کد خبر: ۹۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۶ تير ۱۳۹۵
به دلیل زیر ساخت های نامناسب؛

شهرهای مختلف قیر و کارزین درگیر افت فشار برق هستند

در فصل تابستان و مصرف بیشتر برق بدلیل استفاده از سیستم های خنک کننده، اُفت فشار و قطعی برق در اوج گرمای روز را برای مردم قیروکارزین رقم زده است.

به گزارش شیرازه به گزارش پرگون، با شروع فصل تابستان و گرمای شدید در شهرستان های جنوبی استفاده از دستگاه های خنک کننده افزایش پیدا میکند.

شهرستان قیروکارزین نیز از این قاعده مستثنی نیست و استفاده از سیستم های خنک کننده در تابستان در این شهرستان نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

یکی از مسئولان در شهرستان قیروکارزین در گفتگو با خبرنگار پرگون اذعان داشت: در شهرهایی مانند کارزین و مبارک آباد بطور متوسط روزانه بین 15 تا 20 سیستم خنک کننده نصب می شود.

این موضوع به معنی مصرف بیشتر برق برای استفاده از سیستم های خنک کننده است که با توجه به مناسب نبودن زیرساخت های شهرستان، اُفت فشار و قطعی برق را نیز به دنبال داشته است.

یکی از شهرهایی که در سال جاری مشکل بیشتری در این زمینه دارد شهر کارزین است.

محمدباقر رضایی رئیس شورای این شهر در گفتگو با پرگون گفت: متأسفانه زیرساخت های شهر کارزین در زمینه برق مناسب نسیت و حتی افزایش ترانس نیز دردی دوا نکرده و ما همچنان مشکل افت فشار و قطعی برق را داریم، در برخی از قسمت ها کابل های برق بعلت فشار زیاد دچار آتش سوزی می شود که این اتفاقات غالباً در ساعات اوج گرما و اوج استفاده از سیستم های خنک کننده یعنی بین ساعت 12 الی 15 می باشد.

همچنین منصور صالحی شهردار قیر در گفتگو با خبرنگار پرگون گفت: در شهر قیر نیز ترانس هایی اضافه شده و قطعی موقت برق نیز گاهاً مشاهده می شود که پس از 15 دقیقه مجدداً وصل می شود.

ایوب انصاری رئیس شورای شهر مبارک آباد نیز در همین راستا گفت: در شهر ما مشکل برق شدیداً احساس می شود. ما در بعضی روزها بخاطر افت فشار بطور متوسط روزانه 10 الی 15 بار قطعی برق داشته ایم، هرچند ترانس ها تعویض شده اند، ولی مشکل همچنان پابرجاست و باید تعداد ترانس های برق در شهر مبارک آباد افزایش یابد.

با این توضیحات، به نظر می رسد مشکل برق در شهرستان نیازمند یک بررسی کلی و بازنگری در زیرساخت ها می باشد تا در آینده که قطعاً مصرف برق افزایش می یابد دچار مشکل جدی نشویم.

لازم بذکر است که در همه ی این ایام و اتفاقات رخ داده، مأمورین دلسوز اداره برق قیروکارزین در اولین فرصت ممکن در محل حاضر می شدند و برای اتصال برق تمام تلاش خود را بکار می بستند که این حضور در ماه رمضان با زبان روزه اتفاق می افتاد، ولی رفع جدی این مشکل نیازمند عزم همه مسئولان شهرستان و استان است.

خبرگزاری پرگون در آینده نیز این مشکل شهرستانی را پیگیری خواهد کرد.

پایان/

نظرات بینندگان