کد خبر: ۹۷۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵

بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در پاسارگاد جمع آوری شد

بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از مغازه ها و دست فروشان شهرستان پاسارگاد جمع آوری و امحاء شد.

به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد  بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از مغازه ها و دست فروشان  شهرستان پاسارگاد جمع آوری و امحاء شد.

 منصور رحمانی  کارشناس مسئول بهداشت محیط  مرکز بهداشت شهرستان پاسارگاد در گفت گویی کوتاه گفت : تیم  فوریت های سلامت در شهرستان پاسارگاد در بازرسی های خود در طی سه ماه گذشته موفق شدند نزدیک به یک تن مواد غذایی شامل شیر و مواد لبنی، چیپس و پفک ، مواد آرایشی و بهداشتی ، شوینده و همچنین مقدار قابل توجهی از عرقیجات ( بدون مشخصات بهداشتی )، داروهای گیاهی و کالاهای قاچاق که تاریخ مصرف آنها گذشته و فاسد شده بود را از مراکز تهیه و توزیع شهرستان جمع آوری که این مواد  امحاء گردید.

  رحمانی  گفت : مواد یاد شده تاریخ مصرف آنها از دوهفته تا یک ماه گذشته و تغییر رنگ داده شده بود که در این راستا پرونده قضایی برای تعدادی از افراد متخلف تشکیل و به مراجع قضایی معرفی و تحت پیگرد قرار گرفتند.

 کارشناس مسئول بهداشت پاسارگاد محیط به تمامی مغازه داران توصیه کرد با توجه به نزدیک شدن به ماه مهر در ارائه خدمات به والدین و دانش آموزان و تحویل مواد غذایی سالم به آنها نهایت تلاش خود را داشته باشند و چناچه مواد غذایی آنها تاریخ مصرفشان به اتمام رسیده خود نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند چرا که در این ایام چناچه موارد تخلفی از صنوفی دیده شود به شدت تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از تشدید نظارت بر بوفه های مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش خبر داد.

 رحمانی  از همشهریان درخواست داشت در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی موارد را از طریق سامانه 1490 اطلاع دهند تا در اولین فرصت کارشناسان جهت رسیدگی در محل حضور یابند.

  


نظرات بینندگان