کد خبر: ۸۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
دادستان جهرم :

اصناف به عنوان گروه بزرگی از اجتماع، تاثیرگذار در یک اقتصاد سالم هستند

دادستان جهرم از اصناف به عنوان گروه بزرگی از اجتماع که تاثیرگذار در یک اقتصاد سالم هستند، یاد کرد و آنها را دارای ویژگی‌هایی متفاوت از سایر مشاغل در جامعه اسلامی عنوان کرد.

به گزارش شیرازه؛  به نقل از پسین جهرم، احمد برومندی در همایش روز اصناف؛ دقت در معاملات را عاملی در کاهش پرونده‌های ورودی به دادگاه عنوان کرد و اظهارداشت: کسبه و بازاریان در ردیف نخست پیشگیری از وقوع جرم بوده و انتظار است در این راستا حرکت کرده و گام بردارند.

وی از اصناف به عنوان گروه بزرگی از اجتماع که تاثیرگذار در یک اقتصاد سالم هستند، یاد کرد و آنها را دارای ویژگی‌هایی متفاوت از سایر مشاغل در جامعه اسلامی عنوان کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جهرم با بیان اینکه در آموزه‌های دینی، رزق حلال باید دارای چند ویژگی باشد، کسب این رزق در چارچوب شرع را از جمله این ویژگی‌ها دانست و تاکید کرد: چنانچه کسب روزی حلال در جامعه مستمر نباشد به یقین دچار اقتصاد ناسالم می‌شویم.

وی با تاکید به لزوم امر به معروف و نهی از منکر توسط کسبه و بازاریان این مهم را در راستای پیشگیری از وقوع جرم ضروری دانست.

برومندی به تشکیل ستادپیشگیری از وقوع جرم از سال 90 به منظور تقویت نظم و امنیت در جامعه اشاره کرد و گفت: این ستاد با شناسایی جرائم به برنامه‌ریزی برای ریشه‌کن کردن آن اقدام کرده است.

وی به اهمیت جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و حضور فعال کسبه در گلریزان‌ها اشاره کرد و افزود: سال گذشته 2 میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد توسط مردم شهرستان جهرم اختصاص پیدا کرد که از ستاد دیه کشور نیز مبلغ 7 میلیارد ریال به آن اضافه شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جهرم با اشاره به جایگاه دوم این شهرستان در کمک به زندانیان جرائم غیرعمد گفت: جهرم در سال گذشته بعد از شیراز بالاترین میزان کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان فارس را به خود اختصاص داده و انتظار داریم امسال این روند نیز همچون سال گذشته ادامه داشته باشد.

وی به راه‌اندازی پلیس محله در راستای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان جهرم اشاره کرد و گفت: تعداد 40 نفر از جوانان جهرم در قالب پلیس محله ساماندهی شده و در صورت حمایت بازاریان از این طرح، تمام نقاط بازار جهرم زیر پوشش پلیس محله قرار می‌گیرد.

برچسب ها: اصناف ، جهرم ، بازار ، اقتصاد
نظرات بینندگان