کد خبر: ۱۱۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶

بررسی نیمکت های داغ لیگ هفدهم

تفکرات سرمربیان حاضر در لیگ هفدهم جذابیت این رقابت ها را افزایش می دهد.
به گزارش شیرازه هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی طبق تقویم سازمان لیگ از 30 تیر آغاز می شود که در فاصله 56 روز تا شروع این رقابت ها تکلیف سرمربیگری حدود 13 تیم به صورت قطعی مشخص شده و تنها سه باشگاه همچنان در حال مذاکره برای عقد قرارداد با گزینه مدنظر خود هستند.
 
مدیران فوتبال ایران در سال های اخیر رویه تیم های عربی را در برخورد با مربیان پیش گرفته اند و  گویا با هر ناکامی دیواری کوتاه تر از سرمربی پیدا نمی کنند. چند سالیست که تقریبا بیش از نیمی از نیمکت های سرمربی گری لیگ برتر ایران در طول یک فصل با تغییر مواجه می شوند و این امر به یک آفت خطرناک برای ثبات فوتبال ما تبدیل شده است.  
 
نکته نگران کننده تر از تغییرات متوالی مربیان در فوتبال کشورمان، به چرخشی بودن سرمربیان فوتبال ما بازمی گردد. کمتر پیش می آید باشگاه ها به جز چند مربی خاص به گزینه جدیدی برای نشستن روی نیمکت خود فکر کنند. این امر به گونه ای پیش رفته که در جمع 13 تیمی که تاکنون مربیان خود را برای لیگ هفدهم انتخاب کرده اند، تنها علی نظرمحمدی سرمربی سپیدرود رشت برای نخستین بار حضور در لیگ برتر را تجربه می کند.
 
هفت تیم لیگ برتر در مقایسه با فصل پیش، با سرمربیان جدیدی پا به این رقابت ها می گذارند و تنها 9 تیم با همان نفرات قبلی لیگ هفدهم را آغاز می کنند.  
 
در زیر با سرمربیان هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران و عملکرد آن ها در فصل گذشته آشنا می شویم.
 
پرسپولیس تهران(برانکو ایوانکوویچ)
 
سرخ پوشان پایتخت که پیش از حضور برانکو با تغییر و تحولات متعدد روی نیمکت خود رو به رو می شدند، برای سومین فصل متوالی با این سرمربی کروات وارد لیگ برتر می شوند تا از این لحاظ به باثبات ترین تیم لیگ تبدیل شوند. موفقیت های پرسپولیس با پروفسور سبب شده تا وی به محبوبیتی بی نظیر در بین هواداران این تیم دست یابد و بدون شک سرخ ها امیدوارند با هدایت این مربی، جذب چند بازیکن مطرح و حفظ ستاره های فعلی خود در لیگ هفدهم از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند.
 
/////ویژه خانم خزاعلی///////////بررسی نیمکت های داغ لیگ هفدهم/سرمربی گری سه تیم در هاله ای از ابهام 
 
استقلال تهران(علیرضا منصوریان)
 
درخشش استقلال با منصوریان در نیم فصل دوم لیگ شانزدهم و همچنین لیگ قهرمانان آسیا سبب شد تا این مربی جوان خاطرات تلخ روزهای ابتدایی سرمربی گری در تیم محبوب خود را فراموش کند و با انگیزه ای فراوان به دنبال تداوم موفقیت های خود با آبی ها باشد. منصوریان امید زیادی دارد با استفاده از نیروی جوانی تیمش و جذب چند ستاره نامدار، در لیگ آتی برای نخستین بار جام قهرمانی این رقابت ها را به دست آورد. بدون شک روحیه  بالای مرد محبوب هواداران استقلال و تلاش وی برای حفظ انسجام فعلی این تیم می تواند به افزایش جذابیت های لیگ هفدهم کمک کند.
 
/////ویژه خانم خزاعلی///////////بررسی نیمکت های داغ لیگ هفدهم/سرمربی گری سه تیم در هاله ای از ابهام
 
 
تراکتورسازی تبریز(یحیی گل محمدی)
 
پس از جدایی امیر قلعه نویی از جمع پرشورهای تبریزی، بیش از پنج سرمربی برای هدایت تراکتور مدنظر مدیران این باشگاه قرار گرفتند و در نهایت از بین جواد نکونام و یحیی گل محمدی قرعه هدایت سرخ پوشان دیار آذربایجان در لیگ هفدهم، به نام سرمربی سابق تیم های پرسپولیس و ذوب آهن افتاد. گل محمدی پس از 2 فصل درخشان در ذوب آهن و کسب 3 جام با این تیم اصفهانی، در لیگ شانزدهم با ناکامی محض رو به رو شد  و در نهایت با جدایی از این تیم در هفته هفتم فصل پیش به تیم اکسین البرز پیوست. عملکرد یحیی در این تیم دسته اولی هم کاملا متوسط بود تا سال تلخ وی با کسب رتبه هفتمی لیگ دسته یک به پایان برسد.
 
گل محمدی امید زیادی دارد تا در تیم جدید خود باردیگر روزهایی رویایی حضور در ذوب آهن را تجربه کند. البته با توجه به محرومیت تراکتورسازی از نقل و انتقالات، وی برای رسیدن به این هدف در این تیم کار بسیار سختی پیش رو دارد.
 
/////ویژه خانم خزاعلی///////////بررسی نیمکت های داغ لیگ هفدهم/سرمربی گری سه تیم در هاله ای از ابهام
 
 
ذوب آهن اصفهان(-)
 
تکلیف سرمربی ذوب آهن در لیگ هفدهم نامشخص است و مدیران این باشگاه تاکنون برای تمدید قرارداد مجتبی حسینی یا انتخاب یک سرمربی جدید به جمع بندی نرسیده اند. با این وجود از اصفهان خبر می رسد درصورتی که سعید آذری نتواند نظر مساعد هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن را برای ادامه همکاری با سرمربی فصل پیش این تیم جلب کند، امیر قلعه نویی بار دیگر به اصفهان باز می گردد و اینبار به عنوان سرمربی ذوب آهن در لیگ برتر فعالیت می کند.  
 
ژنرال فوتبال ایران با وجود عملکرد رویایی در نیم فصل نخست لیگ پیش و رسیدن به فینال جام حذفی با تراکتورسازی،  در نهایت با کسب رتبه سوم لیگ و نایب قهرمانی جام حذفی در وضعیتی برزخی از این تیم جدا شد. البته با توجه به محرومیت های اعمال شده برای تراکتورسازی می توان عملکرد قلعه نویی در این تیم را مثبت ارزیابی کرد.  
 
از طرفی مجتبی حسینی جوان هم در رقابت های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا کارنامه قابل دفاعی را ثبت کرد و در نخستین تجربه سرمربی گری خود نشان داد توانایی های فنی بالایی دارد.
 
سپاهان اصفهان( زلاتکو کرانچار )
 
زلاتکو کرانچار که از هفته بیست و چهارم فصل گذشته به سپاهان بازگشت در شش بازی پایانی این رقابت ها عملکرد فوق العاده ای داشت و ناگهان زردپوشان دیار نصف جهان را از لحاظ روحی و فنی با تحول بی نظیری رو به رو کرد. کرانچار که پیش از حضور در سپاهان عملکرد متوسطی در دیناموزاگرب کرواسی به جا گذاشته بود امیدوار است تا با سرمایه گذاری مدیران باشگاه اصفهانی و بهره گیری از بازیکنان سرشناس، پرافتخارترین تیم لیگ برتر ایران را باردیگر به قهرمانی این رقابت ها برساند و با کسب دومین جام خود در لیگ برتر از برانکو ایوانکوویج دوست و هم وطن خود از این لحاظ پیش بیفتد.
 
پیکان تهران(مجید جلالی)
 
آقا معلم فوتبال ایران که فصل گذشته پیکان را از حالت آسانسور لیگ برتر به تیمی قابل احترام تبدیل کرد با تمدید قرارداد خود برای لیگ هفدهم درصدد تداوم روند خوبش با خودروسازان و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا است. البته جدایی بازیکنان شاخص این تیم چون گادوین منشا و سیاوش یزدانی کار جلالی را برای نتیجه گیری در فصل آتی تا حدی دشوار می کند و به همین دلیل حفظ جایگاه ششمی پیکان هم در لیگ فصل آینده، موفقیت بزرگی برای این مربی و شاگردانش محسوب می شود.
 
بررسی نیمکت های داغ لیگ هفدهم
 
 
استقلال خوزستان(-)
 
با توجه به مشکلات مالی استقلال خوزستان به احتمال فراوان قرارداد سیروس پورموسوی با این تیم تمدید می شود تا "ندارهای با غیرت"  در لیگ هفدهم نتوانند از این سرمربی فهیم استفاده کنند. پورموسوی در نخستین تجربه سرمربی گری خود در لیگ برتر و همچنین  لیگ قهرمانان آسیا به بهترین شکل توانایی فنی خود را ثابت کرد و اگر مالکان باشگاه استقلال خوزستان تا حدی به فکر این تیم کم ادعا و باشخصیت بودند، عملکرد پورموسوی بسیار بیشتر به چشم می آمد. با قطعی بودن جدایی سید سیروس به نظر می رسد عبدالله ویسی شانس خوبی برای بازگشت به جمع آبی پوشان خوزستانی داشته باشد. مربی ای که در لیگ پانزدهم در کمال ناباوری این تیم را به قهرمانی لیگ برتر رساند.
 
گسترش فولاد(لوکا بوناچیچ)
 
بازگشت سرمربی عصیانگر کروات به فوتبال ایران و تیم گسترش فولاد تبریز سبب شد تا فراز کمالوند پس از سه فصل با آبی و زردپوشان تبریزی خداحافظی کند. لوکا بوناچیچ پیش از حضور در گسترش فولاد، با تیم الشحانیه قطر به لیگ ستارگان این کشور صعود کرد اما با الاهلی عملکرد ناموفقی داشت و در نهایت حکم اخراج خود را از مسئولان این باشگاه دریافت کرد. هرچند لوکا کار سختی برای موفقیت در لیگ هفدهم دارد اما با توجه به امکانات تیم تبریزی انتظار می رود که وی گسترش را دست کم در نیمه بالایی جدول حفظ کند.
 
/////ویژه خانم خزاعلی///////////بررسی نیمکت های داغ لیگ هفدهم/سرمربی گری سه تیم در هاله ای از ابهام 
 
نفت تهران(-)
 
از قهرمان جام حذفی باید به عنوان بلاتکلیف ترین تیم این روزهای فوتبال ایران نام برد. در حالیکه نفت تهران پس از قهرمانی در جام حذفی باید خود را برای حضوری مقتدرانه در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا آماده کند اما مشکلات مالکیتی این باشگاه سبب شده تیم ریشه دار پایتخت با اما و اگرهای بسیاری مواجه باشد. بدون شک اگر قرار باشد تکلیف تیم نفت مانند فصل گذشته تا روزهای پایانی باقی مانده به آغاز لیگ مشخص نشود، بسیار بعید است که این تیم بتواند سال موفقی را پشت سر بگذارد. پس از جدایی علی دایی، در روزهای اخیر از عبدالله ویسی و حسین فرکی به عنوان گزینه های سرمربی گری نفت در لیگ هفدهم یاد می شود. 2 سرمربی که در فصل پیش عملکرد کاملا ناموفقی در تیم های سپاهان و سایپا داشتند. همچنین به توافق نرسیدن جواد نکونام با مدیران باشگاه تراکتورسازی سبب شده زمزمه های حضور وی در نفت تهران بیش از پیش به گوش برسد.
 
پدیده مشهد(رضا مهاجری)
 
سرمربی با اخلاق فوتبال ایران برای تمدید یک ساله قرارداد خود با مسئولان باشگاه پدیده به توافق رسید تا تیم اول فوتبال مشهد برای سومین سال متوالی با مهاجری وارد لیگ برتر شود. مهاجری که نشان داده از لحاظ فنی توانایی های زیادی دارد، امیدوار است با جذب نفرات جوان و با انگیزه در لیگ هفدهم تیم خود را در قامت مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا مطرح کند. وی در لیگ شانزدهم بهترین روزهای دوران سرمربی گری خود را تجربه کرد و اگر جوانان پدیده در بسیاری از بازی ها در استفاده از موقعیت های خود تا حدی باهوش تر عمل می کردند، بدون تردید مهاجری موفق می شد تیمش را در جمع هشت تیم برتر لیگ قرار دهد.
 
/////ویژه خانم خزاعلی///////////بررسی نیمکت های داغ لیگ هفدهم/سرمربی گری سه تیم در هاله ای از ابهام 
فولاد خوزستان(سیروس پورموسوی)
 
شاید نعیم سعداوی که سال ها برای نشستن روی نیمکت سرمربی گری فولاد در تب و تاب به سر می برد، هیچ وقت تصور نمی کرد پس از رسیدن به این هدف به موفقیت نرسد. با این وجود ایستادن سرخ های اهوازی در رتبه یازدهم لیگ شانزدهم سبب شد تا مدیران باشگاه فولاد عطای ادامه همکاری با سعداوی را به لقایش ببخشند و برای هدایت این تیم در فصل آتی لیگ برتر به دنبال گزینه جدیدی باشند. باشگاه فولاد در فصل نقل و انتقالات تا آستانه عقد قرارداد با پائولو سرجیو مربی پرتغالی سابق تیم های اسپورتینگ لیسبون و الفجیره امارات پیش رفت اما به توافق نرسیدن با این سرمربی سبب شد تا از سیروس پورموسوی به عنوان گزینه قطعی فولادی ها نام برده شود. مربی خوش فکر و با اخلاق فصل گذشته استقلال خوزستان که با وجود مشکلات مالی گسترده این تیم شایستگی های خود را در نخستین فصل سرمربی گری اش در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا ثابت کرد و حال با توجه به امکانات خوب دارنده 2 عنوان قهرمانی لیگ برتر انتظار می رود پورموسوی فولاد را بار دیگر در قامت یکی از بزرگان لیگ قرار دهد.
 
/////ویژه خانم خزاعلی///////////بررسی نیمکت های داغ لیگ هفدهم/سرمربی گری سه تیم در هاله ای از ابهام
 
 
صنعت نفت آبادان(فراز کمالوند)
 
فیروز کریمی پس از قطعی شدن بقای صنعت در لیگ برتر اعلام کرد در لیگ هفدهم در این تیم نمی ماند تا مسئولان صنعت نفت برای هدایت تیم خود با فراز کمالوند به توافق برسند. حضور فراز در سرزمین مادری اش و انگیزه ای که وی برای موفقیت با طلایی پوشان آبادانی دارد، هواداران این تیم را به کسب نتیجه ای ایده آل در لیگ برتر امیدوار کرده است. کمالوند به دنبال کسب رتبه هشتم لیگ شانزدهم همراه با گسترش فولاد، پس از سال ها از فوتبال تبریز دل کند و حال درصدد است  تا در فضایی جدید با صنعت نفت عملکرد خوبی داشته باشد.
 
/////ویژه خانم خزاعلی///////////بررسی نیمکت های داغ لیگ هفدهم/سرمربی گری سه تیم در هاله ای از ابهام 
 
سایپا تهران(علی دایی)
 
علی دایی که در آخرین فصل دوران بازی و نخستین تجربه مربی گری خود همراه با سایپا به قهرمانی لیگ برتر رسید، تنها یک روز پس از قهرمانی با نفت تهران در جام حذفی با مسئولان باشگاه سایپا به توافق رسید تا پس از 10 سال به جمع نارنجی پوشان پایتخت بازگردد.
 
دایی که در فصل اخیر با وجود بی‌پولی در باشگاه نفت و مشکلات مالی فراوان توانست جام حذفی را برای این تیم به ارمغان بیاورد، امیدوار است با توجه به آرامش حاکم در سایپا به دوران موفق خود در مربی گری ادامه دهد.
 
/////ویژه خانم خزاعلی///////////بررسی نیمکت های داغ لیگ هفدهم/سرمربی گری سه تیم در هاله ای از ابهام 
 
سیاه جامگان مشهد(-)
 
بسیار بعید است که اکبر میثاقیان پس از امضا کردن سند بقای سیاه جامگان در لیگ برتر، فصل آینده جایی در این تیم نداشته باشد. با این وجود میثاقیان به هیچ وجه دوست ندارد این تیم مانند 2 فصل اخیر در آخرین دقایق و حتی ثانیه های لیگ برتر در بیم و استرس سقوط به دسته پایین تر باشد. به همین دلیل از مسئولان باشگاه درخواست کرده تا با تقویت قرمز و مشکی پوشان مشهدی، سیاه جامگان را از وضعیت 2 فصل اخیر خارج کنند.
 
پارس جم جنوبی(مهدی تارتار)
 
عملکرد درخشان پارس جنوبی در نخستین فصل حضورش در لیگ دسته اول و کسب جواز لیگ برتر سبب شد تا مسئولان این باشگاه بدون هیچ شک و شبهه ای قرارداد تارتار را تمدید کنند. وی جزء مربیان خوش فکر و فهیم فوتبال ماست و بدون شک حضور چنین مربیانی در لیگ برتر می توتند منجر به افزایش کیفیت این رقابت ها شود. تارتار به دنبال شگفتی آفرینی با پارس جنوبی در لیگ هفدهم است.
 
/////ویژه خانم خزاعلی///////////بررسی نیمکت های داغ لیگ هفدهم/سرمربی گری سه تیم در هاله ای از ابهام
 
 
سپیدرود رشت(علی نظرمحمدی)
 
جوان ترین مربی این فصل لیگ برتر که صعودی تاریخی را با سپیدرود به این رقابت ها تجربه کرد، امیدوار است با حمایت هواداران رشتی در لیگ هفدهم دوران خوشی را تجربه کند. نظر محمدی انگیزه های فراوانی برای موفقیت در بالاترین سطح فوتبال ایران دارد و به همین دلیل از مسئولان استان گیلان و باشگاه سپیدرود درخواست کرده تا برای رفع مشکلات این تیم تمام تلاش خود را به کار گیرند.
 
/////ویژه خانم خزاعلی///////////بررسی نیمکت های داغ لیگ هفدهم/سرمربی گری سه تیم در هاله ای از ابهام

برچسب ها: شیرازه ، لیگ برتر ، فوتبال
نظرات بینندگان