کد خبر: ۹۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵

مرکز مخابرات مراسخون در آتش سوخت

دیشب ساختمان مرکز مخابرات مراسخون علیاء شهرستان رستم دچار آتش سوزی شد هنوز علت وقوع این حادثه مشخص نشده است.

به گزارش شیرازه به نقل از نورآنلاین ،دیشب ساختمان مرکز مخابرات مراسخون علیاء شهرستان رستم دچار آتش سوزی شد هنوز علت وقوع این حادثه مشخص نشده است.

 طبق گزارشات موثق مردمی این مرکز مخابرات که زمان زیادی از راه اندازی آن نمی گذرد ابتدا یک کارمند تمام وقت از خود اهالی این روستا در آن مشغول به کار بود اما بعد از دو سه سالی که گذشت مسئولان مخابرات شهرستان رستم این کارمند را به مرکز دیگری منتقل کردند و متآسفانه بعد از انتقال این کارمند از مرکز مخابرات مراسخون ، دیگر هیچ نیرویی جایگزین آن نشد و طی این چندسال این مرکز مخابراتی در واقع بدون نیرو و کارمند و یا به قولی بی صاحب بود.

اولین آتش سوزی جزئی  این مرکز مخابراتی به چند ماه گذشته بر می گردد که خوشبختانه مردم زود خبردار شدند و آتش سوزی رفع شد. کارشناسان علت آتش سوزی ابتدایی را اتصالات برق و سیستمی اعلام کرده بودند.


 آتش سوزی دوم، دیشب رخ داد حوالی ساعت های 3 الی 2 نیمه شب. اما این بار آتش کار مخابرات را یکسره نمود و تمام مخابرات در کام آتش رفت. مردم هم ابتدا به آتش نشانی تماس گرفتند و آتش نشانی بخش و شهرستان رستم طبق معمول یا امکاناتی چون ماشین و وسایل اولیه نداشتند یا احتمالا خواب را بر آمدن ترجیح دادند و نیامدند. به هر حال مخابرات سوخت و چند سوال و انتقاد اساسی در این خصوص وارد است؟!


آتش سوزی مخابرات مراسخون رستمآتش سوزی مخابرات مراسخون رستمآتش سوزی مخابرات مراسخون رستم


دلایل آتش سوزی چیست؟! اگر کارشناسان مخابرات دلایل آتش سوزی این مرکز را همچون مرحله اول اتصالات برقی اعلام کنند پس مقصر اصلی آنهاست و باید هم از کار خود برکنار شوند و هم پاسخگوی اهمال کاری خود باشند که مرحله اول سعی و کوشش جدی نکردند و دقت لازم را به خرج ندادند که اتصالات را برطرف کنند که این اتفاق رخ ندهد. و اگر عامل آتش سوزی عمدی و انسانی باشد باید این مسآله هم روشن و شفاف سازی شود تا عاملان آن به اشد مجازات برسند.


مجرم ردیف دوم هم بلاشک مسئولان مخابرات شهرستان است که از زمانی که کارمند بومی این مخابرات را که از اهالی همین روستا بود و به مرکز دیگری منتقل کردند طی این دو سه سال هیچ نفر دیگری را جایگزین این نیرو نکردند و این مرکز از بی صاحبی سوخت. 


جای سوال و انتقاد اساسی است که مسئولان مخابرات شهرستان رستم چرا از اینهمه جوان بیکار و توانمند روستای مراسخون برای نیروی جایگزین استفاده نکردند و این مخابرات از بی صاحبی سوخت. مسئولین ذی ربط اگر به فکر حفظ بیت المال می بودند می توانستند با کمترین حقوق یکی از جوانان این روستا را مسئول این مرکز قرار دهند.


 به هر حال همه مردم و جوانان این روستا منتظر اقدام و پاسخگویی قانع کننده مسئولان شهرستان هستند و این مسآله را تا جواب مناسب و نهایی از طریق مسئولان و سازمانهای قضائی کشوری دنبال خواهند کرد و کوتاه نخواهند آمد.


پایان گزارش /224224

برچسب ها: آتش ، مراسخون ، مخابرات
نظرات بینندگان