کد خبر: ۱۶۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۱۸ تير ۱۴۰۳
 نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد: 

ایجاد بازارچه از مزرعه تا سفره

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان در توضیح طرح «از مزرعه تا سفره» بیان کرد: در سطح شهر فضاهایی با نام طرح «از مزرعه تا سفره» که غرفه‌های گذاشته شده‌اند برای خرید جنس ارزان‌تر و در کنار آن بازارچه‌های محلی راه‌اندازی شد تا با استفاده از آن تولیدات خانگی خود را به فروش برسانند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمدتقی تذروی شیراز گفت: طبق تجربیات شخصی بنده در سه دوره به‌عنوان نماینده شورا شهر شیراز، در دوره دوم، شورا دارای کمسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شد. شورا و شهرداری تا قبل از آن بر این باور بودند که صرفاً وظیفه رسیدگی به امور عمرانی شهر است و بعد از دومین دوره شورا مسئله جایگاه فرهنگی و خدماتی شکل گرفت.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در دوره چهارم مسائل به‌صورت زیر بنایی پیگیری شد و بیشترین خدمات فرهنگی، ورزشی با افزایش مکان‌هایی در همین امور نیز شکل گرفت. طبق ایده‌های که مدنظر داشتیم هر فضایی که متعلق به شهرداری بود باید به پارک و فضای سبز تبدیل می‌شد.

تذروی عنوان کرد: با همکاری مرحوم احمدی استاندار اسبق فارس که بیست و دومین اعضای شورای بودند تمامی ارتفاعات شیراز در اختیار شهرداری قرار گرفت و با درخت‌کاری ریه شهر سالم ماند.
 

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: هدف اصلی پژوه‌ها در مناطق یازده‌گانه عدالت محور بودن آن است و در پی آن بلوارها و خیابان‌های متعددی باز شد.
وی یادآور شد: با بیان اینکه در پنجمین دوره اهداف به سمت پیاده‌راه سلامت سوق پیدا کرد و پژوه‌های بزرگ‌تر در آن کار نشد و استقبال جوانان از مکان‌های ورزشی نسبت به فرهنگسراها بیشتر بوده است .

تذروی ادامه داد: شیراز ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس دارد و در بحث ترافیک بودجه مطلوبی برای خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس‌های برقی با تجهیزات جایگزین اتوبوس‌های قدیمی که استفاده از آن هم نیز توسط معلولین امکان‌پذیر باشد. همچنین برای تاکسی ۷ میلیون پول بلاعوض پرداخت شد و ۲۵۰ میلیون وام بلاعوض دادیم و اولویت به تاکسی فرودگاه‌ها بود .

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره ایجاد غرفه‌های محلی بیان کرد: در سطح شهر فضاهایی با نام طرح «از مزرعه تا سفره» که غرفه‌های گذاشته شده‌اند برای خرید جنس ارزان‌تر و در کنار آن بازارچه‌های محلی راه‌اندازی شد تا با استفاده از آن تولیدات خانگی خود را به فروش برسانند و برخی از آن‌ها در اختیار گروه‌های جهادی قرار داده شد و کارگروه‌های محرومیت زیادی داریم؛ لذا نیاز محله‌های کم‌برخوردار به اماکن مختلف بررسی شد و باتوجه به بودجه پروژه تعریف شده و خدمات ارائه خواهد شد.

وی در پایان افزود: امیدواریم با کمک شهرداری و کمیسیون اجتماعی شورای شهر بتوانیم خدمات بیشتری به همشهری‌هایمان ارائه دهیم.

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان