کد خبر: ۱۲۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۹ دی ۱۳۹۷
معاون ورزش بانوان فارس:

چشم انداز ورزش بانوان در فارس موفقیت آمیز است

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت : چشم انداز ورزش بانوان در فارس موفقیت آمیز است و هدف ما قهرمان پروری خواهد بود.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس فریبا خالدی که به تازگی بعنوان معاون امور بانوان منصوب گردیده است درباره وضعیت فعلی و آینده ورزش بانوان فارس گزارشی ارائه داد و گفت: از حدود 4 ماه پیش که در این سمت منصوب شدم برنامه های خوبی در جهت ارتقا ورزش بانوان بصورت کوتاه مدت و بلندمدت طراحی کرده ایم که با توجه به پتانسیل بالایی که ورزشکاران بانوی ما دارند انشالله چشم انداز موفقیت آمیزی را برای استان پیش بینی می کنیم.

وی افزود: در این مدت 7 طرح ملی از سوی وزارت ورزش و جوانان به استانها اعلام شد که فارس توانست همه آنها را اجرایی و عملیاتی کند.

خالدی درباره این طرحها توضیحاتی داد و گفت: طرح پیرامید یا به عبارتی دختران خورشید ، ساختار اقامتی زنان و دختران روستا ، ورزشهای محله محور، طرح پارک گام ، اوقات فراغت بانوان شاغل با ورزش ، طرح جامع نشاط و تندرستی و جشنواره دا (مادر) از جمله برنامه هایی بود که در استان فارس رتبه های خیلی خوبی کسب کرده است.

معاون امور بانوان تصریح کرد : در المپیاد استعدادهای درخشان با کسب 6 مدال طلا 11 نقره و 9 برنز توانستیم به کار خود پایان دهیم و در رشته هندبال و بسکتبال هم که میزبان مسابقات بودیم خوشبختانه مقام دوم را در رشته هندبال بانوان کسب کردیم.

خالدی با بیان اینکه علاوه بر ورزش همگانی بیشترین هدف خود را به سوی قهرمان پروری معطوف کرده ایم گفت: زیرساختها در استان فارس نسبت به سایر استانها از پیشرفت خوبی برخوردار است و همین موضوع موجب گردیده در بحث استعدادیابی هیاتها را موظف کنیم قدمهای موثری بردارند ولی در سالهای گذشته به رده های پایه توجهی نمی شد.

معاون امور بانوان با بیان اینکه در توسعه رشد و ورزش بانوان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم خاطر نشان کرد: در بازیهای آسیایی و پاراآسیایی 2018 بانوان فارس درخشش خیلی خوبی داشتند و این نشان می دهد افق ورزش بانوان بسیار روشن و درخشان است و این موضوع موجب گردیده برای المپیک هم برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم به همین دلیل برای کسب سهمیه المپیک دوچرخه سواری توسط فرانک پرتو آذر حمایتهای مالی و معنوی انجام می دهیم.

وی همچنین به رعایت عدالت محوری در ورزش بانوان اشاره کرد و گفت : با توجه به ارزیابی که از شهرستانها داریم سعی می کنیم بر حسب موقعیت جغرافیایی و استعدادها بتوانیم ورزش بانوان را برای کل استان ترویج دهیم و به دلیل اینکه مدیرکل ورزش و جوانان استان و معاونت توسعه ورزش نگاه ویژه ای به ورزش بانوان دارند و از برنامه های ما پشتیبانی می کنند انشالله در دور بعد بازیهای المپیاد باید ورزش بانوان فارس را پس از تهران به رتبه دوم کشور برسانیم.

فریبا خالدی درباره برنامه ورزشی بانوان استان تا پایان سال جاری توضیح داد و تصریح کرد: در طرح جامع نشاط و تندرستی که بازیهای شهرستانی و استانی برگزار گردید وبا قهرمانی تیم شهرستان فراشبند به پایان رسیده است در بهمن ماه سال جاری نیز فارس میزبان مسابقات منطقه 5 کشور با حضور تیمهای فارس، بوشهر، کرمان و هرمزگان می باشد و همچنین در هندبال منطقه ای هم میزبان خواهیم بود .

برچسب ها: شیرازه ، ورزش ، بانوان
نظرات بینندگان