کد خبر: ۱۶۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
نماینده ولی فقیه در فارس مطرح کرد:

پیشرفت معنوی، مکمل پیشرفت فنی و تکنولوژی

نماینده ولی فقیه در استان فارس، گفت: در کنار پیشرفت فنی و تکنولوژی، پیشرفت ارزشی، اخلاقی و معنوی هم نیاز است چرا که اگر جز این باشد کشور در مقابل دشمنان کم خواهد آورد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس امروز یکشنبه ۲۹ مرداد و در آستانه روز صنعت دفاعی (۳۱ مرداد) در دیدار با جمعی از مدیران و مسئولان وزارت دفاع در استان فارس در شیراز افزود: امیدواریم پیشرفت‌های حوزه صنایع دفاعی کشور به حدی برسد که جایگاه کشور در سطح بین الملل ارتقاء یابد و دشمنان از اینکه بخواهند به هر شکلی به حریم کشور و نظام جمهوری اسلامی تجاوز و بی‌احترامی کنند ناامید شوند.

وی، وضعیت و توان امروز کشور در زمینه نظامی را نسبت به سال های آغازین انقلاب اسلامی بسیار متفاوت دانست و ادامه داد: اگر ارتش ایران در زمان قبل از انقلاب به عنوان پیشرفته‌ترین ارتش منطقه مطرح بود اما آن ارتش نه ارتش ایران بلکه ژاندارم آمریکا و نماینده استکبار در منطقه بود و هرچه از قدرت ارتش آن زمان گفته می‌شود تابعی از آمریکا و استکبار جهانی بود و مربوط به استقلال خودمان نیست.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: وقتی شعار نه شرقی و نه غربی را سر دادیم تمام حمایت‌هایی که شرق و غرب و به ویژه آمریکا از ایران می‌کردند قطع شد و زمان آن فرا رسید که خودمان را نشان دهیم.

آیت الله دژکام افزود: آن روز خبری از توانمندی‌ها و قدرت دفاعی و نظامی امروز کشور نبود و از یک طرف حمایت آمریکا هم قطع شده بود در جنگ هشت ساله نیز رژیم بعث از تمام تجهیزات مدرن دنیا بهره‌مند بود.

وی ادامه داد: روزی که دشمن خرمشهر را اشغال کرد و اهواز نیز در آستانه سقوط قرار گرفت را نباید فراموش کرد که پیش‌بینی کرده بودند با حمایت آمریکا و غربی‌ها دشمن به سرعت تهران را نیز می‌گیرد، اما چه شود و ما چه کردیم که بعد از هشت سال پیروز جنگ شدیم؟

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: در آن سال‌ها ما سلامت جریان درون کشور را داشتیم یعنی آنهایی که در آن سال‌ها می‌جنگیدند حتی فکر غذای شب خود نبودند و برای نجات کشور و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های دینی به میدان رفتند.

آیت الله دژکام افزود: اگر این روحیه بین ما تبدیل شود به اینکه نان، پول و خوش‌گذرانی مهمتر از خدا و میهن است آنگاه هرچه در صنعت نظامی هم قوی بوده و سلاح داشته باشیم باز هم پیروز نخواهیم شد.

وی ادامه داد: امروز هرچه در دنیا ساخته شود ما این توانایی را داریم که با مهندسی معکوس آنرا بسازیم اما در آن سوی مرز و جریان مقابل ما هنوز ایده جدید مطرح است و در همه موارد معلوم نیست که ما حرف اول را بزنیم، یعنی در ‌مقام قیاس ابزار و امکانات نظامی احساس نکنیم چون توفیقاتی داریم روی دست آنها هستیم و واقعیت را فراموش نکنیم.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: بچه‌های ما جان خود را در کف دست دارند و این موضوع را حتی در مانورها نشان می‌دهند تا اثبات کنند می‌توانیم مقابله کنیم و از این سلاح قوی‌تر وجود ندارد.

آیت الله دژکام، با اشاره به حمله تروریستی اخیر به حرم مطهر شاهچراغ (ع) افزود: در جریان این حمله شاهد اقدام قهرمانانه جوانی به نام فرزاد بادپا بودیم، چه چیزی باعث شد او از جان خود نترسد؟ طرف مقابل مسلح است و او با دست خالی تروریست داعشی را خلع سلاح می‌کند.

وی اضافه کرد: بنابراین هر زمان که از جان خود نترسیم معادله قدرت را به هم می‌زنیم که این اتفاق با ایمان و امید حاصل می‌شود، ایمان به اینکه خدا هست و امید به اینکه در آخر خط ما پیروز هستیم.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: الان در ‌جامعه ‌ما برخی نسبت به خوردن ‌حرام بی‌تفاوت شده‌اند و این موارد مسلما مانع اقتدار و عظمت کشور خواهد شد.

آیت الله دژکام افزود: شیطان مجال و فرصت فساد و کارهای زشت و نازیبا را فراهم می‌کند و با این ‌مسائل دشمن بیشتر نفوذ می‌کند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان