کد خبر: ۱۵۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۱ تير ۱۴۰۲
مصوبات حوزه سلامت فارس، زیر ذره‌بین شیرازه؛

تعیین تکلیف پروژه‌های معطل‌مانده حوزه سلامت، در مصوبات سفر رئیس‌جمهور به فارس

اگر چه مسئولان علوم پزشکی شیراز از میانگین رشد ۷۸ درصدی ۱۱ مصوبه خبر می‌دهند، اما این سوال مطرح است که چرا در ارزیابی‌های انجام شده توسط استانداری فارس، علوم پزشکی شیراز یکی از دستگاه‌هایی است که عملکرد ضعیفی در اجرای مصوبات داشته است؟
 به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، پس از سفر آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان به فارس که در مهرماه ۱۴۰۰ انجام شد، بر اساس برنامه سفر هیئت دولت به استان‌ها، برای هر دستگاه، تکالیفی مشخص و مصوباتی تعیین گردید که هر سازمان، ارگان یا اداره را مکلف به اجرا و پیگیری آن تا حصول نتیجه می‌کرد.
 
 مصوباتی که هر کدام طی بررسی‌ها انجام شده توسط هیئت دولت، جزء مطالبات مردمی و نیازهای استان بود.
 
 پایگاه خبری شیرازه، سال گذشته و در آستانه یکمین سالروز سفر ریاست‌جمهوری به فارس بر آن شد تا به‌منظور اطلاع از میزان پیشرفت مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان، پیگیر میزان پیشرفت مصوبات و عملکرد هر دستگاه در اجرای آنان گردد.
 
 سال ۱۴۰۱ تقریباً تمام مصوبات به‌غیراز مصوبات مربوط به کمیته امداد، جهاد کشاورزی، ستاد اجرای فرمان امام، علوم پزشکی پیگیری و منتشر شد؛ البته این رسانه بر حسب رسالت خود با دستگاه‌های یاد شده نیز چندین بار تماس گرفت، اما نتیجه‌ای حاصل نشد.
 
 امسال و در آستانه سفر دوم رئیس‌جمهور به فارس بر آن شدیم تا دیگر مصوباتی که در جدول ذکر شده بود را پیگیری کنیم به همین منظور ابتدا به سراغ علوم پزشکی شیراز رفتیم تا از اجرایی‌شدن ۱۱ مصوبه مربوط به این حوزه مطلع شویم.

 بیمارستان جایگزین نمازی اولین مصوبه سفر ریاست‌جمهوری به فارس

تعیین تکلیف پروژه‌های معطل‌مانده حوزه سلامت، در مصوبات سفر رئیس‌جمهور به فارس
 
 سید ابوالفضل هاشمی اصل معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز در همین راستا در گفتگو با خبرنگار شیرازه به وجود ۱۱ مصوبه در جدول مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به فارس اشاره کرد و گفت: احداث بیمارستان هزار و ۲۱۶ تختخوابی جایگزین بیمارستان نمازی؛ تکمیل بیمارستان جنرال ۳۱۳ تختخوابی حضرت خاتم الانبیاء (ص)؛ تکمیل بیمارستان ۲۸۹ تختخوابی اعصاب و روان شهر جدید صدرا؛ تکمیل بیمارستان حضرت زینب (س) در شیراز؛ تکمیل و تجهیز بیمارستان حضرت امام علی (ع) کازرون؛ تکمیل بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان داراب؛ تکمیل بیمارستان ۶۴ تختخوابی مصیری شهرستان رستم؛ تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی قادرآباد شهرستان خرم بید؛ تکمیل بیمارستان ارسنجان و تکمیل پروژه‌های بهداشتی در جای‌جای استان از جمله این مصوبات است.
 
 وی با بیان اینکه تا پیش‌ازاین سفر، برخی از موارد ذکر شده، به‌طورکلی از چرخه ساخت خارج شده بودند، به پیگیری‌ها و رایزنی‌های متعدد در سطح استانی، وزارتی و کشوری برای به‌ثمررسیدن این پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: در کنار این تلاش‌ها، نیاز است این موضوع موردتوجه قرار گیرد که تحقق هر گام روبه‌جلو در عرصه سلامت، هدفی کلان، با گستردگی غیر قابل‌قیاس با بسیاری عرصه‌هاست که البته همین دشواری، شیرینی تحقق آن را بیش‌ازپیش می‌سازد.
 
 هاشمی اصل، اظهار کرد: در کنار تأمین منابع بودجه‌ای و مالی، گستردگی پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت، به‌ویژه در عرصه‌های درمانی و بیمارستانی، حرکتی عظیم است که تلاشی شبانه‌روزی در بازه‌های زمانی چند ساله را می‌طلبد و نمی‌توان تحقق آن را با بسیاری عرصه‌ها، قیاس گرفت.
 
 این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در ابتدا احداث یک پروژه بیمارستانی، به جایگزینی بیمارستان نمازی شیراز را از مهم‌تریم مصوبات سفر در حوزه سلامت برشمرد و گفت: در همین راستا مجموعه سلامت فارس، پیش‌بینی یک پروژه بیمارستانی مگاهاسپیتال را به‌عنوان جایگزین بیمارستان نمازی در نظر گرفت و این مهم، در مصوبه سفر رئیس‌جمهور به شیراز در سال ۱۴۰۰، با عنوان پیگیری برای تعیین مدل مالی تأمین اعتبار این پروژه، از سوی بانک مرکزی، سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت بهداشت، در دستور کار قرار گرفت.
 
 معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: این پیگیری‌ها سرانجام به ثمر رسیده و در سفر رئیس‌جمهور به کشور چین، استفاده از فاینانس این کشور برای چهار پروژه بیمارستانی در ایران موردتوجه قرار گرفت که یکی از این پروژه‌ها، پروژه جایگزین بیمارستان نمازی بود و با تحقق این مصوبه سفر استانی ریاست‌جمهوری به استان فارس، همراه شد.
 
 هاشمی اصل با اعلام اینکه زمین این بیمارستان ابتدا در سال ۱۳۹۴ در منطقه حسینی‌الهاشمی پیش‌بینی و سپس با رایزنی و همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران، زمینی به وسعت ۴۰ هکتار جنب دانشکده زرهی روبروی زیباشهر برای این کار اختصاص پیدا کرده است، از دریافت تایید اولیه ستاد مشترک نیروهای مسلح برای تخصیص زمین مذکور برای احداث بیمارستان نمازی ۲ خبر داد که با معرفی شرکت خارجی سازنده، کار ساخت پروژه آغاز می‌شود و باتوجه‌به رایزنی‌های انجام شده، هم اکنون حضور نماینده کشور چین در مجموعه وزارت بهداشت برای عقد قرارداد، در مرحله پیگیری قرار دارد.
 
 توسعه خدمات بیمارستانی در شهر صدرا

 وی دیگر مصوبه سفر رئیس‌جمهور به استان فارس در حوزه سلامت را پروژه بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی حضرت خاتم الانبیاء (ص) واقع در شهر صدرای شیراز اعلام کرد که باهدف ایجاد زمینه‌های دسترسی مردم این منطقه به خدمات سلامت، طی سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم درمانی مجموعه سلامت فارس مطرح شده است.

تعیین تکلیف پروژه‌های معطل‌مانده حوزه سلامت، در مصوبات سفر رئیس‌جمهور به فارس 

 این مقام مسئول حوزه سلامت، افزود: این اهمیت زمانی قوت گرفت که با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی برای به جریان افتادن دوباره این پروژه پس از ۱۲ سال وقفه و تبیین اهمیت آن در گسترش خدمات سلامت در شهر شیراز؛ طی سفر رئیس‌جمهور به شهر شیراز در سال ۱۴۰۰، رفع مشکل تملک زمین از سوی استانداری فارس و همچنین تجهیز آن از سوی وزارت بهداشت، به‌عنوان یک مصوبه مهم استانی موردتوجه قرار گرفت.
 
 به گفته این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کار ساخت بیمارستان حضرت خاتم الانبیاء (ص) در شهر صدرا از سال ۱۳۸۷ آغاز شده و اسکلت آن زده و با مجموع پیشرفت حدود ۱۷ درصدی پروژه سال‌ها متوقف شده بود، تا در سفر آیت‌الله رئیسی، بار دیگر حیاتی دوباره یافته و به چرخه درآمد. بر همین اساس، تأمین مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳، شامل ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت و مابقی از سوی سازمان برنامه بودجه، در این مصوبه مدنظر قرار گرفته و شرکت مادرتخصصی وزارت بهداشت نیز به‌عنوان دستگاه مجری پروژه، عنوان شد.
 
 وی ادامه داد: در این میان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به‌رغم اینکه به‌عنوان دستگاه بهره‌بردار از این پروژه مطرح بود، تمامی تلاش خود را طی دو سال گذشته به کاربست تا باتوجه‌به «اهمیت فوق ویژه» این پروژه، در مسیر به‌روزرسانی استانداردها پس از سال‌ها وقفه، همچنین رفع مشکلات مربوط به استهلاک پروژه با لزوم بازنگری در طراحی و مقاوم‌سازی از صفر، این پروژه بار دیگر مسیر توسعه را پرقوت بپیماید. این مهم با پیگیری‌ها و رایزنی‌های متعدد درون بخشی و برون بخشی، همت جهادی تیم مدیریت فنی برای پیشبرد این پروژه و انعقاد قرارداد با پیمانکار جدید دنبال شده و تا کنون با تأمین ۴۰ میلیارد تومان از سهم اعتبار پیش‌بینی‌شده برای مجموعه وزارت بهداشت، مراحل دیوارچینی ۶ طبقه از مجموع ۹ طبقه پیش‌بینی‌شده، به اتمام رسیده است، به‌نحوی‌که کار از زمانبندی تعیین شده نیز جلوتر و به جد در حال پیگیری است.
 
 از سرگیری ساخت بیمارستان اعصاب و روان صدرا پس از ۱۴ سال
 
 به گفته هاشمی اصل، سومین طرح مصوب درمانی سفر رئیس‌جمهور به استان فارس، تکمیل بیمارستان ۲۸۹ تخت اعصاب و روان شهر صدرا است که عملیات اجرایی ساخت این بیمارستان نیز در سال ۸۷ آغاز شده و تا زمان سفر رئیس‌جمهور در مهرماه ۱۴۰۰ با حدود ۷۰ درصد پیشرفت رها شده بود، اما پیشبرد این پروژه بر اساس مصوبه سفر؛ با اختصاص بودجه ۲۰۰ میلیاردتومانی شامل ۷۵ میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت، ۷۵ میلیارد تومان سازمان برنامه‌وبودجه و ۵۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات استانی همراه بود که تاکنون ۱۳۵ میلیارد تومان آن و ۶۷ درصد منابع تامین شده و باتوجه‌به پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه، امید است در دهه فجر امسال، شاهد تحقق این آرزوی دیرینه مجموعه سلامت استان در گسترش خدمت‌رسانی به بیماران حوزه سلامت روان باشیم.
 
 وی همچنین از پیگیری مجوز تجهیز و نیروی انسانی این بیمارستان در سازمان برنامه‌وبودجه و سازمان اداری و استخدامی خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری این پروژه مهم سلامت‌محور کلان‌شهر شیراز که می‌تواند گام مؤثری در رفع نیاز مردم منطقه جنوب کشور به خدمات سلامت روان محسوب شود، به دلیل افزایش هزینه‌های تورمی، اکنون ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 تکمیل و تجهیز بیمارستان امام علی (ع) کازرون از دیگر مصوبات سفر رئیس‌جمهور به فارس
 
 این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دیگر مصوبه سفر رئیس‌جمهور به فارس در حوزه سلامت استان را تکمیل و تجهیز بیمارستان حضرت امام علی (ع) کازرون با ۱۲۰ تخت عنوان کرد و گفت: بهره‌برداری از بیمارستان حضرت امام علی (ع) کازرون از جمله پروژه‌های دیرینه مجموعه سلامت استان بود که در طی سال‌های گذشته از منابع مختلف مورد پیگیری قرار گرفته و سرانجام با مصوبه سفر رئیس‌جمهور به فارس در سال ۱۴۰۰، در سوم خرداد ۱۴۰۱ شاهد تحقق آن بودیم.

هاشمی اصل اضافه کرد: در راه‌اندازی این بیمارستان با ۹۶ تخت، مرحله تجهیز پروژه به دانشگاه علوم پزشکی شیراز واگذار شده بود که این مهم با صرف ۴۳ میلیارد تومان اعتبار محقق شده و مردم شهرستان کازرون هم اکنون از خدمات این مجموعه درمانی، بهره‌مند هستند و افزایش سرانه درمانی مردم این شهرستان را به همراه داشته است.
 
 بیمارستان ۱۶۰ تخت شهرستان داراب در مسیر توسعه
 
 وی پنجمین مصوبه سفر رئیس‌جمهور به فارس را تکمیل بیمارستان ۱۶۰ تخت شهرستان داراب، با اعطای ۲۵۰ میلیارد تومان از سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲ به این پروژه برشمرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۵ میلیارد تومان در این محل هزینه شد و این پروژه که در زمان سفر رئیس‌جمهور به فارس، حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، با روند توسعه‌ای مطلوب، در حال حاضر بیش از ۶۳ درصد پیشرفت دارد.

 به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از مجموعه اعتبار پیش‌بینی‌شده برای این پروژه، تأمین ۱۵۰ میلیارد تومان به سازمان برنامه‌وبودجه و مابقی نیز به مجموعه وزارت بهداشت در طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ محول شده و شرکت مادرتخصصی وزارت بهداشت نیز به‌عنوان مجری آن معرفی شده است.

 وی یادآور شد: باتوجه‌به نیاز شهرستان داراب به بیمارستان دوم، پیش‌بینی می‌شود با تأمین اعتبارات لازم تا زمان مقرر در مصوبه، شاهد بهره‌برداری از این خدمت سلامت‌محور در جنوب فارس پهناور باشیم.
 
 عدم همکاری مسئولان شهرستان رستم مانعی برای تکمیل بیمارستان مصیری
 

 هاشمی ششمین مصوبه درمانی سفر رئیس‌جمهور به فارس را تکمیل بیمارستان مصیری در شهرستان رستم برشمرد و ادامه داد: بخش مصیری در شهرستان رستم، از دیگر مناطق استان بود که توسعه خدمات سلامت در این منطقه از خاک پهناور فارس، در سفر رئیس‌جمهوری به فارس در سال ۱۴۰۰، با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز موردتوجه قرار گرفت.

 معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از مجموع ۵۰ میلیارد اعتبار پیش‌بینی‌شده برای پیشبرد این پروژه در زمان سفر، تأمین ۳۰ میلیارد تومان به عهده وزارت بهداشت و مابقی نیز به عهده سازمان برنامه‌وبودجه واگذار شده است و درحالی‌که در زمان سفر رئیس‌جمهور، این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، با تلاش‌های گروه مجهز مدیریت فنی و پیگیری‌های درون بخشی و برون بخشی، این میزان به ۹۰ درصد افزایش‌یافته است.

تعیین تکلیف پروژه‌های معطل‌مانده حوزه سلامت، در مصوبات سفر رئیس‌جمهور به فارس

 این مقام مسئول افزود: در حال حاضر تأمین مسیر دسترسی و انشعابات آب و برق این پروژه با وجود پرداخت هزینه موردنیاز و مکاتبات گسترده، همچنان به نتیجه نهایی نرسیده که تحقق این همکاری، می‌تواند مسیر بهره‌برداری از این خدمت سلامت در مصیری تسهیل شده و این مصوبه سلامت‌محور، به سرانجامی شیرین برای مردم این منطقه از فارس در ماه‌های آتی برسد.

 وی اضافه کرد: به دلیل عدم همکاری مسئولان شهرستان در تکمیل این پروژه مهم سلامت‌محور، همچنین تورم موجود، این پروژه برای تکمیل نیازمند حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر است که این کار نیز با بهره از ظرفیت ماده ۵۶ قانون بودجه جبران شده است و با ایجاد راه دسترسی، کار تکمیل این بیمارستان به ثمر می‌رسد.
 
 تکمیل بیمارستان ۳۲ تخته قادرآباد نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار
 

 معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در ادامه، به تکمیل بیمارستان ۳۲ تخته قادرآباد در شهرستان خرم بید اشاره و عنوان کرد: این مهم در تقویت خدمات بیمارستان ۱۰ تختخوابی کنونی قادرآباد، به‌عنوان پروژه‌ای دیگر از مصوبات حوزه سلامت این سفر استانی، با پیش‌بینی مبلغ ۳۰ میلیارد تومان موردتوجه قرار گرفته و از این مبلغ، تأمین ۱۵ میلیارد تومان به سازمان برنامه‌وبودجه کشور و ۱۵ میلیارد تومان نیز به وزارت بهداشت محول شد که ۱۷ میلیارد تومان اعتبار تاکنون به این پروژه اختصاص‌داده‌شده است.
 
 به گفته این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از زمان تصویب این مصوبه در نیمه دوم سال ۱۴۰۰، رایزنی‌های متعددی برای بهره‌برداری مناسب در مسیر توسعه خدمات سلامت در قادرآباد صورت گرفت و سرانجام با قطعیت‌یافتن نحوه پیگیری آن، به دلیل هم‌زمانی با فصل سرما و غیراصولی بودن انجام بتون‌ریزی از لحاظ استانداردهای سازه‌ای، مراحل ساخت آن با تلاش گروه مجهز مدیریت فنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با جدیت دنبال شده است.

 وی با اشاره به ساخت سقف‌های طبقات این بیمارستان و خریداری دستگاه سرمایشی و گرمایشی، از پیشرفت ۵۷ درصدی پروژه تا کنون خبر داد.
 
 توسعه بیمارستان حضرت زینب (س) پس از پنج سال توقف
 
 هاشمی اصل ادامه داد: پروژه توسعه بیمارستان حضرت زینب (س) پس از پنج سال توقف، در سال ۱۴۰۱ پس از انجام نیازسنجی نسبت به اهمیت توسعه خدمات بیمارستان کنونی حضرت زینب (س) به‌عنوان مرکز مهم تخصصی خدمات زنان و زایمان در منطقه جنوب شهر شیراز، از یک پروژه درمانگاهی، به یک پروژه بیمارستانی ارتقا یافت.
 
 معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: برای تحقق این هدف مهم که با برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۸۵ تخت جدید بیمارستانی به همراه بخش‌هایی نظیر اتاق عمل و با استانداردهای مدرن در حوزه خدمات تخصصی صورت گرفت، کارشناسی‌های لازم در زمینه استانداردسازی، ایمن‌سازی پروژه و تغییر کاربری با جدیت در دستور کار قرار گرفت تا این پروژه عمرانی بزرگ شیراز، بار دیگر حیات یافته و خدمتی نوین در منطقه جنوب شهر شیراز، باهدف افزایش دسترسی مردم این منطقه به خدمات دولتی درمانی در زمینه‌های درمان ناباروری و خدمات تخصصی زنان و زایمان، فراهم آید.

 به گفته هاشمی اصل از سال ۱۴۰۱ و تحویل پروژه از سوی خیر عرصه سلامت، پس از کارشناسی و اقدامات لازم برای ایمن‌سازی و پیاده‌سازی ابعاد مختلف برای تغییر کاربری، این سازه اکنون به مرحله پیشرفت ۴۸ درصدی رسیده است. علاوه‌برآن، بخشی از تجهیز موتورخانه بیمارستان به‌عنوان پشتیبان ساختمان قدیم و بخش الحاقی نیز خریداری شده است.
 
 وی اضافه کرد: در مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان فارس در سال ۱۴۰۰، یک‌صد میلیارد تومان برای این پروژه پیش‌بینی‌شده است که شامل ۵۰ میلیارد از سهم مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، ۲۰ میلیارد اعتبارات استانی، ۲۰ میلیارد وزارت بهداشت و ۱۰ میلیارد نیز سازمان برنامه‌وبودجه است. از این میزان تا کنون نیمی از سهم بودجه سازمان برنامه‌وبودجه تامین شده و با رایزنی‌های انجام شده و دعوت از نماینده وزارت نفت برای دو مورد بازدید حضوری از روند پیشرفت پروژه و تشریح اهمیت آن، ۱۰ میلیارد نیز از مجموع سهم وزارت نفت، محقق شده که این همکاری‌ها نقش مؤثری در نزدیک‌شدن به اهداف پیش‌بینی‌شده برای به‌ثمررسیدن این پروژه مهم درمانی شهر شیراز داشته است.
 
 پیشرفت ۶۵ درصدی بیمارستان ارسنجان
 
 هاشمی نهمین مصوبه سفر رئیس‌جمهوری به فارس را ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی ارسنجان عنوان کرد که با اختصاص مبلغ ۹۵ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ قانون بودجه به راه‌اندازی بیمارستان جدید شهرستان ارسنجان از محل تسهیلات بانکی ماده ۵۶، به تصویب رسید و ادامه داد: به‌رغم برگزاری بیش از ۳۰ نشست هم‌اندیشی برون بخشی در سطح استانی و کشوری برای تحقق این مصوبه از زمان تصویب در سال ۱۴۰۰ تا کنون، این مهم محقق نشده و در نهایت پیگیری در مرکز با مدیرعامل بانک توسعه و تعاون کشور به نتیجه رسید و با دریافت مجوز نهایی، بودجه ۹۵ میلیاردتومانی به تکمیل این بیمارستان تخصیص یافت.
 
 معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: درحالی‌که پیشرفت این پروژه در زمان سفر رئیس‌جمهور، حدود ۴۳ درصد بوده است، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مسیر تحقق رسالت‌های خود در توسعه خدمات سلامت‌محور در تمامی مناطق خاک پهناور فارس، تا کنون این پروژه را به پیشرفت ۶۵ درصدی در ساختمان اصلی ارتقا داده است و پیش‌بینی می‌شود که این بیمارستان نیز در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

 ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در میان‌رود
 
دهمین پروژه مصوب در سفر رئیس‌جمهور به استان فارس را ساخت بیمارستان حضرت صدیقه طاهره (س) در شهرک میانرود شیراز عنوان کرد که در قالب ۷۰۰ تخته احداث می‌شود.
 به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تامین اعتبار ساخت این بیمارستان بر عهده سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت بهداشت قرار گرفته و مقرر شده که این بیمارستان تا پایان سال ۱۴۰۶ به بهره‌برداری برسد؛ اما با پیگیری‌های استانداری، نمایندگان مجلس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، قرارداد این مجموعه به سمت تهاتر نفتی هدایت شد.

 وی با اعلام خبر تامین اعتبار کامل این پروژه، از واگذاری مراحل ساخت آن به قرارگاه سازندگی حضرت خاتم الانبیاء (ص) خبر داد و گفت: پس از انجام مطالعات زمین‌شناسی، مشخص شد که زمین اول این بیمارستان روی چهار گسل قرار دارد و در همین راستا، تامین زمین این مجموعه با همکاری ارتش و سایر ارگان‌ها انجام و قرارداد اعتباری آن منعقد شد.

 معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: زمین‌ساخت این پروژه که در منطقه کمیل آباد به سمت کرونی قرار دارد، نوروز امسال تحویل شده است.
 
 ۱۰۵ پروژه بهداشتی فارس، در مرحله تکمیل و بهره‌برداری
 
 هاشمی اصل تکمیل ۱۰۵ پروژه بهداشتی فارس را یازدهمین مصوبه دانست و افزود: در این مسیر، اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان به تکمیل ۱۰۵ پروژه بهداشتی در فارس طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ موردتوجه قرار گرفته که تا کنون ۲۲ میلیارد تومان از این مبلغ، از سوی سازمان برنامه‌وبودجه موردتوجه قرار گرفته است. همچنین در مسیر تحقق این گام مهم زیرساختی در عرصه سلامت فارس، تفاهم‌نامه‌ای مشترک به امضای وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز رسیده است که هر یک ۵۰ درصد از اعتبار موردنیاز برای تکمیل این پروژه‌ها را تامین کند.

 وی اظهار کرد: در عمل به این تفاهم‌نامه سلامت‌محور، تا کنون مجموعه وزارت بهداشت مبلغ ۲۷۹ میلیارد تومان را تعهد کرده که از این میزان تابه‌حال، حدود ۳۵ درصد محقق و منجر به افزایش پیشرفت متوسط۲۰درصد در سایر پروژه‌ها شده است و بهره‌برداری از ۴۰ پروژه بهداشتی در جای‌جای فارس را به همراه داشته و این روند همچنان ادامه دارد.
 
 کلام آخر:
 
 اگر چه هاشمی اصل، روند توسعه این پروژه‌ها را امیدوارکننده ارزیابی کرد و از میانگین رشد ۷۸ درصدی تمام ۱۱ مصوبه خبر داد، اما این سوال مطرح است که چرا در ارزیابی‌های انجام شده توسط استانداری فارس، علوم پزشکی شیراز یکی از دستگاه‌هایی است که عملکرد ضعیفی در اجرای مصوبات داشته است؟
 
 
 انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان