کد خبر: ۱۶۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

خدمت‌رسانی ۵۲۰ نفر از کادر درمان فارس، به زائران پیاده‌روی اربعین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین را طلایی‌ترین فرصت می‌دانیم، گفت: امسال ۵۲۰ نفر از کادر درمان در قالب ۱۴ گروه مجهز و ۱۴ موکب در مسیر نجف تا کربلا مستقر می‌شوند.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت هفته دولت، به تشریح اقدامات شاخص بخش سلامت فارس طی دو سال گذشته پرداخت و پروژه‌های آماده افتتاح در هفته دولت امسال را ۳۲ پروژه بهداشتی، ۲۹ پروژه درمانی، یک پروژه آموزشی، دو پروژه فرهنگی و دانشجویی و دو مورد سایر پروژه‌ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش، تلاش داریم که شیراز را به جایگاه اصلی خود در کشور بازگردانیم، افزود: در ۱۰ رشته تخصصی دانشجویان ما سال گذشته جزء پنج درصد اول کشور بوده‌اند.

حسینی با اشاره به اینکه کسب رتبه برتر در حوزه غذا و دارو، تهیه، تنظیم و طراحی سامانه توزیع شیرخشک یارانه‌ای، تولید آرد کامل، اجرای طرح نان کامل، تولید آرد بدون گلوتن ویژه بیماران سلیاکی از جمله اقدامات بخش غذا و داروی این دانشگاه بوده است، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی نیز کسب عنوان برتر در مسابقات قرآن و عترت، کسب رتبه برتر در جشنواره بین‌المللی سیمرغ و... را در کارنامه داریم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: همچنین سال گذشته رشته‌های اقتصاد سلامت، بهداشت و ایمنی مواد غذایی، کنترل دارو و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در مقطع دکترا و یک‌رشته فلوشیپ در رشته چشم نیز به مجموع رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه شد.

وی در ادامه عنوان کرد: در حوزه بین‌الملل نیز ۱۹۰ دانشجوی شهریه پرداز در مقطع دکترای عمومی از هفت‌کشور در سال گذشته جذب شدند. همچنین ۱۲ دانشجو در مقاطع تخصصی جذب شده و ۵ تفاهم‌نامه با ۵ دانشگاه جهان منعقد شده است.

حسینی با ذکر این مطلب که در بخش توسعه مدیریت و منابع نیز شاهد توسعه زیرساخت‌های فیزیکی، افتتاح و بهره‌برداری از ۶۱ پروژه سلامت‌محور، بودیم، افزود: کاهش تأخیر در پرداخت کارانه، بهره‌برداری از بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شهدای سلامت در نی‌ریز، بیمارستان ۹۶ تختخوابی امام علی (ع) در کازرون، بیمارستان ۳۲ تختخوابی گله‌دار و مرکز درمانی ۱۰ تختخوابی فورگ داراب در سال گذشته از دیگر اقدامات این دانشگاه بوده است.

خدمت‌رسانی ۵۲۰ نفر از کادر درمان فارس، به زائران پیاده‌روی اربعین

 این مقام مسئول از راه‌اندازی پارک فناوری سلامت، بهره‌برداری از اتاق تمیز خبر داد و وجود ۱۱۳ شرکت فناور و ۱۴ شرکت دانش‌بنیان، وجود ۳۷ عضو هیئت‌علمی در ردیف دانشمندان پر استناد جهان، ثبت ۳۱ اختراع ملی و بین‌المللی و... را از دیگر اقدامات شاخص دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی دو سال گذشته تاکنون برشمرد.

وی در خصوص علت کاهش استقبال دانشجویان پزشکی برای ادامه تحصیل در رشته‌های تخصصی، بیان کرد: اگرچه این موضوع کشوری است، اما دغدغه ما هم در شیراز همین است و این موضوع را در سطح کارشناسان و معاونان در وزارت متبوع پیگیری کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص جابه‌جایی دانشکده توان‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پردیسی در صدرا و اعتراض دانشجویان این دانشکده، گفت: سال‌ها قبل ۴۰ هکتار زمین برای ایجاد وبگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأمین شده بود که با تمهیدات انجام شده امسال ۴ دانشکده به این وبگاه منتقل می‌شود.

حسینی ادامه داد: زمینی به متراژ بسیار بیش از دانشکده فعلی نیز برای بخش توان‌بخشی پیش‌بینی و راه دسترسی نیز از جاده قره پیری که فاصله زمانی کمتری به شیراز دارد، پیش‌بینی شده است.

 ۵۲۰ نفر از کادر درمان در قالب ۱۴ گروه مجهز و ۱۴ موکب در مسیر نجف تا کربلا مستقر می‌شوند

وی در پاسخ به این سؤال که برنامه‌های این دانشگاه در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی امسال چیست و با بیان اینکه حضور در این مراسم را طلایی‌ترین فرصت می‌دانیم، اظهار کرد: امسال ۵۲۰ نفر از کادر درمان در قالب ۱۴ گروه مجهز و ۱۴ موکب در مسیر نجف تا کربلا مستقر و ۳۰۰ زائر دانشجو نیز به کربلا اعزام می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در انتها تصریح کرد: اگرچه اقلام دارویی سال گذشته مجوز خروج در پایانه مرزی را نداشت، اما امسال ۱۴ بسته کامل دارویی برای ۱۴ موکب در کربلا با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان تأمین شده است.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان