کد خبر: ۱۵۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در گفتگو با شیرازه تاکید کرد:

حذف واسطه‌ها از بازار، راهکاری جهت کنترل قیمت‌ها

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌گرها از سر محصولات کشاورزی و بازار را راهکاری جهت نظارت بر قیمتها و کنترل بازار دانست.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، به اعتقاد مسئولان و متولیان حوزه اقتصادی، دولت در ماه‌های اخیر همه تلاش خود را معطوف کنترل قیمت‌ها در بازار نموده است، اما علی‌رغم همه این تلاش‌ها بعضاً شاهد افزایش بی‌ضابطه قیمت‌ها در بیشتر بخش‌ها به ویژه بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی هستیم.

به همین خاطر مردم از دولتمردان و مسئولین انتظار دارند نظارت بیشتری بر بازار و بخش خصوصی و حذف واسطه‌ه داشته باشند تا شاید کاهش ملموس قیمت‌ها را شاهد باشیم.

به نظر این امر امکان‌پذیر نخواهد بود، مگر زمانی که دست دلالان و واسطه‌گران از سر بازار کوتاه شود و این اتفاق نیاز به برنامه‌ریزی مدون دولت و مسئولان امور اقتصادی در استان‌ها دارد.

 مرتضی شریفی مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در همین راستا و در گفتگو با شیرازه رسیدگی به معیشت مردم را از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم برشمرد و گفت: یکی از وظایف و برنامه‌های دولت در استان فارس بحث معیشت است و با توجه به شعار سال که مهار تورم و رشد تولید انتخاب شده در این راستا در حد استانی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه هرچند این امر نیاز به یک سیاست‌گذاری کلان ملی دارد، اما در سطح استان می‌توان اقداماتی انجام داد که مثمر ثمر واقع شود، ، اظهار کرد: یکی از این اقدامات نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌هاست به گونه‌ای که با حذف واسطه‌ها بتوانیم قیمت اعلام شده از سمت تولید کننده را با کمترین افزایش، در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم.

شریفی در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص کالاهای اساسی و تنظیم بازار این اقدامات در حال پیگیری است، افزود: گر چه در ایام خاصی از سال این روند ادامه دارد، اما در طول سال نیز طرح‌هایی مثل طرح «از مزرعه تا سفره» در حال اجرا است که ممکن است کاستی‌ها و نواقصی داشته باشد.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس تصریح کرد که با مرتفع کردن این ایرادات می‌توان روند را پیش برد و نقاط قوت را تقویت کرده و به نتیجه رسید و امید است طرح خوبی که آغاز شده با کمترین خطا و اشتباه دنبال گردد.

این مقام مسئول حوزه اقتصادی عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که امسال این طرح به بهترین شکل ممکن اجرا و عرضه محصولات کشاورزی در تمام نقاط استان فارس و شهر شیراز به همت و همکاری جهاد کشاورزی انجام شود.

 شریفی با ابراز امیدواری از همکاری مردم و اقشار مختلف، اظهار کرد: انتظار می‌رود که مردم، تشکل‌ها، اصناف و کسانی که توانایی کمک در این مسیر جهت حذف واسطه‌ها را دارند پا به میدان گذاشته و کمک کنند تا این طرح به خوبی اجرا شود.

 وی در پایان از مردم درخواست کرد که اگر ایده، پیشنهاد و یا راهکاری جهت حذف واسطه‌ها و رسیدن محصولات از مزرعه تا سفره به دست مصرف کنندگان دارند، با دفتر مدیرکل اقتصادی استانداری فارس در میان گذاشته تا از نظرات آنها بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان