کد خبر: ۱۵۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۰۷ تير ۱۴۰۲
معاون قضایی فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری فارس در گفتگو با شیرازه:

شهید بهشتی را می‌توان معمار قوه قضائیه دانست

معاون دادگستری فارس، شهید بهشتی را معمار دستگاه قضایی دانست و گفت: آیت‌الله بهشتی، به هنگام تحول در قانون اساسی و تجدیدنظر، در مقابل بسیاری از تنگ‌نظری‌ها قد علم کرد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، علی مومن حسین‌پور معاون قضایی فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه به جنایات آمریکا طی ۷۰ سال گذشته چه قبل و چه بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: آمریکا همواره چه قبل از انقلاب، چه بعد از آن و چه در برهه‌های مختلف چون منافع خود را در خطر می‌دید و دستش از کشور ما کوتاه شد، اقدامات زیادی در راستای ضربه زدن به کشورمان انجام داد.

وی با بیان اینکه ترورهای دهه ۶۰ به ویژه شهادت آیت‌الله بهشتی و یارانش، ترور شهید رجایی و...هم به خاطر این بود که قصد داشتند انقلاب را متزلزل کنند و افرادی را که به نوعی معماران اصلی انقلاب بودند و در شکل‌گیری آن نقش داشته‌اند و اشخاص کاریزمای کشور بودند را از بین ببرند.

شهید بهشتی را می‌توان معمار قوه قضائیه دانست

حسین‌پور با اشاره به شهادت آیت‌الله بهشتی و اصحاب باوفایش اظهار کرد: هرچند منافقین و دشمنان، این مرد بزرگ تاریخ را به شهادت رساندند، اما امام خمینی(ره) در مورد ایشان معتقد بودند بهشتی یک ملت بود و امثال او در کشور هنوز هستند و جای بهشتی، بهشتی‌های دیگر خواهند آمد. 

معاون دادگستری فارس ادامه داد: پس از این حادثه که در ۷ تیر ۱۳۶۰ اتفاق افتاد، هر چه پیش‌تر رفتیم، جنایات آمریکا متوقف نشد و شدت گرفت به‌گونه‌ای که در زمان‌ها و مکان‌های مختلف حوادث دیگری را همچون حادثه طبس، ترور ایت‌الله مطهری، شهادت حاج قاسم سلیمانی، ترور شخصیت‌های برجسته علمی کشور، تحریم‌های ظالمانه و... را رقم زدند تا به اهداف شوم خود برسند، ولی کماکان ناکام مانده‌اند.

به گفته وی، گر چه حاج قاسم سلیمانی را که از چهره‌های اصلی انقلاب بود را به شهادت رساندند، اما نتوانستند ذره‌ای در مسیر انقلاب، در وجود مردم تردید ایجاد کنند و هیچ‌گاه نخواهند توانست در بین ملت واقعی ایران رخنه نمایند.

حسین‌پور در ادامه به نقش شهید بهشتی به عنوان یک اندیشمند در تدوین قانون اساسی اشاره کرد و گفت: شهید محمد بهشتی که در عرصه‌های مختلف نقش‌های کلیدی ایفا کردند، در تدوین قانون اساسی نیز دیدگاه روشن‌بینانه و عمیقی داشتند که موجب تغییر و تحول در نظام قضایی کشور شد؛ اکنون هم که به قانون اساسی نگاه کنیم می‌بینیم که زیربنای آن از همان زمان دچار تحولاتی شده که برگرفته از دیدگاه وزین و به‌روز این شهید بزرگوار است، به همین خاطر قانون اساسی کشورمان در حال حاضر هم از بسیاری از کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند مترقی‌تر است.

معاون دادگستری فارس در پایان کرد: آیت‌الله بهشتی در آن زمان، به هنگام تحول در قانون اساسی و تجدیدنظر، در مقابل بسیاری از تنگ‌نظری‌ها قد علم کردن، تا حدی که می‌توان به جرات گفت، بهشتی نقش معمار دستگاه قضایی را ایفا کرد

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان