کد خبر: ۱۶۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۱۶ تير ۱۴۰۳
شهید جعفر عباسی:

یادمان بماند اگر شهید نشویم می‌میریم

«و لا تحسبنّ الذین قُتلوا فی‌سبیل‌الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون فرحین بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ...»؛ گمان مبر که کشته‌شدگان در راه حق مرده‌اند بلکه (به حیات ابدی) زنده و در نزد پروردگار خویش کامران‌اند. آنان به فضل خدا شادمان باشند و به یاران خود که هنوز به آنها نپیوسته مژده دهند که هیچ بیم و هیچ‌گونه غم و اندوهی در انتظارشان نمی‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل ازشاهد نیوز، شهید جعفر عباسی در ۱۳۴۳/۱۱/۲۹ در شیراز در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و از همان کودکی وی را با قرآن و دیگر مسائل مذهبی آشنا کردند. دوران ابتدایی را در مدرسه حشمت و راهنمایی را در مدرسه فرهنگ و متوسطه را در مدرسه ابوذر شیراز به پایان رساند.

پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران وی نیز به‌سوی جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شتافت. جعفر رشادت‌های زیادی از خود نشان داد به‌طوری‌که زبانزد تمام هم‌رزمانش بود .

شهید جعفر عباسی در ۱۳۶۵/۱۱/۲۵در منطقه شلمچه در عملیات کربلا پنج با اصابت ترکش به پهلو زخمی شد و هنگامی که او را با تعدادی دیگر از زخمیان با آمبولانس به پشت خط می‌بردند. آمبولانس مورد هدف دشمنان ازخدابی‌خبر قرار می‌گیرد و وی به همراه تنی چند از رزمندگان اسلام جان به جان‌آفرین تسلیم می‌کند. 

تاریخ شهادت این شهید گران‌قدر ۱۳۶۵/۱۱/۲۵ است که مزار این شهید گران‌قدر گلزار شهدای دارالرحمه شیراز است .

 

انتهای خبر/

 

بخشی از متن وصیت:

 

پروردگارا، از عُجب و ریا و خودپسندی به تو پناه می‌آورم و از تو عاجزانه می‌خواهم تنها عملی را به ما بیاموزی که با آن عمل به تو نزدیک‌تر شویم از اعمالی که بین ما و تو فاصله می‌اندازد به تو پناه می‌آوریم به ما توفیق عطا کن که حسین‌وار زندگی کنیم حسین‌وار بمیریم و با حسین (ع) و حسینیان محشور شویم.

 

{خیلی‌ها عکس بازیگر و فوتبالیست به درودیوار اتاقشان می‌زنند ولی من عکس شهید به دیوار اتاقم می‌زنم تا یادم نرود اگر شهید نشوم، می‌میرم}

نظرات بینندگان