کد خبر: ۱۵۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد:

لزوم اقدام فوری و مستمر در اجرای قانون جوانی جمعیت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر اهمیت اقدام فوری و مستمر تمام دستگاه‌های مرتبط در اجرای قانون جوانی جمعیت، تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، عباس رضاییان‌زاده با بیان وضعیت جمعیتی ایران و پیامدها و مشکلات سالمندی، جوانی جمعیت را از اولویت‌های اصلی نظام سلامت در سال ۱۴۰۲ دانست.

وی ضمن تاکید بر ضرورت اهمیت اقدام فوری و مستمر تمام دستگاه‌های مرتبط در اجرای قانون جوانی جمعیت، افزود: جمعیت جوان به ‌عنوان نیروی مولد و مهم‌ترین عامل اقتدار کشورها به‌ عنوان یکی از پایه‌های اصلی قدرت و رشد اقتصادی اجتماعی محسوب می‌شوند و ایرانی آباد و سازنده در گرو نیروهای جوان است که با سیاست‌گذاری صحیح و ایجاد سازوکار لازم باید به این مهم دست یابیم.

لزوم اقدام فوری و مستمر در اجرای قانون جوانی جمعیت

کوثر خادمیان مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه نیز با بیان اینکه روند کاهنده مستمر باروری موجب کاهش جمعیت در گروه‌های کودک، نوجوان و جوان شده است، گفت: تحولات سال‌های اخیر خانواده‌ها، یکی از دلایل اصلی تغییر نرخ باروری است.

وی افزود: در کنار نقش مردم، دستگاه‌های اجرایی و خدماتی بسیاری هستند که بر اساس وظایف خود باید خدمات و تسهیل گری را در زمینه حمایت از خانواده‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان