کد خبر: ۱۶۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
مسئول بسیج جامعه پزشکی فارس:

بیش از ۱۰۳ هزار خدمت درمانی به زائران حسینی ارائه شد

مسئول بسیج جامعه پزشکی فارس از بازگشت جهادگران سلامت این استان از آئین پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد و یادآور شد که طی این مدت اعضای این جامعه، بیش از ۱۰۳ هزار خدمت به زائران سیدالشهدا(ع) ارائه کردند.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حسین صمصام مسئول بسیج جامعه پزشکی فارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته، خدمات خالصانه‌ای به همت جهادگران سلامت استان فارس ثبت و در تاریخ ماندگار شد، گفت: بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی استان فارس با راه‌اندازی ۹ درمانگاه جهادی شبانه‌روزی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی و در جوار حرم سیدالشهدا (ع)، بیش از ۱۰۳ هزار خدمت به زائرین طریق‌الحسین (ع) ارائه دادند.

وی به مهمترین خدمات ارائه شده در طول روزهای برپایی این آئین معنوی از سوی جهادگران سلامت استان اشاره کرد و افزود: ویزیت پزشکان متخصص و عمومی، خدمات دندان پزشکی، توزیع داروخانه، تزریقات و سرم تراپی، پانسمان، سنجش فشارخون، قندخون و نوار قلب از جمله این خدمات بود.


بیش از ۱۰۳ هزار خدمت درمانی به زائران حسینی ارائه شد

صمصام با اشاره به اهمیت کنگره عظیم اربعین، ارتقاء سلامت معنوی به عنوان یکی از مسائل ضروری دنیای امروز را از دستاوردهای این سفر برشمرد و گفت: جهادگران شرکت کننده در این آئین، با این اندوخته معنوی از آرامش روحی و درک اهمیت کمک به زائران، بار دیگر به عرصه خدمت باز می‌گردند و این تاثیرگذاری همواره قابل مشاهده بوده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس، در ادامه اربعین سرور و سالار شهیدان را یکی از عرصه‌های مهم رشد سلامت معنوی کادر درمان دانست که ثمره آن، گسترش فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و افزایش بهره‌وری در مراکز درمانی است.

بیش از ۱۰۳ هزار خدمت درمانی به زائران حسینی ارائه شد

 وی ادامه داد: ۳۶۰ جهادگر سلامت استان فارس، در این ایام، توفیق حضور در یک کارگاه آموزشی عملی در مکتب اهل بیت(ع) را یافتند و اکنون به عنوان سفیران حضرت زینب(س)، ابعاد مختلف این آئین معنوی را در جامعه تبیین می‌کنند.

صمصام در پایان با بیان اینکه شرکت کنندگان در این خدمت جهادی، با وجود دشواری‌هایی چون گرمای هوا، به صورت شبانه‌روزی و با جانفشانی، تلاش خود را برای سلامتی و آرامش زائران حسینی به کار بسته‌اند، از برنامه‌ریزی برای تداوم اینگونه برنامه‌ها با برپایی اردوهای جهادی در مناطق کم برخوردار استان و به اقشار کم درآمد خبر داد.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان