کد خبر: ۱۵۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شیراز:

میدان میوه و تره‌بار شیراز هوشمند می‌شود

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز، گفت: میدان میوه و تره‌بار شیراز با هدف شفافیت در عملکرد، به سیستم هوشمند مجهز خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، پژمان شفیعی شنبه ۶ اسفند در یک کنفرانس خبری ضمن طرح این مطلب که اکنون نظم جدیدی در میدان میوه و تره‌بار شیراز شکل گرفته که نتایجش در بازار مشهود است، گفت: راه‌اندازی سیستم هوشمند در این مرکز، منجر به شفافیت در میزان ورودی و خروجی کالاها به این بازار مرکزی خواهد شد.

وی افزود: نگاهی سنتی بر این سازمان حاکم بوده و متناسب با فرآیندها، بهره‌وری ایجاد نشده است، لذا نگاه مدیریتی جدید بر اصلاح ساختار است.

شفیعی با بیان اینکه در گذشته نقشه راهی برای این سازمان وجود نداشته است، از قرار گرفتن طرح جامع ساماندهی مشاغل مزاحم در مسیر انتخاب مشاور با استفاده از ظرفیت دانشگاهی و تعیین نقشه راه ۱۰ ساله خبر داد و گفت: یکی دیگر از موارد مهمی که در این مسیر دنبال می‌شود، ممیزی کیوسک‌های سطح شهر است که دارای اهمیت بالایی است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز، ادامه داد: همچنین آیین نامه‌ای تنظیم شده که اگر در شورای شهر شیراز مصوب شود نوع واگذاری از حالت اجاره غرفه‌ها خارج می‌شود و می‌توانیم قیمت‌گذاری در مراکز مرتبط با شهرداری را خودمان انجام دهیم.

این مقام مسئول در شهرداری شیراز با بیان اینکه درحال حاضر قیمت‌گذاری با شهرداری نیست، از پیگیری طرحی برای رفع مشکل سد معبر برخی مشاغل در معابر شهر و ساماندهی بازارهای هفتگی خبر داد و افزود: دستورالعمل توانمندسازی بانوان و حمایت از مشاغل خانگی نیز به شورای شهر ارسال شده است.

شفیعی با اشاره به اینکه به دنبال راه‌اندازی تلویزیون شهری برای اعلان نرخ‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: معتقدیم می‌توان شرایطی برای تسهیل دسترسی مردم در زنجیره تامین به صورت محصولات با کیفیت و قیمت مناسب در نقطه توزیع ایجاد کرد. البته حضور خرده فروش‌ها و وانت‌بارها از عوامل تاثیرگذار بر واسطه‌گری است.

وی با بیان اینکه یکی از موارد دنبال شده ساماندهی مشاغل مزاحم است، از تامین زمینی به وسعت ۲۸ هکتار برای استقرار ضایعات فروشان خبر داد و با بیان اینکه قرار است صنف مربوطه نیز سایتی به وسعت 10 هکتار را احداث کند، گفت: ۳۰۰ هکتار زمین هم برای انتقال ۲۵ شغل مزاحم در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز افزود: انتقال مشاغل مزاحم در یک زنجیره طولانی با همکاری دستگاه‌های مختلف قابل اجرا خواهد بود و یکی از دستگاه‌های اثرگذار شهرداری است، در این راستا کارگروه رفع مشکلات در مسیر انتقال مشاغل تشکیل شده است.

شفیعی همچنین از تشکیل و پالایش ۳ هزار و ۶۰۰ پرونده در ۵ سال گذشته و به ثمر رساندن آرای آنها و همچنین صدور ۱۵۰ رای در یکسال گذشته در کمیسیون بند ۲۰ خبر داد.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز نیز برنامه‌هایی در پیش داریم که از آن جمله می‌توان به ایجاد ۱۰۰ غرفه عرضه محصولات نوروزی و ۵ بازارچه بهاره و عیدانه برای اولین بار، اشاره کرد.

این مقام مسئول به اجرای طرح از مزرعه تا سفره و در اختیار گذاشتن بازارچه‌هایی به تعاون روستایی به طور تقریبا رایگان برای ارائه ارزان محصولات هم اشاره کرد.

محمدتقی تذروی نائب رئیس و ناظر شورا در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شیراز نیز با اشاره به برخی وظایف ناظر شورا در اجرا قوانین در این سازمان گفت: این سازمان طی ۶ سال گذشته بیشترین تغییرات مدیریتی را داشته است.

وی افزود: امروز با شکل‌گیری ساختار سازمان، ساماندهی مشاغل در دستور کار قرار گرفته که در این راستا در حال پیگیری وضعیت ۲۵ شغل مزاحم هستیم.

تذروی اضلفه کرد: در راستای ساماندهی این مشاغل و همچنین جلوگیری از بیکاری افراد، در مصوبات اول محدودیت و تعامل را دنبال و سعی می‌کنیم کمترین فشار ایجاد شود.

وی در پایان از دستگاه‌های متولی صدور مجوز خواست تا در محدوده‌های مسکونی مجوزی برای مشاغل مزاحم صادر نکنند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان