کد خبر: ۱۶۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
لیگ دسته یک فوتبال کشور؛

تساوی فجر شهید سپاسی مقابل مس کرمان

دیدار تیم‌های فجر شهید سپاسی شیراز و مس کرمان در رقابت‌های فوتبال لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور مساوی شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، این بازی که عصر سه‌شنبه از هفته بیست و دوم این رقابت‌ها در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد هردو تیم به مساوی بدون گل دست یافتند تا فجری‌ها دو امتیاز حساس را خانگی را از دست بدهند.


فجری‌ها برای اینکه از قافله صدرنشینی عقب نمانند نیاز به سه امتیاز این بازی را داشتند برای همین هم‌بازی را نسبت به حریف خود بهتر آغاز کردند.


در آن‌سوی میدان هم تیم مس کرمان که شانسی برای صعود به لیگ برتر نداشت آمده بودند تا یک بازی حیثیتی را به نمایش بگذارند و چشم به ضد حمله داشتند.


اولین زنگ خطر را فجری‌ها در دقیقه ۱۲ به صدا در آوردند؛ اما فتحی بازیکن این تیم نتوانست از این فرصت استفاده کند.


تیر دروازه مس لرزید

در ادامه نیمه نخست باز هم توپ و میدان در اختیار فجری‌ها بود و در دقیقه ۳۷ هم ضربه محکم محسن سیفی به تیر افقی دروازه مس خورد تا میزبان با بدشانسی به گل نرسد.
در لحظات باقی‌مانده نیمه نخست هم اتفاق خاصی رخ نداد و دو تیم بدون ردوبدل‌شدن گلی به رخکن رفتند.


شروع خوب مسی‌ها در نیمه دوم، اشتباه مکرر مدافعان فجر
با شروع نیمه دوم به نظر می‌رسید شاگردان مهدی رجب‌زاده سرمربی تیم فجر بازی بهتری را به نمایش بگذارند؛ اما این بازیکنان تیم مس کرمان بودند که بازی در دست گرفتند و با اشتباه مدافعان تیم فجر چندین خطر را روی دروازه این تیم به وجود آوردند و میزبان خیلی خوش‌شانس بود که دروازه آنها باز نشد.


دقیقه ۵۳ اشتباه مدافعان فجر فرصت خوبی را برای ابوالفضل عکاشه مهاجم خوب تیم مس فراهم شد؛ اما ضربه این بازیکن با واکنش عالی علی غلام‌زاده سنگربان فجر به کرنر رفت.


تیر دروازه فجر هم لرزید
در ادامه برتری تیم مس در دقیقه ۵۵ خشایار زبرجد توپ را به تیر دروازه تیم فجر کوبید تا هر ۲ تیم در زدن توپ به تیر دروازه مساوی شوند.
دقیقه ۵۶ اشتباه آرام عباسی مدافع فجر در دادن پاس به عقب می‌رفت تا کار دست این تیم دهد که با خوش‌شانسی آنها این فرصت هم برای کرمانی از دست رفت.
حملات تیم مس تا دقیقه ۶۰ ادامه یافت و فشار زبرجد بارها مدافعان فجر را آزار داد.

 

تساوی فجر شهید سپاسی مقابل مس کرمان


سه تعویض هم‌زمان برای فجر
دقیقه ۶۹ این دیدار، مهدی رجب‌زاده که از بازی شاگردانش راضی نبود و برای به تعادل کشیدن بازی سه تعویض هم‌زمان را انجام داد و مهدی شریفی، علی نجفی و امید افشین را به بازی فراخواند تا فشار از روی این تیم برداشته شود که این اتفاق هم افتاد.
در ادامه نیمه دوم تیم فجری‌ها دو تعویض دیگر خود را انجام دادند و در آن‌سوی میدان هم تیم مس برای کنترل بازی چند تعویض انجام داد.


دقیقه ۸۸ محسن سیفی مهاجم تیم فجر صاحب یک فرصت خوب شد؛ اما با بی‌دقتی و عجله به توپ ضربه زد تا این موقعیت خوب فجر در نیمه دوم از دست برود.


دروازه خالی مس که بازنشد
در وقت‌های تلف شده نیمه دوم بهترین فرصت گل‌زنی برای فجری‌ها فراهم شد و درحالی‌که مهدی شریفی مهاجم تازه‌وارد تیم فجر دروازه‌بان تیم مس را از سر راه برداشته بود با یک ضربه عجیب توپ را به بیرون دروازه‌ای که دروازه‌بان نداشت، فرستاد تا آه از نهاد بازیکنان و هواداران تیم فجر بلند شود.


بهر حال این بازی حساس برای فجری‌ها بدون گل پایان یافت تا این تیم همچنان چشم به بازی‌های آینده و کم‌کردن فاصله خود با صدر جدول داشته باشد.


حاشیه این بازی، هادی چوپان تشویق شد
هواداران تیم فجر برای لحظاتی از بازی به تشویق هادی چوپان ملقب به گرگ پارسی که در مسابقات آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴ که در شهر اوهایو آمریکا برگزار شد عنوان قهرمانی را کسب کرده بود، مورد تشویق هواداران قرار گرفت.


خیبر خرم‌آباد صدرنشین شد
به گزارش ایرنا در پایان هفته بیست و دوم تیم خیبر خرم‌آباد با شکست‌دادن تیم چادرملو اردکان یزد جای این تیم را با ۴۹ امتیاز و یک بازی کمتر در صدر جدول گرفت، چادر ملو ۴۸ امتیازی دوم شد و تیم فجر شهید سپاسی هم با ۴۲ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به تیم نفت مسجدسلیمان در جایگاه سوم ایستاد.


در مسابقات فوتبال لیگ دسته یک کشور (جام آزادگان) ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جواز صعود به لیگ برتر در دوره بیست و چهارم کسب خواهند کرد و سه تیم انتهای جدول هم راهی لیگ دسته دوم می‌شوند.


هم اکنون خوشه طلایی ساوه، دریا بابل و داماش گیلان در خطر سقوط قرار دارند.

 

انتهای خبر/

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان