کد خبر: ۱۴۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی کرونا ؛

برای بازگشایی مدارس هنوز به جمع بندی نرسیده ایم/ تا کنون موردی از ابتلا به لامبدا در فارس مشاهده نشده است

معاون استاندار فارس از مشاهده بیماری قارچ سیاه در فارس خبر داد و گفت: برای بازگشایی مدارس هنوز به جمع بندی نرسیده ایم اما به نظر، مشابه سال گذشته برخی مناطق کم جمعیت و شهرهایی که شرایط بهتری دارند و امکان تجمع دانش آموز وجود ندارد به صورت ترکیبی برگزار شود و شرط آن انجام واکسیناسیون و تسریع آن و ایجاد زیرساخت ها است.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، عبدالرضا قاسمپور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا در نشست مجازی که با خبرنگاران برگزار کرد، به سیر نزولی شیوع کرونا در فارس اشاره کرد و گفت :رعایت پروتکل های بهداشتی در فارس به 70 درصد رسیده و همین امر موجب کاهش شیوع بیماری شده است.

وی در ادامه به برخی سوالات خبرنگاران در خصوص نحوه بازگشایی مدارس در مهرماه، ورود واکسن به کشور و مراکز واکسیناسیون پاسخ داد و اعلام کرد: در خصوص بازگشایی مدارس ستاد ملی کرونا هنوز به جمع بندی کامل نرسیده است اما به نظر، مشابه سال گذشته برخی مناطق کم جمعیت و شهرهایی که شرایط بهتری دارند و امکان تجمع دانش آموز وجود ندارد به صورت ترکیبی برگزار شود و شرط آن انجام واکسیناسیون و تسریع آن و ایجاد زیرساخت ها است.


قاسمپور در ادامه به افزایش ورود واکسن به کشور نیز اشاره کرد و افزود: در رابطه با سالن های واکسیناسیون هیچ مشکلی در استان فارس نداریم، در شهرستانها هر کدام حداقل یک مرکز تجمیعی و چند مرکز کوچک واکسیناسیون وجود دارد و در شیراز هم حدود 14 مرکز واکسیناسیون داریم که سه مرکز خودرویی است و مابقی مراکز و سالن های ثابت هستند .

معاون استاندار فارس با بیان اینکه مقرر گردیده هر زمان نیاز شد ادارات مختلف سالن هایی را جهت واکسیناسیون در اختیار ستاد کرونا قرار دهند، اظهار کرد: نهادهای نظامی هم امکان تامین نیروهای انسانی برای تزریق واکسن کرونا را اعلام  کرده اند.


وی ادامه داد: در حال حاضر سن تزریق واکسن همان 48سال است.


 قاسمپور با اشاره به اینکه تاکنون مواردی از ابتلا به لامبدا در فارس نداشته ایم افزود :اما بیماری قارچ سیاه در فارس اعلام شده است که تلاش می شود تا دارو های موثر و لازم برای درمان بیماران مبتلا تهیه شود .


جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا همچنین عنوان کرد: پنج شنبه گذشته ۲ جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا برگزار و راهکارهای پیشگیری و مقابله با کرونای لامبدا برگزار و تکلیف شد که پیش‌بینی تمهیدات نیروی انسانی، داروها و تخت های بیمارستانی انجام شود و ادارت و نیروهای مسلح در صورت مواجهه با پیک ششم پای کار بیایند.


قاسم‌پور با بیان اینکه  درصد مثبت شدن تست‌ها در استان به زیر ۳۰ درصد رسیده اظهار کرد : درصد بهبودی به ۹۶ درصد رسیده است.


وی در ادامه از اطلاع رسانی رسانه‌ها در بحران کرونا نیز قدر دانی و عنوان کرد: هم صدا و سیما و هم دیگر رسانه‌ها تاکنون هوشمندانه اطلاع رسانی کرده‌اند و از این پس نیز باید با حفظ آرامش جامعه در خصوص خطرات کرونای لامبدا اقدام کنند.


قاسم‌پور در پایان تاکید کرد: نظارت بر فرودگاه‌ها بیشتر می‌شود و نظارت بر اصناف و مشاغل نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان