیدیم دچار ناکامی و حرکت رو به عقب و منفعلانه شده‌ایم.

این فعال انقلابی با بیان اینکه این خطاب امام خامنه‌ای که باید نگاه انقلابی و جهادی داشت، فرمایشی اساسی است، خاطرنشان کرد: ما در بحث اقتصادی و فرهنگی نیز باید نگاهی انقلابی داشته باشیم که در این نوع نگاه، عدالت محوری، خودباوری مبتنی بر ارزشهای اسلامی و توکل به جای توسل نیاز است.

وزیر دولت نهم با تاکید بر این موضوع که دیگر جای شعار گذشته است و باید به سمت اجرا برویم، تصریح کرد: نوع نگاه و باور جهادی و انقلابی می‌تواند عامل موفقیت ما در بازه زمانی سریع باشد.

این فعال سیاسی مطرح کرد: اگر بخواهیم در کوتاه مدت شاهد حرکتی شگرف باشیم باید نگاه وامدارانه و توجیه گر خود به دیگران را با نگاهی انقلابی در حرکت اقتصادی و تولید ثروت تغییر دهیم؛ چرا که در نگاه انقلابی، ایجاد فرصت و امکانات برابر در مسیر رشد اقتصادی فراهم می‌شود، اما در نگاه‌هایی غیر از این برای رسیدن به رشد اقتصادی باید شکافی اقتصادی را تحمل کنیم که منجر به فاصله‌های طبقاتی می‌شود.

لنکرانی با اشاره به فرموده‌های رهبر معظم انقلاب در نوع نگاه «انقلابی‌گری غیر انقلابی» و تغییر آرایش فضای سیاسی کشور تصریح کرد: رهبر عزیز انقلاب، دو قطبی «اصولگرا- اصلاح طلب» را صحیح نمی‌دانند و بیان داشته‌اند که اصولگرای حقیقی اصلاح طلبند یعنی به فکر اصلاحات جامعه هستند و اصلاح طلب اصولگرا هم باید پایبند به اصول اصیل امام و انقلاب باشند.

وی گفت: این دو قطبی در ادبیات سیاسی مورد خدشه واقع شده است و حتی در نگاه اقتصادی این گروه‌ها نگاه خود را در سیر تحول اقتصادی و اعتقاد به بازار ازاد و سرمایه در طی چند دهه انقلاب تغییر داده‌اند.

عضو کابینه نهم بیان داشت: باید یک نقشه راه تعریف شود و این یک نقشه راه جدید حرکت در مسیر شاخص‌های انقلابی‌گری و راه استمرار آن را مشخص کنیم.
نظرات بینندگان