کد خبر: ۱۴۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
بازتاب کشف واکسن‌های آلوده آمریکایی در رسانه‌های ژاپن؛

مرگ دو مرد ژاپنی بر اثر تزریق واکسن آمریکایی/ واکسن های فایزر و مادرنا؛ قاتل بیش از ۱۰۰۰ نفر از مردم ژاپن

رسانه ژاپنی: تا ۸ آگوست، ۹۹۱ نفر در ژاپن پس از دریافت واکسن آمریکایی فایزر و ۱۱ نفر نیز پس از دریافت واکسن آمریکایی مادرنا جان خود را از دست داده اند.
به گزارش سرویس بین الملل شیرازه به نقل از تیتر یک؛ آمریکا بیش از پیش بر طبل بی آبرویی خود کوبید و با واکسن های آلوده ای که راهی کشور ژاپن کرد ثابت نمود که ارزشی برای جان مردم جهان قائل نیست.

رسانه های ژاپنی به شدت به این حادثه واکنش نشان دادند که به تعدادی از آنها می پردازیم:


وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرد که دو مرد ۳۰ ساله ژاپنی در پی تزریق دوزهای تعلیق شده واکسن آمریکایی کووید۱۹ مادرنا جان باختند. علت مرگ آنها در دست بررسی است.

شرکت داروسازی ژاپنی تاکدا پس از گذشت یک هفته از توزیع داخلیِ واکسن های کووید۱۹ مادرنا، گزارش آلودگی ویال ها را به دولت داد.

شرکت های مادرنا و تاکدا طی بیانیه ای گفتند: "در حال حاضر، هیچ مدرکی نداریم که این مرگ و میرها ناشی از واکسن کووید۱۹ مادرنا باشد. مهم این است که یک تحقیق رسمی انجام دهیم تا مشخص شود آیا ارتباطی میان تلفات با واکسن آلوده وجود دارد یا خیر؟"

دولت ژاپن گفته که هیچ مشکلی به لحاظ اثربخشی یا ایمنی مشخص نشده و تعلیق این واکسن آمریکایی یک اقدام احتیاطی بوده است.

"فومی ساکاموتو" مدیر کنترل عفونت بیمارستان بین المللی سنت لوک در توکیو درباره ارتباط میان تزریق واکسن و مرگ و میرها هشدار داد و گفت: "ممکن است یک رابطه زمانی بین واکسیناسیون و مرگ وجود داشته باشد. چیزهای زیادی وجود دارد که ما هنوز نمی دانیم تا درباره این دو مورد نتیجه گیری کنیم."

ژاپن بیش از ۱۲۴ میلیون واکسن کووید۱۹ را تزریق کرده که حدود ۴۴ درصد از مردم به طور کامل واکسینه شده اند.

مرگ دو مرد ژاپنی بر اثر تزریق واکسن آمریکایی/ واکسن های فایزر و مادرنا؛ قاتل بیش از ۱۰۰۰ نفر از مردم ژاپن

تا ۸ آگوست، ۹۹۱ نفر در ژاپن پس از دریافت واکسن آمریکایی فایزر و ۱۱ نفر نیز پس از دریافت واکسن آمریکایی مادرنا جان خود را از دست داده اند.

در گزارش مرگ های اخیر نیز آمده که هر دو نفر از جانباختگان روز بعد از تزریق دوز دوم مادرنا تب کرده و دو روز بعد جان باخته اند.

"یوشیهیده سوگا" نخست وزیر ژاپن گفت: "بر اساس گزارشی که از وزارت بهداشت دریافت کرده ام، تصمیم دولت مبنی بر تعلیق بیش از ۱.۶ میلیون دوز واکسن آلوده آمریکایی مادرنا که در پی کشف عناصر خارجی در ویال ها اتخاذ گردید، تأثیر اندکی بر برنامه های واکسیناسیون ملی خواهد داشت."

خطر تجویز ویال آلوده توسط متخصصان کم است، زیرا پروتکل استاندارد این است که قبل از استفاده هرگونه ناهنجاری بررسی شود.

مرگ دو مرد ژاپنی بر اثر تزریق واکسن آمریکایی/ واکسن های فایزر و مادرنا؛ قاتل بیش از ۱۰۰۰ نفر از مردم ژاپن

"نوریهیسا تامورا" وزیر بهداشت ژاپن گفت: "از آنجا که این آلودگی باعث نگرانی شدید در افراد واکسینه شده شده است، شرکت داروسازی آمریکایی مادرنا باید اقدامات لازم در جهت بررسی علت این حادثه و پیشگیری از تکرار آن را انجام دهد."

شرکت هواپیمایی نیپون اِیروِیز (Nippon Airways) به دلیل کشف این آلودگی برنامه واکسیناسیون خود را متوقف کرد، زیرا منابعی که به این شرکت اختصاص داده شده بود شامل ویال های آلوده بود.

ژاپن پس از مرگ دو نفر که واکسن کووید۱۹ مادرنا را تزریق کرده بودند قول داد تا تحقیق سریع و شفافی در این زمینه انجام دهد.

دولت استان اوکیناوا اعلام کرد که عناصر خارجی در یک ویال استفاده نشده که مرتبط با واکسن های تعلیق شده نیست را در این استان پیدا کرده است.

مرگ دو مرد ژاپنی بر اثر تزریق واکسن آمریکایی/ واکسن های فایزر و مادرنا؛ قاتل بیش از ۱۰۰۰ نفر از مردم ژاپن

خبرگزاری ژاپنی NHK به نقل از منابع وزارت بهداشت کشور گزارش داد که آلاینده های موجود در ویال ها ذرات فلزی هستند.

واکسن های آلوده کووید۱۹ دیگری از مادرنا در یک مرکز بزرگ واکسیناسیون در استان جنوبی اوکیناوا مشاهده شد. یک داروساز مواد سیاهی در یک سرنگ حاوی این واکسن مشاهده کرده است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان