کد خبر: ۹۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۲ - ۱۴ تير ۱۳۹۵
فرمانده سپاه فجر فارس:

حضور گسترده زائران در اربعین ظرفیتی‌ بزرگ برای متولیان امور فرهنگی است

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: ایام اربعین و تجمع عظیم زائران حسینی که با عشق در این مراسم حضور یافته‌اند یک فرصت بی‌نظیر در اختیار متولیان امور فرهنگی قرار می‌دهد.
به گزارش شيرازه، سردار غلامحسین غیب‌پرور فرمانده سپاه فجر استان فارس در همایش تجلیل از خادمان اربعین حسینی گفت: سال گذشته موکب حضرت احمد بن موسی (ع) در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع در شهر مقدس کربلا و در فاصلۀ 2 هزار و 400 متری حرم‌های مطهر برپا شد و به چند هزار نفر از زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) در ایام اربعین خدمات ارائه کرد.

وي در ادامه افزود: حدود پنج ماه تا آغاز ایام اربعین فرصت داریم و با برگزاری این همایش سنت خوبی پایه‌گذاری می‌شود تا هر‌ساله در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی برای ایام اربعین آغاز شود.

سردار غيب پرور خطاب به خادمان موکب حضرت احمد بن موسی (ع) بیان کرد: از اینکه چهره نورانی و مبارک کسانی را می‌بینم که هم در کِسوت خَیرین و هم در کِسوت خادمان حضرت اباعبدالله‌الحسن (ع) وقت گذاشتند و همت کردند و با مال و جان خود همراه با اخلاص پای یک اقدام بسیار شایسته و بزرگ آمدند، بسیار خوشحال هستم.

فرمانده سپاه فجر فارس بابیان اینکه سفره‌ای که متعلق به حضرت اباعبدالله حسین (ع) باشد بسیار بابرکت خواهد بود، تصریح کرد: باوجوداینکه سال گذشته نخستین سال برپایی موکب حضرت احمد بن موسی (ع) بود اما خوش درخشید و سروصدای بسیاری به‌پا کرد، چراکه هیچ استانی مانند فارس پای‌کار نیامد.

وي اضافه کرد: این جلسه علاوه‌بر اینکه برای تقدیر و تشکر از خادمان این موکب برگزار شده، آغاز مجدد برنامه‌ریزی برای ایام اربعین سال جاری است.

وی بابیان اینکه کار بسیار بزرگ و سنگینی در برپایی موکب حضرت احمد بن موسی (ع) انجام شد، گفت: تعداد زائران مراجعه‌کننده به این موکب در ایام اربعین به حدی بسیار بود که گاهی شب‌ها مجبور بودیم آنان را در هر گوشه‌ای از موکب جا بدهیم.

سردار غیب‌پرور افزود: با برپایی موکب حضرت احمد بن موسی (ع) در شهر مقدس کربلا توانستیم به‌اندازه سرسوزنی وجود نازنین حضرت احمد بن موسی (ع) را در سرزمین جد بزرگوارش معرفی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در سال جاری به فضل خدای بزرگ باید بهتر از سال گذشته عمل کنیم، ادامه داد: مسؤولان عراق از سال گذشته اعلام اشتیاق و همکاری داشته‌اند و ما نیز درصدد هستیم فضای بهتری نسبت به سال پیش برای برپایی موکب حضرت احمد بن موسی (ع) مهیا کنیم چراکه این همایش یک اعلام موجودیت است و باید عزممان را جزم کنیم تا اربعین باشکوه‌تر برگزار شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) با تأکید بر اینکه جمعیت کثیر زائران اربعین ظرفیتی عظیم برای متولیان امور فرهنگی است، خاطرنشان کرد: ایام اربعین و تجمع عظیم زائران حسینی که با عشق در این مراسم حضور یافته‌اند یک فرصت بی‌نظیر در اختیار متولیان امور فرهنگی قرار می‌دهد و باید برای اقدامات فرهنگی سرمایه‌گذاری کنیم و اگر بنا بر انجام کار فرهنگی داریم این‌چنین جمعیتی هیچ جای دیگری پیدا نمی‌شود.

فرمانده سپاه فجر فارس در پایان بابیان اینکه کاری که برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است دست امثال بنده نیست، گفت: خود حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اراده می‌فرمایند، کار را راه می‌اندازند و خادمان را نیز خودشان انتخاب می‌کنند و آن اخلاصی که سال گذشته در چهره تک‌تک شما دیدیم این موضوع را بیش‌ از پیش ثابت می‌کند.

نظرات بینندگان